Šef Mercedesa Toto Wolff smatra da je McLaren “postavio presedan koji će biti veoma teško poništiti” nakon što su promijenili redoslijed svojih vozača u borbi za titulu, poslije sporog pit-stopa za Landa Norrisa na Velikoj nagradi Italije.
McLarenova politika da ostane maksimalno ravnopravan u ekskluzivnom duelu između Norrisa i Oscara Piastrija za ovogodišnje prvenstvo vozača doživjela je najveći test u posljednjih sedam krugova nedjeljne trke u Monzi.
Dok su držali drugo i treće mjesto iza nedostižnog Maxa Verstappena, spor pit-stop za drugoplasiranog Norrisa – koji je ušao krug nakon Piastrija – uzrokovao je da Britanac izgubi poziciju od Australca, i to bez vlastite greške.
Iz McLarenovog boksa brzo je stigla naredba Piastriju da propusti Norrisa, što je on, iako je prvo dovodio u pitanje opravdanost toga, na kraju i učinio.
Piastri je kasnije rekao da je odluka bila “poštena”, dok je Norris stao u odbranu timskog pristupa utrkivanju.
Upitan za komentar, Wolff – koji je imao iskustvo upravljanja napetim i sve zategnutijim rivalstvom u vlastitom timu između Lewisa Hamiltona i Nice Rosberga dok su se borili za titule od 2014. do 2016. – priznao je da ga sada zanima kako će se situacija razvijati u preostalih osam trka sezone.
“Nema ispravnog i pogrešnog,” rekao je šef Mercedesa nakon trke. “Zanima me kako će se to završiti. Postavili ste presedan koji je vrlo teško poništiti. Šta ako tim napravi novu grešku? Hoćete li opet mijenjati pozicije?
Ali isto tako, zbog greške tima, vozač koji pokušava da se vrati u borbu za bodove ne bi trebao ispaštati. Mislim da ćemo odgovor na pitanje da li je to bilo ispravno danas dobiti tek na kraju sezone, kada sve postane napetije.”
“Šta je timska greška?”
Timska naredba McLarena da promijene pozicije značila je da je Norris, koji je kontrolisao Piastrija do svog lošeg pit-stopa, smanjio Australčevu prednost u šampionatu na 31 bod.
Da je Piastri zadržao poziciju, Norris bi Monzu napustio sa 37 bodova zaostatka – samo sedmicu nakon što je u Zandvoortu izgubio 18 bodova zbog kvara na McLarenu.
#ItalianGP Verstappen laughing about McLaren switch . #mclaren 😂 #MaxVerstappen pic.twitter.com/o5iC6fdMrX
— Mosquito 🇳🇱🦟 (@michaelmiro6937) September 7, 2025
Wolff je dodao: “Danas nema jasnog odgovora. Pravi odgovor dobit ćemo tek pred kraj sezone, ako borba postane žešća. Ako je tim napravio grešku, a zatim promijenio pozicije, to je potpuno poštena odluka.
S druge strane, šta uopće jeste timska greška? Šta ako se auto sljedeći put ne upali i izgubite poziciju, ili pukne ovjes? Šta onda radite?
To može stvoriti niz događaja i presedana koje će biti vrlo teško kontrolisati. Najvažnije je imati jasnu strategiju – ili ih pustite da se utrkuju, ili pokušate balansirati stvari na najpošteniji način.”
Kako bi Wolff sada upravljao Hamilton–Rosberg rivalstvom
Poput McLarena, koji bi već na sljedećoj utrci u Azerbejdžanu 21. septembra mogao osigurati konstruktorsku titulu, Mercedes je u godinama Hamilton–Rosberg rivalstva imao kampanje u kojima se timska titula nije dovodila u pitanje.
Wolff kaže da je odlučivanje o pravilima igre u ovakvim situacijama na kraju “luksuzan problem”, ali priznaje da bi sada drugačije pristupio posebno burnoj sezoni 2016.
“Da se vratim na našu situaciju, jer nisam u McLarenovim cipelama – tada smo imali osigurano konstruktorsko prvenstvo, pa ih pustiš da se utrkuju, ali u duhu fer borbe: boriš se, ali se ne smiješ dodirivati,” rekao je Wolff. “Ako se dodirnete, onda tim preuzima kontrolu. To bih uradio 2016., umjesto da pokušavamo previše upravljati utrkivanjem”, rekao je za Sky Sports.
Ipak, smatra da postoji jedna ključna razlika između njegovog iskustva i onoga s čim se danas suočavaju Andrea Stella i Zak Brown.
“Mi smo imali dva različita tipa vozača u autu – Lewisa i Nica,” rekao je Wolff. “Bili su to dva ‘ubice’, žestoki borci koji nisu priznavali nikoga, utrkujući se jedan protiv drugog.
Ponekad je bilo vrlo teško donijeti odluke u korist tima. To ne vidim kod McLarena.”