Startuje najbrži cirkus: Max Verstappen brani titulu, Lando Norris se želi upisati na vječnu listu, šta može Lewis Hamilton u bolidu Ferrarija…
Piše: J. Mržljak
Nedjeljnom utrkom za Veliku nagradu Australije startuje 76. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1. Predstojeća sezona će donijeti dosta promjena u kadrovskom smislu jer su samo dva tima (McLaren i Aston Martin) ostala s vozačkim postavama iz 2024. U sportskom pravilniku najznačajnije promjene su ukidanje dodjeljivanja boda za najbrži krug u trci, uvođenje dva obavezna zaustavljanja na utrci u Monte Carlu i povećanje minimalne težine vozača s 80 na 82 kilograma.
U kalendaru su ostale 24 utrke, malo drugačije raspoređene, pa nakon šest godina sezonu ponovo otvara VN Australije u Melbourneu. Na šest trkačkih vikenda (Kina, Miami, Belgija, SAD, Brazil i Katar) će se voziti subotnje sprint utrke. Prošla sezona je pokazala koliko je nezahvalno iznositi prognoze, nakon što je na testovima očajna ekipa McLarena na kraju osvojila titulu u poretku konstruktora. Šta možemo očekivati od 10 timova F1 u 2025. godini, na osnovu skromnog uzorka – trodnevnog testiranja u Bahreinu?
MCLAREN – MERCEDES (4 Lando Norris; 81 Oscar Piastri)

Branilac konstruktorske titule je impresionirao tokom sva tri dana testiranja, iako su pokušali zavarati konkurenciju. U simulacijama utrke je Lando Norris drugog dana bio skoro pola sekunde po krugu brži od najbližeg konkurenta, dok je sutradan Oscar Piastri rivale ostavio tri desetinke iza sebe. McLaren je također impresionirao malim trošenjem guma, što će biti ključni faktor u duelu s Red Bulom. Čini se da je Lando Norris sposoban prekinuti 4-godišnju dominaciju Maxa Verstappena, ima adute da osvoji prvu titulu i upiše se na vječnu listu.
FERRARI (16 Charles Leclerc; 44 Lewis Hamilton)

Nakon punih 12 godina je Lewis Hamilton napustio ekipu Mercedesa i prešao u Ferrari, gdje je zamijenio Carlosa Sainza juniora. Sedmerostruki svjetski prvak je prvi put u F1 karijeri sjeo u bolid kojeg ne pokreće motor Mercedesa: testove je završio drugim najbržim vremenom kruga, malo boljim od trećeplasiranog Charlesa Leclerca. Ipak, postoje neke naznake da Ferrarijev tempo u trci nije impresivan, slabiji je od McLarena i Mercedesa, što bi moglo značiti da nije dostignut puni potencijal motora.
RED BULL – HONDA (1 Max Verstappen; 30 Liam Lawson)

Pravi potencijal Red Bulla RB21 i dalje je teško procijeniti, jer Max Verstappen nije dovršio simulaciju utrke. To je samo učinio nasljednik Sergija Péreza, novi vozač Liam Lawson, koji je po krugu bio 0,76 sekundi sporiji od Landa Norrisa. Ključno pitanje je: koliko bi Verstappen bio brži? U sličnim okolnostima je Verstappen posljednju trojicu timskih drugova u prosjeku nadmašio za šest desetinski po krugu. To bi značilo da Red Bull minimalno zaostaje za McLarenom, ali je jasno ispred Mercedesa i Ferrarija u simulaciji utrke. Dilema nema: Max Verstappen će imati teži posao nego u prethodnih nekoliko sezona.
MERCEDES (12 Andrea Kimi Antonelli; 63 George Russell)

Poput Ferrarija, ni Mercedes nije bio uvjerljiv u simulacijama utrka, iako čisti tempo bolida W16 izgleda obećavajuće, što je pokazalo najbolje vrijeme kruga Georgea Russella posljednjeg dana testiranja. Bolid “Srebrenih strijela” je imao popriličnih problema s trošenjem guma, naročiti novi vozač Andrea Kimi Antonelli. Mladi 19-godišnji Italijan, koji je zamijenio Lewisa Hamiltona, ugodno je iznenadio jer je već na prvim testovima stigao blizu Russella – razlika između dvojice vozača je vjerojatno samo desetinka sekunde, s tim da Antonelli još ima poteškoća s navikavanjem na bolid i upravljanjem trošenja guma.
ASTON MARTIN – MERCEDES (14 Fernando Alonso; 18 Lance Stroll)

