Suzuki je jedan od posljednjih mainstream brendova koji još nije lansirao svoj prvi električni automobil, ali japanska firma će se konačno uključiti u akciju s potpuno novim Suzuki e Vitara: čistim električnim malim SUV-om koji dolazi sljedeće godine i koji će se natjecati s Kia EV3, Škoda Elroq i mnogim drugima.
Piše: Amir Burazerović
Ovo nije potpuno električna verzija postojeće Vitare sa hibridnim pogonom. Sa dužinom od 4.275 mm i međuosovinskim razmakom od 2.700 mm, e Vitara je 100 mm duža od svog “rođaka”, a postoji i dodatnih 200 mm između osovina, što će pomoći u pružanju više prostora unutar vozila. Novi EV je širi i viši, ali neiznenađujuće, također je mnogo teži. Najlakša verzija teži 1.702 kg, dok najjači model s dva motora teži skoro 1.900 kg. S druge strane, sa SUS motorom teži između 1.075 kg i 1.325 kg, ovisno o modelu.
Dizajn e Vitare zasnovan je na Suzuki eVX konceptu koji je predstavljen u januaru 2023., a oba automobila imaju uglaste blatobrane, blago nagnutu liniju krova i opsežnu upotrebu plastične obloge za SUV izgled.
Ipak, e Vitara izgleda da ima nešto složenije oblikovane površine karoserije od koncepta, s mnogo nabora, i nema lažnih ploča za zaštitu na branicima, već samo crnu plastiku. Originalni koncept nije zadržao ni ravne kvake na vratima, već serijski model koristi konvencionalne kvake naprijed, dok su stražnje skrivene u C-stupu. Priključak za punjenje se nalazi iznad prednjeg lijevog blatobrana.
Unutrašnji dizajn koncepta je značajno pojednostavljen za e Vitaru, ali postoje određene sličnosti u rasporedu, a izgleda mnogo modernije od unutrašnjosti postojeće Vitare. Iza dvokrakog volana nalazi se potpuno digitalni ekran vozača, smješten u istom panelu kao i središnji infotainment ekran, postavljen visoko na kontrolnoj ploči.
Ostale karakteristike uključuju mali red fizičkih kontrola za klimu na kontrolnoj tabli, lebdeću središnju konzolu s rotirajućim biračem brzina preuzetim iz Toyota bZ4X, bežični punjač i držače za čaše na vrhu, te veliki prostor za odlaganje ispod, uz priključke za punjenje.
Neki tehnički detalji još uvijek nisu objavljeni u vrijeme pisanja, uključujući kapacitet prtljažnika, performanse i brzine punjenja. Međutim, Suzuki je naveo da e Vitara počiva na novorazvijenoj platformi namijenjenoj isključivo za električna vozila pod nazivom “Heartect-e”, te će biti dostupna s tri kombinacije baterija i motora.
Osnovni model e Vitara imat će bateriju od 49kWh i prednji električni motor koji proizvodi 142 konjske snage i 189 Nm obrtnog momenta. Ova verzija će nuditi do 400 kilometara dometa, iako je to jedini potvrđeni domet do sada.
Suzuki tvrdi da njegov novi AllGrip-e sistem pruža “snažne performanse”, a dodaje i Trail mod za teži teren i skliske uvjete. Ovaj sistem može primijeniti kočnice na točkove koji se vrte, dok istovremeno šalje obrtni moment na suprotni točak kako bi poboljšao prianje što bi trebalo imati sličan efekat kao diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Suzuki e Vitara će se proizvoditi u Indiji počevši od proljeća 2025., a prodaja će početi u Europi do ljeta. U vrijeme pisanja, cijene još uvijek nisu objavljene.
Prvi Suzuki EV je ujedno i Toyotin sljedeći EV.
Suzuki će također dijeliti e Vitaru s Toyotom, koja će lansirati preimenovanu, potencijalno nešto drugačiju verziju, koja će biti drugi model u liniji brenda bZ EV-a. Ovo ima smisla jer Toyota i Suzuki rade zajedno od 2016. godine. Toyota nam je već pružila uvid u svoju električnu alternativu za Yaris Cross kada je predstavila „Small Urban SUV“ prošle godine, koji je izgledao vrlo slično Suzuki eVX konceptu spomenutom ranije. Međutim, nije jasno kada će Toyotina verzija e Vitare biti otkrivena.