Škoda je predstavila osvježeni Enyaq vRS, koji sada izgledom još više podsjeća na svog manjeg “brata” novi Elroq vRS. Ova dva električna SUV modela ne dijele samo agresivni stil i boju karoserije, već i istu tehniku: dva elektromotora sa ukupno 335 KS i bateriju kapaciteta 84 kWh. Ipak, Enyaq nudi 115 litara više prtljažnog prostora, što će cijeniti svi kojima je praktičnost i dalje prioritet. Zvanične narudžbe kreću 12. juna, dok se prve isporuke očekuju krajem ljeta 2025. godine.
Piše: Amir Burazerović
Gotovo identični izvana i iznutra
Ako zavirite u kabinu, primijetit ćete da i unutrašnji dizajn gotovo u potpunosti dijeli s Elroqom. Prikazani primjerak u atraktivnoj Hyper Green boji dodatno naglašava vizualne sličnosti. Nova prednja maska nazvana “Tech-Deck” skriva senzore i radare, dok je svjetlosni potpis identičan, zahvaljujući četverodijelnim dnevnim LED svjetlima, dok su glavna i duga svjetla smještena niže, unutar branika.
Razlike se mogu pronaći u detaljima. Enyaq ima dva aero usmjerivača, dok Elroq koristi jedan, a donji dio branika je kod Enyaqa u boji karoserije, za razliku od crnog finiša kod manjeg modela. Felge su gotovo identične, 20-inčne standardno, 21-inčne opcionalno, s aero poklopcima koji doprinose maksimalnom dometu, deklarisanom na preko 547 km. Enyaq se ipak vizuelno izdvaja većim stražnjim prevjesom i izraženijim zadnjim branikom s crvenim reflektorom preko cijele širine, dok crni natpis Škoda na poklopcu prtljažnika upotpunjuje sportski dojam.
Coupé verzija donosi niži otpor zraka
Za razliku od Elroqa, Enyaq vRS se i dalje nudi u atraktivnoj Coupé varijanti, sada i u elegantnoj sivoj boji. Ova verzija dodatno poboljšava aerodinamiku: koeficijent otpora zraka spušten je sa 0.251Cd na 0.239Cd, što pozitivno utiče i na domet vozila.
Kabina – sportska, digitalna i napredna
Unutrašnjost Enyaqa nudi prepoznatljive sportske sjedište s integrisanim naslonima za glavu, grijanjem i čeličnim poklopcima pedala. U središtu pažnje je 13-inčni infotainment ekran, uz 5-inčnu digitalnu instrument tablu i napredni augmented reality head-up display. Tu su još i kamera s prikazom okoline vozila (Area View), te snažni Canton ozvučenje sa 12 zvučnika i 635 W snage.
Kupci mogu birati između dva tematska enterijera: vRS Suite i vRS Lounge. Prvi kombinuje kožu i umjetnu kožu sa sivim šavovima i lažnim karbonskim umecima, dok Lounge verzija (prikazana na fotografijama) uključuje mikrosemiš, umjetnu kožu i kontrastne zelene šavove, koji su prisutni i na grijanom sportskom volanu, ali samo ako se odabere Lounge paket.
Performanse i oprema na vrhunskom nivou
Ispod atraktivne karoserije krije se identična mehanika kao kod Elroqa, 335KS, pogon na sve točkove i ubrzanje 0-100 km/h za 5,4 sekunde, što je 0,1 sekundu brže u odnosu na prethodnu generaciju Enyaqa vRS. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h, a Škoda navodi da baterija kapaciteta 84 kWh omogućava domet od preko 547 kilometara. Ipak, službena WLTP cifra još uvijek nije objavljena, a nije poznato ni koliko je zapravo Coupé verzija efikasnija, iako se pretpostavlja da niži koeficijent otpora zraka doprinosi boljoj energetskoj učinkovitosti. Svi modeli podržavaju brzo DC punjenje snagom do 185 kW, što omogućava dopunjavanje baterije od 10 do 80% za svega 26 minuta, potpuno isto kao i kod manjeg Elroq vRS.
Johannes Neft, član Upravnog odbora Škode zadužen za tehnički razvoj, izjavio je:
“Vrhunski modeli nove Enyaq porodice sada su još dinamičniji, a zadržali su visoku razinu udobnosti i svakodnevne funkcionalnosti. To smo postigli zahvaljujući progresivnom upravljačkom sistemu i unaprijeđenom sportskom ovjesu s optimiziranim podešavanjima amortizera.”