Duga pauza je konačno završena. Tačno 98 dana nakon dramatičnog finala u Abu Dhabiju, počinje nova sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1. Stara poslovica da u novoj sezoni “svi počinju od nule” posebno vrijedi ove godine. Deset timova moralo je konstruisati bolide po potpuno drugačijim tehničkim propisima nego prošle godine, što bi moglo dovesti do dramatičnih promjena u odnosu snaga.
Šta se promijenilo u tehničkim propisima? Oni koji su odgovorni za Formulu 1 čak govore o “aerodinamičkoj revoluciji” i to nije pretjerivanje. Sve u svemu, postoji mnogo tehničkih detalja koji trebaju osigurati više duela i manevara preticanja na stazi, ali i smanjiti jaz između timova. Automobili sada imaju zakrivljeno podvozje s kanalima za protok zraka. Zadnje krilo je zakrivljeno, bočne kutije dosta promijenjene. Prednje krilo je pojednostavljeno, sastoji se od samo četiri elementa i direktno je povezano s “nosom”.
Pored toga, prednji točkovi imaju “brane”, a bolidi se kotrljaju na velikim 18-inčnim gumama.
Nakon skandala na posljednjoj trci prethodne sezone, smijenjen je direktor utrka Michael Masi. Njegove zadatke će podijeliti Nijemac Niels Wittich, bivši direktor njemačkog DTM-a, i Eduardo Freitas iz Portugala. Oni će se izmjenjivati, a kao savjetnik ih podržava Herbie Blash, iskusni zvaničnik FIA-e. Postojat će i virtuelna kontrolna soba koja je u direktnom kontaktu s direktorom trke i – slično kao VAR u fudbalu – treba pomoći u donošenju odluka. Osim toga, radio komunikacija između kontrole trke i timova više se neće emitovati javno. Sve to je posljedica afere “Masi-Gate” u završnici 2021. godine.
Formula 1 preskače Veliku nagradu Rusije i ove godine se neće voziti u Sočiju. Trka je prvobitno bila zakazana za 25. septembar. Novi svjetski prvak će biti određen u ukupno 23 trke, ali organizatori i dalje traže alternativnu za Soči (moguće da to bude VN Njemačke). Sezona završava 22. novembra Velikom nagradom Abu Dhabija. Velika nagrada Majamija početkom maja je novost u kalendaru i još jedan korak u pokušaju osvajanja američkog tržišta. U oktobru će se voziti u teksaškom Austinu, što znači da će prvi put nakon 38 godina u kalendaru biti dvije utrke u SAD-u. Na trkačkim vikendima u Imoli, Austriji i Brazilu, u subotu će se umjesto klasičnih kvalifikacija održati sprint mini-utrke. Pobjednik starta s “pole” pozicije, a osam vozača u sprintu dobija dodatne bodove (prošle godine samo prva tri).
RED BULL (1 Max Verstappen; 11 Sergio Pérez)
Nakon promjenljivog nastupa na prvim testovima u Barceloni, Red Bull je za Bahrein napravio modifikacije na bolidu, što je rezultatiralo najboljim vremenom Verstappena. Dovoljno da Max Verstappen i Red Bull budu proglašeni prvim favoritima za vozačku i konstruktorsku titulu. Nizozemac se već prilagodio promijenjenim pravilima i spreman je za odbranu titulu. Veliku pomoć ponovo očekuje od “Checa” Pereza koji je uvijek sposoban za dobar rezultat, ali ne i da se uključi u borbu za naslov. Kakve su ambicije “Bikova” pokazuje osnivanje novog odjeljenja Red Bull Powertrains, koje će baviti poboljšanjima na dosadašnjim Hondinim pogonskim jedinicama.
MERCEDES (44 Lewis Hamilton; 63 George Russell)
Lewis Hamilton smatra da je nezasluženo izgubio prošlogodišnju titulu i s dosta motiva ulazi u novu sezonu. Međutim, ambicije su mu splasnule nakon velikih problema Mercedesa na zimskim tetsovima. “Naši problemi se ne mogu tako brzo riješiti”, rekao je 37-godišnji Britanac. No, ako postoji tim koji može brzo riješiti probleme, to je Mercedes. Uz to, mnogi podsjećaju da su i ranijih godina “Srebrene strijele” tokom zime “okretale pilu naopako” i onda spremno dočekale start. Važna kadrovska promjena je odlazak Valtterija Bottasa koga je zamijenio 24-godišnji George Russell. Sigurno je da Rusell neće pristati na ulogu vodonoše koju je imao Bottas.
FERRARI (16 Charles Leclerc; 55 Carlos Sainz Jr.)
Uzbudljivo pitanje je mogu li Charles Leclerc i Carlos Sainz junior vratiti Ferrari u borbu za titulu. Mogu, ako je suditi po testovima. Scuderia je briljirala, sve do posljednjeg dana u Bahreinu držala najbolja vremena. Najoptimističnije računice ukazuju da je Ferrari u Bahreinu bio dvije desetinke sekunde brži od konkurencije. Mattia Binotto, šef tima, stišava euforiju i poručuje da su Red Bull i Mercedes i dalje ispred Ferrarija. Charles Leclerc objašnjava da je iza njega “jedna od najboljih zima u karijeri”, no upozorava da još postoji prostor za poboljšanja.
