Ekipa Mercedesa uputila je dvije žalbe koje se tiču dešavanja na Velikoj nagradi Abu Dabija na kojoj je Max Verstappen današnjim trijumfom osvojio titulu šampiona svijeta.
Jedna žalba tiče se samog vozača Red Bulla, koji je preticanjem Lewisa Hamiltona u posljednjem krugu došao do pobjede, pa tako i titule, a druga samih rezultata posljednje trke sezone.
U samom finišu velikog finala došlo je do velike kontroverze pošto je direkcija trke, kada je vozač Williamsa Nicholas Latifi udario u zid, prvo odlučila da ne prekine trku (kao što je radila u sličnim situacijama ove sezone), već da na stazu pošalje safety car.
Potom je odlučeno da se vozači koji imaju krug zaostatka ne vrate u isti krug, da bi se to poništilo pred posljednji krug, u kojem je nizozemski automobilista kada je trka nastavljena uspio da pretekne sedmostrukog svjetskog šampiona koji je do pomenutog incidenta bio na sigurnom putu ka odbrani titule.
U žalbi koja se žalbi koja se tiče Verstappena, Mercedes se poziva na član 48.8 sportskih propisa u kojem stoji:
“Sa izuzetkom slučajeva koji su navedeni od a) do h) nijedan vozač ne smije da pretiče drugi na stazi, uključujući i safety car, dok ne prođe liniju (pogledati član 5.3) prvi put pošto se sigurnosno vozilo vratilo u boks”.
Što se tiče žalbe na krajnji poredak, iz njemačkog tima su se žalili jer smatraju da je prekršen član 48.12. U tom dijelu sportskih propisa stoji:
“Ukoliko direktor trke smatra da je bezbjedno to učiniti i poruka “krugovi koji su krugovi iza mogu da pretiču” bude poslata svim timovima kroz zvanični sistem poruka, svaki vozač koji je krug iza vodećeg treba da pretekne vozače u vodećem krugu i bezbjednosno vozilo. To se samo odnosi na vozače koji su preteknuti pošto su prešli liniju na kraju kojeg su prešli prvu liniju bezbjednosnog vozila drugi put pošto je ono izašlo na stazu. Pošto su pretekli vozače u vodećem krugu i safety car, trebalo bi da nastave stazom prikladnom brzinom bez preticanja i postaraju se da zauzmu pozicije na kraju poretka iza bezbjednosnog vozila. Dok pretiču, da bi se svi postarali da se to učini bezbjedno, vozači u vodećem krugu moraju sve vrijeme da budu na trkačkoj liniji osim ukoliko skretanje sa nje ne može da se izbjegne. Osim ukoliko direktnor trke ne smatra da prisustvo bezbjednosnog vozila više nije neophodno, pošto je posljednji vozač pretekao vodećeg bezbjednosno vozilo će se vratiti u boks na kraju kruga”.
Ne zna se koji je rok da Svjetska automobilistička federacija razmatra žalbe Mercedesa i šta bi značilo za sam ishod šampionata ukoliko neka bude usvojena. Verstappen je titulu osvojio sa osam bodova prednosti u odnosu na Hamiltona, dok je Mercedes odbranio krunu u konkurenciji konstruktora.