Ovo je treća generacija Peugeota 5008, najveći SUV francuske kompanije sa tri reda sjedišta gdje se može smjestiti sedam putnika. Dostupan je s blagim hibridnim, plug-in hibridnim i potpuno električnim pogonskim sistemom.
Jako je sličan svom prethodniku, koji je također bio veoma atraktivan. Najlakše ga je prepoznati po svojim upečatljivim dnevnim svjetlima sa tri kandže, za razliku od prošlog modela koji je imao samo jednu kandžu. Veliki dio svog novog izgleda dijeli sa manjim modelom 3008.
Piše: Amir Burazerović
Dizajn i prostorna prilagodljivost novog Peugeot 5008
Kao što sam već spomenuo novi Peugeot 5008 dijeli svoj stil sa manjim modelom 3008. Na prednjem dijelu dominira ogromna maska u boji karoserije koja se proteže cijelom širinom vozila, a sa obje strane nalaze LED dnevna svjetla koja su dizajnirana na način da izgledaju kao da je lav kandžama zasjekao prednji dio automobila. Stražnji dio dobio je znatno kvadratniju liniju krova u odnosu na izraženo nakošeni 3008. Izgledom je pomalo „kutijast“, ali to je nužno kako bi se osigurao dovoljan prostor za glave putnika u trećem redu sjedišta, osim toga i veći prtljažnik kada su sjedišta sklopljena.
Ovakva promjena se definitivno isplatila, jer sada u srednjem redu sjedišta ima puno više prostora za glavu i noge u odnosu na 3008. Sjedišta se mogu dijeliti i preklapati u omjeru 40:20:40, što upravo 5008 čini znatno prilagodljivom za kombinovanje putnika i prtljaga. Treći red sjedišta nudi dovoljno prostora za djecu, gdje mogu uživati u udobnoj vožnji. Odrasli uz malo gimnastike mogu se smjestiti, ali prostora za noge i glavu neće imati dovoljno.
Kada su sva sjedišta podignuta veličina prtljažnika je 348 litara, prostora ima samo za nekoliko ruksaka, ali kada se koristi konfiguracija s pet sjedišta kapacitet raste na impresivnih 916 litara.
Tehnološka opremljenost i kvaliteta unutrašnjosti Peugeot 5008
Putnici na prednjim sjedištima odlično su zbrinuti, s modernom komandom tablom prepunom visokotehnoloških funkcija. Ogroman ekran proteže se cijelom gornjom površinom kokpita i objedinjuje prikaz podataka za vozača i infotainment sistem, uz dodatni prilagodljivi panel „i-Toggles“ koji omogućava kreiranje prečica za gotovo bilo koju funkciju vozila. Vrh komandne table najviše dominira, zaslon od 21 inča, a zapravo to su dva odvojena ekrana pod jednim komadom stakla. Ekran sa lijeve strane prikazuje sve informacije za vozača, poput brzine i upozorenja, dok je desni ekran zaslon za infotainment sistem na dodir. Infotainment izgleda super ali nije najlakši za korištenje trebat će vam malo vremena da se naviknete. Softver nije najbrži, a neki od menija mogu biti zbunjujći zbog previše slojeva. Ispod zaslona infotainmenta nalazi se manji zaslon u obliku kutije za slova koji sadrži Peugeotove “i-Toggles” prilagodljive prečace koji se mogu postaviti za kontrolu gotovo svega. Ako ih pravilno postavite, život u 5008 može postati mnogo lakši, s prečacima za stvari poput vaših preferiranih postavki klime, specifičnih destinacija na navigaciji ili brzog isključivanja iritantnih zvučnih upozorenja vozačkih asistencija.
Sve unutar vozila ostavlja dojam visoke kvalitete. Novi Peugeot 5008 je ozbiljan konkurent premium brendovima, čak bi se usudili reći da bi i BMW bio impresioniran kvalitetom izrade.
Performanse, potrošnja i udobnost vožnje Peugeot 5008
Ispod poklopca haube nalazi se ulazni hibrid sa skromnom baterijom od 0.89 kWh, kojeg zapravo najvećim dijelom pokreće novi trocilindrični turbobenzinski motor. U suradnji sa električnim motorom integriranim u automatski mjenjač s duplim kvačilom, ovaj hibrid ostvaruje snagu od 136 konjskih snaga. Ako preferirate nešto „jače“ tu je plug-in hibrid izvedba od 196 konjskih snaga koja može preći 78 kilometara u potpuno električnom režimu. Bez obzira na tip motora, 5008 pruža udobnu vožnju, no treba imati na umu da ovaj model nema nikakve veze sa „sportskom“ vožnjom. Unatoč udobnim sjedištima i sportskom upravljaču, 5008 nije namijenjen za uživanje u brzim zavojima, umjesto toga nudi lagodnu i opuštajuću vožnju.