MCLAREN – MERCEDES (3 Daniel Ricciardo; 4 Lando Norris)
Tokom prvih testova u Barceloni je McLaren bio odličan – kako postignutim vremenima, tako i brojem odvezenih krugova. Sve se promijenilo prelaskom u topliji Bahrein, gdje su na višim temperaturama isplivali problemi bolida s kočnicama. Uz to, Daniel Ricciardo je bio pozitivan na Covid-19, što ga je odvojilo od bolida u Bahreinu. McLaren posjeduje potencijale da riješi problem, ali teško da Ricciardo i Norris mogu napraviti pomak u odnosu na prošlogodišnje četvrto mjesto u poretku konstruktora.
ALPINE – RENAULT (14 Fernando Alonso; 31 Esteban Ocon)
Otmar Szafnauer preuzeo je komandnu poziciju Renaultovog fabričkog tima koji se nada kako će najzad uhvatiti priključak s vrhom. Luca de Meo, šef Renaulta, dao je zadatak da se razvije novi motor koji treba imati “snagu” po cijenu slabije pouzdanosti, jer se izdržljivost može vremenom poboljšavati. Fernando Alonso i Esteban Ocon bili su u sredini karavana tokom testova, što znači da Alpine teško može izbjeći još jednu prosječnu sezonu. Svjetlo na kraju tunel i razlog za optimizam bilo je treće vrijeme Alonso tokom posljednjeg dana testova.
ALPHATAURI – RED BULL (10 Pierre Gasly; 22 Yuki Tsunoda)
Drugi tim Red Bulla ponovo bi mogao biti iznenađenje. Sa iskusnim Gaslyjem i samouvjerenijim Tsunodom, AlphaTauri ima sve izglede da ovu godinu učini još uspješnijom od 2021. Gasly se više nego ikad želi dokazati Red Bullu, dok je Tsunoda prošao fazu aklimatizacije na F1 i traži konzistentnije rezultate. A kada je riječ o bolidu, sve zavisi od stepena pomoći Red Bulla, s kojim novi AT03 dijeli mnoge komponente, uključujući i motor.
ASTON MARTIN – MERCEDES (5 Sebastian Vettel; 18 Lance Stroll)
Nakon dvije sezone u kojima su nastupali s “copy-paste” starim bolidima Mercedesa, u Aston Martinu su imali dosta posla da “samostalno” razviju jednosjed za 2022. Stoga ne čudi poruka tehničkog direktora Toma McCullougha da u Aston Martinu nisu željeli biti “posvećeni jednoj filozofiji” nego su isprobavali različita dizajnerska rješenja. Nekoliko dana uoči starta sezone je Nijemac Sebastian Vettel bio pozitivan na Covid-19, pa će ga na prvoj utrci zamijeniti zemljak Nico Hülkenberg.
WILLIAMS – MERCEDES (6 Nicholas Latifi; 23 Alexander Albon)
George Russell, sjajni vozač i veliki motivator, napustio je Williams, nakon što je prošle godine tradicionalnu “štalu” podigao s mjesta “fenjeraša”. Pronalaženje zamjene za vozača kao što je Russell nije bio lagan zadatak i na kraju se tim iz Grovea odlučio za Tajlanđanina Alexandera Albona. Williams je prešao više od 3.000 kilometara na zimskim testovima, a jedina mrlja bio je zapaljen Latifijev automobil drugog dana testiranja u Bahreinu. Pod vodstvom sposobnog menadžera kakav je Jost Capito, Williams bi mogao napraviti novi iskorak naprijed.
ALFA ROMEO – FERRARI (24 Guanyu Zhou; 77 Valtteri Bottas)
Kimi Räikkönen je napustio F1 nakon 19 sezona i 350 odvezenih utrka. Finca će zamijeniti Finac – dosadašnji vozač Mercedesa Valtteri Bottas. Njegov timski drug biće Guanyu Zhou, prvi Kinez na startnoj listi F1. Inače, prvi kineski vozač u kokpitu bolida Formule 1 bio je Ma Qinghua 2012. godine, ali nije dobio šansu na utrkama. Deceniju kasnije 22-godišnji Zhou, bivši akademac Ferrarija i Renaulta, otvara novu stranicu historije. Rezultatski imperativ Alfe je poboljšanje “bodovne žetve” nakon slabe 2021. godine.
HAAS – FERRARI (20 Kevin Magnussen; 47 Mick Schumacher)
Američki tim Haas razišao se sa svojim glavnim ruskim sponzorom Uralkalijem u sklopu sankcija Rusiji. Istovremeno, prijevremeno je raskinut ugovor s ruskim pilotom Nikitom Mazepinom, sinom oligarha i vlasnika Uralkalija Dmitrija Mazepina. Kao zamjena za Mazepina, Haas je ponovo aktivirao starog poznanika Kevina Magnussena, nakon što je Danac vozio za američki tim od 2017. do 2020. godine. Prošle godine je Haas bio jedini tim bez bodova, pa su zato ugodno iznenadila dobra vremena na zimskim testovima, no teško je reći da li je to stvarni ili “fiktivni” napredak u cilju privlačenja sponzora.