Aston Martin je ostao velika nepoznanica jer je bio jedini tim koji nije proveo punu simulaciju utrke, s punim rezervoarom, što je najpouzdanija metoda za poređenje. Što se tiče tempa kvalifikacija, Lance Stroll i Fernando Alonso su dosta zaostajali, ali opet ostaje dilema koliko je bilo goriva u rezervoaru bolida AMR25. Bez obzira na sve, ne treba otpisivati tim kojeg predvodi novi tehnički direktor Adrien Newey, makar će trebati malo vremena da genijalni engleski konstruktor “pohvata konce” na novom radnom mjestu.
ALPINE – RENAULT (7 Jack Doohan; 10 Pierre Gasly)

Nakon testnih vožnji, čini se da je Alpine najbolji tim izvan velike četvorke – McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes. Zasluga je to Pierrea Gaslyja, koji je bio skoro na nivou vozača najboljih timova. Postoji i loša vijest: novi vozač Jack Doohan, sin peterostrukog svjetskog motociklističkog prvaka Micka Doohana, značajno zaostaje, pa bi Alpine mogla zažaliti za Estebanom Oconom. Ambicije francuskog tima limitira i činjenica da je usporen razvoj Renaultovih pogonskih jedinica, koje će 2026. biti zamijenjene vjerovatno Mercedesovim.
HAAS – FERRARI (31 Esteban Ocon; 87 Oliver Bearman)

Stvarne performanse novog bolida VF-25 ostale su nejasne dugo vremena tokom testnih vožnji jer se američki tim koncentrirao gotovo isključivo na duge vožnje – ali ne s maksimalnom količinom goriva. Tek posljednjeg dana je novajlija Esteban Ocon završio potpunu simulaciju utrke sa sekundom zaostatka po krugu, ali odličnim upravljanjem trošenja guma. Ipak, tempo očito nije dovoljan za mjesto u prvoj polovini poretka, pogotovo što je otišao pouzdani i brzi Nico Hülkenberg.
RACING BULLS – HONDA (6 Isack Hadjar; 22 Yuki Tsunoda)

Racing Bulls ostao je uglavnom neprimjetan tokom probnih vožnji – tim nije uspio ostaviti nikakav poseban dojam ni u kvalifikacijama ni u simulacijama utrke. Rookie Isack Hadjar bio je u prosjeku 1,11 sekundi po krugu sporiji od vodećih, a vremena sugeriraju da nije u rangu s timskim kolegom Yukijem Tsunodom. Ako se ovaj trend potvrdi u uvodnim trkačkim vikendima, razlika u performansama između vozača mogla bi imati značajan utjecaj na rezultate drugog tima Red Bulla.
WILLIAMS – MERCEDES (23 Alexander Albon; 55 Carlos Sainz Jr.)

Carlos Sainz, novi vozač Williamsa, postavio je apsolutno najbolje vrijeme kruga, ali simulacija utrke koju je izveo Alexander Albon sugerira da tradicionalna britanska “štala” još uvijek gubi oko osam desetinki sekunde po krugu. Podaci također pokazuju da je Williams postigao veću maksimalnu brzinu od najboljih timova u kvalifikacijskim simulacijama, što bi moglo značiti da je motor možda radio na nešto većoj snazi za uslove testnih vožnji. U internom duelu čini se da je tokom testova Albon bio malo brži od Sainza.
SAUBER – FERRARI (5 Gabriel Bortoleto; 27 Nico Hülkenberg)

Ako je suditi po testovima, izgleda da će Nico Hülkenberg zažaliti zbog odluke da se nakon 12 godina vrati u redove Saubera. Ne samo da je bolid C45 bio najsporiji, nego je zaostatak švicarske ekipe ogroman. Bilo da se radi o režimu kvalifikacija ili simulaciji utrke, Sauber je oko 1,7 sekundi po krugu bio sporiji od najboljih. Ono što je bilo posebno vidljivo je značajno trošenje guma. To što je Gabriel Bortoleto bio brži od Hülkenberga ne treba iznenaditi jer je Brazilac samo na papiru rookie, pošto je prošle godine bio treći vozač Saubera.
