U nedjelju smo gledali jednu od najboljih utrka u posljednje vrijeme, prema mnogim obožavateljima Formule 1 i najzanimljiviju utrku tekuće sezone. Velika nagrada Italije ponudila nam je štošta – od nastavka velikog rivalstva Verstappena i Hamiltona koji se na Monzi okončao sudarom, preko dvostruke pobjede McLarena (nešto što se nije dogodilo punih 11 godina) pa sve do ponovnog bisera „toliko voljenog” Nikite Mazepina.
Slavio je, dakle, Daniel Ricciardo u utrci koja će se još dugo pamtiti. Rijetko tko je uoči utrke mogao Australca zamisliti na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, a da ste uložili na njega, bilo u konvencionalnoj kladionici ili da ste koristili online klađenje, dobili biste mnogo novaca. Mnoge kladionice, poput onih na top-kladionica.com, računale su na novu veliku borbu Maxa i Lewisa, do koje je i došlo, no ona se nije okončala na lijep način.
Hamilton i Verstappen sudarili su se dok su se borili za poziciju na prvoj šikani na polovici VN Italije. Taj sudar prisilio je oba vozača da se povuku iz utrke. U nesreći je Verstappenov Red Bull bolid završio na vrhu Hamiltonovog Mercedesa, a usporene snimke prikazuju jedan od Verstappenovih kotača kako dolazi u dodir s vrhom Hamiltonove kacige. Većinu udara ublažio je halo na Hamiltonovom bolidu.
Hamilton je nakon utrke rekao da ga je vrat „pomalo bolio” kao posljedicu sudara koji FIA-ini suci istražuju nakon utrke. Na pitanje je li halo spasio Hamiltonu život u Monzi, šef Mercedesa, Toto Wolff rekao je:
“Halo je danas definitivno spasio Lewisu život. To bi bila užasna nesreća o kojoj ne želim ni razmišljati, da nismo imali halo.“
Halo je u Formulu 1 2018. uvela FIA pod vodstvom predsjednika Jeana Todta koji se u to vrijeme suočio sa žestokim kritikama. Sigurnosni dodatak hvaljen je nakon što je pomogao zaštititi Charlesa Leclerca na Velikoj nagradi Belgije 2018. godine te je odigrao veliku ulogu u spašavanju Romaina Grosjeana od užasne horor nesreće na VN Bahreina prošle godine, kada je njegov bolid Haasa izgorio u plamenu.
Ovaj sudar označio je drugu veliku nesreću između Hamiltona i Verstappena ove sezone, nakon njihovog sukoba u prvom krugu Velike nagrade Velike Britanije u srpnju. Wolff je potez Verstappena nazvao „taktičkom greškom” nakon utrke, ali je iskoristio vlastitu pristranost u procjeni situacije, rekavši da će se odluka sudaca morati poštivati. Wolff je rekao da je bitka između dva vozača, kojih na vrhu prvenstvene ljestvice dijeli samo pet bodova – „žestoka” i „intenzivna”, ali da moraju pronaći način da se međusobno utrkuju u duhu fair-playa.
„Moraju pronaći način kako se međusobno natjecati“, rekao je Wolff. „Ili ostavite prostora u svim smjerovima, ili bit će i dalje biti nesreća. Trebali bismo sa zanimanjem gledati utrke i nadamo se da nećemo imati osam nesreća u sljedećih osam preostalih utrka. Ne želimo doći u situaciju da interveniramo kad se netko zaista ozlijedi.”
Do kraja sezone preostalo je još osam utrka, a stanje na vrhu ukupnog poretka ostalo je, naravno, nepromijenjeno – vodi Max Verstappen s pet bodovi prednosti ispred sedmerostrukog svjetskog prvaka, Lewisa Hamiltona. Sljedeća utrka na rasporedu je 26. rujna, a vozit će se u Sočiju u sklopu Velike nagrade Rusije. Iako je preostalo još osam utrka, poznato je sedam lokacija, budući da još ne znamo koga će „oktanski cirkus” posjetiti 21. studenog. Tada se trebala održati pomaknuta Velika nagrada Australije. Preostaje za vidjeti čelnicima FIA-e i Formule 1 koga će ubaciti u kalendar koji je još uoči ove sezone dobrano promijenjen.