Što se tiče potrošnje u gradu, kreće se između 7 i 7,5 litara na 100 kilometara. Na autocesti se ponaša kao pravi kruzer, što je zapravo njegovo prirodno okruženje. Potrošnja pri brzini od 120 km/h bila je 6 litara, dok na magistralnim cestama može pasti na 5 litara, jer elektromotor pruža dodatnu pomoć, naročito na ravnim dionicama gdje može kilometarskim udaljenostima voziti isključivo na struju.
Prelazak sa zupčastog remena potopljenog u ulje na pogonski lanac vjerojatno predstavlja jedno od najvećih poboljšanja u razvodnom sistemu motora, čime su trajnost i održavanje značajno unaprijeđeni. Što se tiče potrošnje, nema potrebe za brigom, jer ni dizelski motor ne bi donio mnogo bolje rezultate.
Bez obzira što serijski dolazi s 19 inčnim kotačima, a moguća je i opcija i od 20 inča, 5008 nesmetano prelazi kilometre bez umaranja vozača i putnika, što mu je i primarna funkcija. Razlike se primjećuju u sjedištima, koja su dodatno pojačala dojam. Međutim, u luksuznijem GT paketu dolaze sjedišta sa kombinacijom kože i tkanine, a osim što izgledaju atraktivno, pružaju dobar komfor za leđa vozača.
Praktičnost, udobnost i stabilnost Peugeota 5008 u vožnji
U gradu je veoma praktičan bez obzira na svoju veličinu. Vožnja kroz uske ulice i mimoilaženje sa drugim vozilima prošla je bez problema što nas je pozitivno iznenadilo. Svi modeli dolaze sa automatskim mjenjačem. Treba reći da prijenos ponekad može biti spor pri bržim promjenama brzina, posebno u situacijama kada ste u žurbi i trebate snažnije ubrzanje, poput situacije kada želite brzo krenuti na raskrsnici. Za razliku od drugih hibridnih vozila, Peugeot se više oslanja na benzinski motor, a elektromotor se aktivira pri niskim brzinama ili prilikom usporavanja. 5008 ima dosta pozitivnih osobina što se tiče vožnje po gradu. Upravljač je lagan i lako se okreće, što je posebno korisno pri parkiranju. Vidljivost prema naprijed je izvrsna, dok stražnji dio nije toliko pregledan, ali srećom tu je stražnja kamera i kamera iz ptičje perspektive koja olakšava dosta stvari. Svaki model dolazi sa senzorima za parkiranje straga i kamerom za vožnju unazad, a u GT paketu opreme dolaze prednji i zadnji senzori.
Postizanje brzine u hibridnom 5008 s automatskim punjenjem može biti pomalo bučno, jer motor mora naporno raditi, pogotovo kada je vozilo potpuno opterećeno. No, čim se dođe do željene brzine, vožnja postaje vrlo ugodna, na autocesti posebno, uz odlično prigušene zvukove vjetra, ceste i motora. S obzirom na količinu presvlaka u unutrašnjosti, nije ni čudo da zvukovi nisu previše prisutni. Peugeotovi asistenti za vožnju funkcionišu dobro, iako adaptivni tempomat dolazi serijski samo u višim paketima opreme.
U obiteljskom automobilu kao što je 5008, najvažnije je da se dobro drži u zavojima, s puno prijanjanja, i da se ne naginje previše tako da putnici ne dobiju mučninu. Zapravo, vrlo je stabilan i kada naiđe na loše površine usred zavoja, što je vrlo umirujuće.
Peugeot 5008 blagi hibrid: Cjenovno pristupačan izbor za bh. kupce
Na bosanskohercegovačkom tržištu najviše pažnje će privući ovaj blagi hibrid. Čak i uz državni poticaj za plug-in hibrid i električne modele, malo je vjerovatno da će privući pažnju bh. kupaca kao ovaj blagi hibrid čija je početna cijena od 68.806 KM do registracije (Osnovni Allure paket opreme). Oni koji žele da nadograde svog ljubimca, tu je GT paket opreme koji smo imali na testu.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 5008 GT 1.2 136 Hybrid e-DCT
Cijena osnovnog modela: 68.806 KM
Cijena testnog modela bez opcija: 73.808 KM
Cijena testnog modela s opcijama: 78.179 KM
Cijena testnog modela s opcijama s Peugeot finansiranjem: 76.679 KM
Garancija je pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.