Volkswagenov legendarni model Golf, koji je definisao čitave generacije vozača, prati stopama svog prethodnika Bube i dobija novu priliku za život – ovog puta u Meksiku. U okviru velikog restrukturiranja, kompanija je najavila prebacivanje proizvodnje Golfa u svoju fabriku u Puebli, dok će u Njemačkoj do 2030. godine biti ukinuto čak 35.000 radnih mjesta.
Piše: Amir Burazerović
Veliko restrukturiranje
U dogovoru sa sindikatima, Volkswagen je najavio mjere koje će drastično promijeniti proizvodne kapacitete u Njemačkoj. Proizvodnja će se smanjiti za 734.000 jedinica godišnje, dok kompanija pokušava odgovoriti na izazove globalnog tržišta, uključujući rastuću konkurenciju jeftinih kineskih brendova i sporiju potražnju za električnim vozilima.
Paket mjera pod nazivom Zukunft Volkswagen („Volkswagen budućnosti“) osmišljen je kako bi kompaniji donio uštede od čak 15 milijardi eura godišnje u srednjem roku. Smanjenje troškova rada će omogućiti uštedu od 1,5 milijardi eura godišnje, dok će konsolidacija proizvodnje doprinijeti dodatnim uštedama od 4 milijarde eura.
Transparentna fabrika u Dresdenu zatvara vrata
Jedna od najupečatljivijih promjena je zatvaranje proizvodnje u Volkswagen poznatoj “Transparentnoj fabrici” u Dresdenu, koja je nekada proizvodila luksuzne modele poput Phaetona i Bentley Flying Spura, a u posljednje vrijeme bila dom električnim modelima Golf i ID.3. Iako je VW još 2021. godine obećavao daljnji razvoj Dresdena kao centra za ID modele, promjene u tržišnim trendovima i rast pritiska konkurencije primorali su kompaniju na promjenu planova. Proizvodnja modela ID.3 i Cupra Born biće premještena u Wolfsburg, dok će Golf hatchback i karavan preseliti u Meksiko.
Budućnost Wolfsburga i elektrifikacija
Volkswagen naglašava da će Wolfsburg zadržati ključnu ulogu u budućnosti kompanije. Krajem ove decenije, u Wolfsburgu će se proizvoditi električni Golf i još jedan model baziran na SSP arhitekturi za električne automobile. Time se osigurava nastavak proizvodnje u Njemačkoj, uprkos smanjenju kapaciteta.
Izjava direktora
Thomas Schäfer, izvršni direktor brenda Volkswagen Passenger Cars, izjavio je da restrukturiranje odgovara na tri ključna prioriteta kompanije: „Smanjenje prekapacitiranosti u Njemačkoj, smanjenje troškova rada i postizanje konkurentnih troškova razvoja. Ovim paketom mjera osigurali smo temelje za transformaciju Volkswagena u tehnološki vodećeg proizvođača do 2030. godine.“ Ove promjene označavaju prekretnicu za VW, koji se priprema za izazove budućnosti, ali i za nastavak svoje tradicije proizvodnje legendarnog Golfa, sada na drugoj strani Atlantika.