Sindikat profesionalnih fudbalera u Bosni i Hercegovini oglasio se saopštenjem povodom nedavnog izdavanja licenci klubovima od strane Nogometnog saveza BiH.
U saopštenju Sindikata se navodi:
“Postupak licenciranja premijerligaških klubova za domaća i međunarodna takmičenja svake godine skrene pažnju javnosti na sebe. Nekoliko izvještaja o financijskom poslovanju klubova, ali i odluke nadležnih komisija NFSBiH o dodjeljivanju licenci postavljaju brojna pitanja, koja često ne ostanu odgovorena.
Kako je moguće da se u istom takmičenju bore klubovi, koji, očito transparentno i zakonski ispravno, svoje uposlenike (igrači, treneri, radna zajednica) prijavljuju na puni iznos plata i oni, koji gotovo deset puta manje iznose primanja svojih radnika prijavljuju? Da li je to stvarno stanje?
Ako analiziramo Pravilnik o licenciranju klubova, pogotovo administrativni aspekt i omladinski fudbal, jasno je da klubovi moraju imati određeni minimum uposlenika u radnom odnosu, kako bi mogli aplicirati za licencu. S tim u vezi, podrazumijeva se da klubovi posjeduju direktora, šefa/icu financija, PR-a, generalnog sekretara, trenere U-19/ U-17/, U-15 selekcija, medicinsko osoblje i slično. Ako tome dodate i stručni štab seniorskog tima, te fudbalere, otprilike najmanje 40 osoba morate imati u radnom odnosu kao klub. Pojedini klubovi u svojim financijskim izvještajima navode trošak na plate, koji, podjeljenjen na mjesece po minimalnom broju uposlenika, spada na manji prosjek nego što je Zakonom o radu zagrantovana minimalna plata.
S obzirom na to da Sindikat profesionalnih fudbalera BiH posjeduje ispravne podatke o primanjima fudbalera, sa sigurnošću možemo tvrditi da takvi podaci ne predstavljaju stvarno stanje na terenu. Jasno je da premijerligaško takmičenje, s aspekta financijskih kontrola i analize predočenih bilanca stanja i uspjeha klubova, nema jednak tretman prema svima. Sindikat profesionalnih fudbalera BiH u potpunosti se zalaže ZA JEDNAKE UVJETE ZA SVE KLUBOVE, ISTU POČETNU POZICIJU BEZ FAVORIZIRANJA BILO KOGA.
Ipak, određene rupe koje postoje u pravilima, trebaju biti predmet analize i unaprjeđenja, jer sve dok postoje mogućnosti ne prikazivanja stvarnih primanja, ne možemo govoriti o regularnom takmičenju, a zakonitost rada pojedinih klubova je dovedena u pitanje. Poštivanje Zakona države Bosne i Hercegovine i nižih nivoa vlasti je sine non qua.
S tim u vezi, Sindikat profesionalnih fudbalera BiH je putem međunarodnih partnera ostvario komunikaciju sa UEFA-om u dijelu izmjena pravilnika domaćeg licenciranja, gdje predlažemo da klubovi ne mogu po vlastitom izboru birati revizore, niti Nogometni/Fudbalski Savez.
Naš prijedlog jeste da reviziju poslovanja (financijsko & zakonsko) vrše isključivo kredibilne, međunarodno priznate firme, koje rade po visokim standardima, a koje imaju svoje urede u Bosni i Hercegovini. Firme poput „Deloitte“, „Ernst & Young“, „KPMG“ i drugih zasigurno će mnogo detaljnije, studioznije i ispravnije uraditi analizu poslovanja, nego brojne državne inspekcije.
Također, želimo skrenuti pažnju na činjenicu da se u bh. fudbalu licence za takmičenja „dijele kao na traci“. Do sada nismo svjedočili da je jedan klub dobije licencu, ali pod uvjetima. Ti uvjeti se ogledaju kroz zabranu registracije fudbalera na period od 3 do 18 mjeseci ili oduzimanja bodova na početku sezone zbog kontiuniranog negativnog poslovanja.
Naglašavamo da je takav vid „kazne“ za one koji ne posluju pozitivno godinama u nazad praksa u brojnim, drugim takmičenjima širom Evrope i svijeta. S tim u vezi želimo ukazati na zakonske odredbe, koje definišu da pravna lica, koja završe godinu s gubitkom, ne mogu ući u nova zaduženja bez sačinjavanja sanacionog plana putem kojeg bi sanirali gubitak i prilagodili planirale rashode u granice podnošljivog i realnog. „Sanacioni plan“ – gotovo nikada izgovoreno u bh. fudbalu.
Sindikat profesionalnih fudbalera BiH pokrenuo je i pokrenuti će u narednim danima, putem pravnih zastupnika, prijave protiv onih klubova, koji su dobili licencu, a i dalje imaju obaveze iz 2021. godine ili ranije prema igračima ili trenerima.
Cilj svih naših aktivnosti jeste stvaranje jednakih uvjeta za sve klubove, povoljan i poboljšan odnos na relaciji zaposlenik (igrač, trener) – poslodavac (klub) i dugoročna osigurana ugovorna stabilnost između svih aktera učesnika premijerligaškog takmičenja”.