Druga utrka Svjetskog reli šampionata (World Rally Championship – WRC) vozi se ovog mjeseca, tačnije od 15. do 18. februara, a fanove zasigurno očekuju brojna uzbuđenja.
Nova sezona WRC-a, ukupno 52. u historiji ovog takmičenja, otvorena je u legendarnom Monte-Carlu. Spretni i neustrašivi vozači su od 25. do 28. januara nastojali što brže proći čuveni prevoj Col de Turini visoko u francuskim Alpama, koji predstavlja izuzetno težak test čak i za zvijezde WRC-a, posebno zbog ponegdje zaleđene podloge. Trijumfovao je Belgijanac Thierry Neuville u Hyundaiju i20 N i proslavio svoju 20. pobjedu u ovom šampionatu, drugi je bio Sébastien Ogier iz Toyota Gazoo Racinga sa zaostatkom od 16,1 sekundu, a na podiju se našao i njegov kolega Elfyn Evans u Toyota GR Yarisu (+45,2 sekunde).
Ohrabren pobjedom i maksimalnim brojem bodova u Monte-Carlu (30), Neuville zajedno sa suvozačem Martijnom Wydaegheom ove sezone želi nastaviti pružati impresivne performanse i stići do svoje prve šampionske titule. Pet puta je bio viceprvak, a sada s mnogo samopouzdanja i iskustva namjerava ići korak po korak do ostvarenja svog cilja. Druga utrka sezone vozi se u Švedskoj od 15. do 18. februara, a WRC vozače čekaju snijeg i led. Ovo je jedina “potpuno zimska” utrka u kalendaru šampionata. Recimo i da će ovo zvanično biti 71. izdanje utrke Rally Sweden. Zimski reli vodi vozače i njihove suvozače u smrznute i udaljene šume na sjeveroistok zemlje, tačnije u Umeåu u pokrajini Västerbotten. Oni će se boriti za što bolja vremena dok kontrolišu svoje automobile vozeći brzinom do 200 km/h, uprkos podlozi prekrivenoj snijegom i ledom.
Bez sumnje, preciznost će također biti jedan od ključnih faktora tokom ovog relija. Naravno, vozačima će pomoći gume “ekserice” montirane na točkove njihovih automobila, kako bi prijanjanje na snijegu i ledu bilo što bolje. Zanimljivo, uprkos klizavoj podlozi, reli u Švedskoj je zapravo jedan od najbržih u šampionatu. Što se tiče samog relija, sastoji se od 18 etapa ukupne dužine od 300,10 kilometara. Prošlogodišnji pobjednici utrke su Ott Tänak i njegov suvozač Martin Järveoja, koji su nastupali za M-Sport Ford. Tako je Tänak u svom drugom nastupu za upravljačem Ford Pume stigao do 18. pobjede u WRC-u. Međutim, ove godine su u kokpitu Hyundaija i20 N, na koji se navikavaju. Bit će zanimljivo vidjeti i šta će napraviti Adrien Fourmaux, koji je u svojoj Pumi u Monte-Carlu bio peti, ispred Andreasa Mikkelsena u Hyundaiju. Boljem rezultatu se nada Takamoto Katsuta, koji je na prvom reliju sezone sletio s ceste u svojoj Toyoti te izgubio dragocjeno vrijeme.
Yohan Rossel u Švedsku dolazi nakon pobjede u WRC2 kategoriji, dok je Jan Černý slavio u WRC3 kategoriji. Mauro Miele je pobijedio u WRC Masters Cupu, a Pepe López se probio u vrh WRC2 Challenger kategorije. Temperatura tokom relija u Švedskoj obično varira iz minusa u plus, no gledatelje će definitivno zagrijati atmosfera i uzbuđenja koja će doživjeti pored staze gledajući neke od najboljih vozača današnjice. Osim toga, tu je uvijek prilika za vatricu i vrući čaj. Poznato je da se utrka u Švedskoj može pohvaliti istinskom festivalskom atmosferom, a već odavno je priznata kao kultna stanica u kalendaru WRC-a.
Publika će moći uživati na zabavama, u restoranskim šatorima, kao i u muzici uživo, a ne treba zaboraviti ni After Rally koji se odvija oko Red Barn Arene. Nakon Švedske, vozače čeka potpuna suprotnost, a to je Kenija. Ovaj reli će se voziti od 28. do 31. marta i predstavljat će još teži test nego inače jer se termin podudara s početkom sezone kiša. Podsjetimo, promijenjen je sistem bodovanja, jer se oni dodjeljuju tokom cijelog relija, a ne samo na njegovom kraju. Najbolja posada u subotu navečer dobija 18 bodova, pod uslovom da stigne na cilj u nedjelju.
Ako ne stigne do cilja, ti bodovi se prebacuju narednom takmičaru. Dodatnih sedam bodova je dostupno na osnovu klasifikacije u nedjelju, dok bonus bodovi sa Wolf Power Stagea donose potencijalni maksimalni rezultat za reli, koji iznosi 30 bodova. Međutim, ove promjene ne utječu na osnovni koncept određivanja ukupnog pobjednika relija.
Kao i uvijek posada s najmanjim ukupnim vremenom tokom cijelog relija bit će proglašena pobjedničkom. Neuville je ilustrovao utjecaj ove promjene, jer mu je strateško nastojanje da vrati vostvo u subotnjoj završnoj fazi donijelo 18 bodova, umjesto 15 da je kojim slučajem ostao drugi preko noći.