Volkswagen Tayron, porodični SUV, pozicioniran između najnovijeg Tiguana i nedavno redizajniranog Touarega, dostupan je po početnoj cijeni od 45.475 eura, dok će najskuplje R-Line verzije koštati nešto više od 50.000 eura. Time Tayron postaje otprilike 7.000 eura skuplji od ekvivalentnih Tiguana.
Piše: Amir Burazerović
Tayron dijeli mnoge elemente s najnovijim Tiguanom, uključujući snažno revidiranu MQB Evo platformu. Međutim, Tayron ima veće dimenzije, opciju za sedam sjedišta i napredniju tehnologiju. Sa 4,770 mm dužine, veći je i od srodnog Škode Kodiaq, što će zasigurno izazvati konkurenciju unutar porodice. Volkswagen nudi modele sa 1.5 eTSI 150 motorom kao sedmosjedi, ili 1.5 TSI eHybrid plug-in hibrid kao petosjedi sa snagom od 201 KS ili 268 KS. Od 20. februara dostupna će biti i opcija s 2.0-litarskim TSI motorom kao sedmosjedi, kao i modeli s 201 KS i 262 KS, također s DSG automatskim mjenjačem.
Prostor i praktičnost
Tayron nudi prostranu unutrašnjost sa sjedištima za sedam osoba i velikim prtljažnikom. U petosjednoj verziji, prtljažni prostor iznosi čak 885 litara, dok sedmosjedi nude 850 litara sa spuštenom trećom klupom. U punoj konfiguraciji sa sedam sjedišta, prtljažnik i dalje pruža solidnih 345 litara. Ove brojke su bolje u odnosu na Škodu Kodiaq, koja nudi između 725 i 640 litara, ili 340 litara sa sva tri reda sjedišta u upotrebi. Drugi red sjedišta Tayrona može se klizno pomjerati u omjeru 60:40 i ima funkciju jednim dodirom za olakšan pristup trećem redu. Sjedišta su opremljena Isofix tačkama za dječije sjedalice.
Moderni enterijer i tehnologija
Unutrašnjost Tayrona dolazi s jedinstvenim dizajnom instrument table, koja uključuje zakrivljeni ekran i 15-inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Digitalni instrumenti, prilagodljiv centralni kontroler i bežične opcije za Android Auto i Apple CarPlay standardni su u svim modelima.
Viši nivoi opreme uključuju panoramski klizni krov, Harman Kardon zvučni sistem te elektronski podesiva sjedišta s funkcijama masaže i ventilacije. Također, imat će integraciju s ChatGPT-om za glasovne komande.
Motorizacija i performanse
Ponuda motora za Tayron uključuje nekoliko opcija poznatih iz Tiguana i Kodiaqa. Na početnom nivou tu je 1.5-litarski mild-hybrid benzinski motor s 148 KS. Tu su i dva čista benzinska 2.0-litarska motora sa snagom od 204 KS i 262 KS, kao i dva dizelska motora od 148 KS i 190 KS.
Plug-in hibridne verzije sa snagom od 200 KS ili 268 KS kombinuju 1.5-litarski benzinski motor, šestostepeni DSG mjenjač, električni motor i bateriju od 19.7 kWh. Hibridi omogućavaju do 121 kilometar vožnje na struju te brzo punjenje od 10 do 80 posto za samo 26 minuta pri brzini punjenja od 40 kW.
Dodatne mogućnosti
Visoko ažurirana MQB Evo platforma omogućava opcionalne adaptivne amortizere, progresivni sistem upravljanja i XDS tehnologiju virtualnog diferencijala. Pogon na sve točkove 4Motion dostupan je samo uz jače benzinske i dizelske verzije, dok su ostali modeli na prednji pogon.
Volkswagen Tayron, sa svojim elegantnim dizajnom, naprednim tehnologijama i praktičnošću, sigurno će biti privlačan izbor za porodice i ljubitelje SUV vozila.