Nakon sjajne vožnje u nedjelju, tokom koje je “skočio” s trećeg na prvo mjesto u poretku, francuski vozač Sébastien Ogier zasluženo je postao pobjednik dramatičnog relija u Hrvatskoj, koji je vožen u okviru Svjetskog reli prvenstva (WRC).
Ogier je tako iznenadio pobjedom, dok Thierry Neuville i Elfyn Evans Hrvatsku napuštaju slomljenih srca.
Nakon tri dana neizvjesnog takmičenja na spektakularnim putevima u okolini Zagreba, činilo se da će pobjednika odlučiti Neuville u svom Hyndaiju i20 N i Velšanin Evans u svojoj Toyoti GR Yaris. Uoči druge etape posljednjeg dana relija dijelilo ih je 2,6 sekundi, no tada su se stvari potpuno promijenile.
Tada još uvijek vodeći Neuville je ušao prebrzo u jedan lijevi zavoj te otklizao sa staze i udario u drvo. Taj udar je uništio stražnje aerodinamičke komponente njegovog Hyundaija i koštao ga gotovo 25 sekundi.
Ne znajući za probleme koje je imao Neuville, Evans je pogrešno procijenio desni zavoj tokom iste etape, okrenuo se i izgubio 20 sekundi dok je pokušavao vratiti automobil u pravi smjer. To je značilo da je Ogier, koji je zauzimao treće mjesto od prve etape vožene u petak ujutro, iznenada stekao prednost od 9,1 sekunde uoči posljednje dvije etape. Za razliku od konkurenata, on je vozio bez greške, uspio je zadržati timskog kolegu Evansa iz Toyote iza sebe te je stigao do svoje druge WRC pobjede u Hrvatskoj s prednošću od 9,7 sekundi. Ujedno, bio je do njegov 100. podijum u WRC-u.
“Vikend je bio veoma težak. Znali smo da će naša startna pozicija bili problem, no nismo odustajali, vršili smo pritisak sve vrijeme. Mislim da nikad ranije nisam doživio ovoliko događaja u jednom reliju, no lijepo je pobijediti za tim”, izjavio je Ogier.
Toyotina dvostuka pobjeda je povećala vodstvo japanskog brenda u poretku konstruktora na sedam bodova u odnosu na Hyundai.
No, nije sve izgubljeno ni za Neuvillea, koji je svoj oštećeni automobil ipak uspio dovesti do cilja i trećeg mjesta s 36,1 sekundom iza Evansa. S 18 bodova koje je osvojio zahvaljujući vodstvu u subotu navečer, on je zadržao vodstvo u poretku vozača. Sada vodi ispred Evansa sa 6 bodova prednosti nakon četvrtog relija od ukupno 13 u kalendaru WRC-a.
“Šta je, tu je. Nakon dva sjajna dana, nedjelja nažalost nije bila tako dobra. Na kraju smo ipak osvojili važne bodove, tako da i nije toliko loše. Voljeli bismo da smo mogli pritiskati više, no ovi automobili su neupravljivi bez stražnjeg krila”, rekao je Neuville.
Ott Tänak se našao u veoma neugodnoj situaciji kada se pri velikoj brzini u SS18 svojim Hyundaijem popeo na nasip, no Estonac je brzo vratio kontrolu, nastavio vožnju i osigurao četvrto mjesto. U početku je bio pod pritiskom Adriena Fourmauxa iz M-Sport Forda, ali je Francuz pao u poretku nakon što je oštetio upravljački sistem svoje Pume udarivši u marker na istoj etapi na kojoj su problemi zadesili Neuvillea i Evansa.
Takamoto Katsuta je osvojio maksimalnih sedam dostupnih bodova tako što je bio najbrži vozač tokom Super nedjelje te se probio na peto mjesto u svojoj Toyoti zahvaljujući Fourmauxovim problemima. Andreas Mikkelsen i Grégoire Munster zauzeli su šesto i sedmo mjesto, dok su Rally2 vozači Nikolay Gryazin, Yohan Rossel i Sami Pajari kompletirali Top 10.
WRC se vraća na šljunak narednog mjeseca, kada se vozi peti reli aktuelne WRC sezone i to u Portugalu od 9. do 12. maja. Baza će biti u Matosinhosu.