Renault je najavio početak proizvodnje „divljeg“ 5 Turbo 3E. Umjesto da ga pretvori u visoko performantnu varijantu modernog R5, kompanija će ponuditi ograničenu seriju ručno izrađenih cestovnih verzija samog koncepta, s cijenom koja će vjerovatno premašiti šest cifara.
Piše: Amir Burazerović
Retro-inspirisano tijelo izrađeno je uglavnom od karbonskih vlakana i ima poseban električni pogonski sklop, potpuno drugačiji od standardnog Renaulta 5. Ovaj model koristi zadnji pogon sa osovinom koja uključuje dva električna motora smještena u zadnjim točkovima, što rezultira ukupnom snagom od 500 KS. Ovo ne samo da odaje počast originalnom R5 Turbu sa zadnjim pogonom, već omogućava performanse na nivou superautomobila. Renault navodi da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekundi.
Iako još nema informacija o veličini ili kapacitetu baterije, poznato je da će se priključak za punjenje nalaziti unutar jednog od vanjskih otvora za zrak, kao omaž originalnom otvoru za gorivo.
Dok čekamo priliku da vidimo ovaj automobil uživo, Renault je objavio set fotografija koji otkriva njegov agresivni dizajn. Karoserija je jedinstvena za Turbo 3E i dolazi isključivo sa dvoje vrata. Prednji dio direktno je inspirisan originalnim Renaultom 5, s modernizovanim LED svjetlima smještenim iznad velikog otvora za zrak i donjeg spojlera. Poklopac motora je agresivno oblikovan, dok su prošireni lukovi blatobrana dizajnirani posebno za velike točkove. Ekstravagantan izgled nastavlja se duž bočnih pragova i zadnjeg branika, gdje klasični oblik karoserije uključuje zadnja svjetla preuzeta sa novog serijskog Renaulta 5.
Na zadnjem dijelu, upečatljivi difuzor dominira dizajnom, naglašen relativno malim i suzdržanim krilom. Iako tehnički detalji i unutrašnjost još nisu otkriveni, očekuje se da će automobil biti dvosjed, baš kao i originalni R5 Turbo.
Renault će ovaj model proizvoditi unutar uskog kruga – specijalno odabran tim u Francuskoj ručno će sastavljati ograničen broj jedinica, a cijena će premašiti 100.000 eura.
Dostupne će biti različite osnovne boje i šeme, ali mogućnosti personalizacije ovog modela mogle bi biti gotovo neograničene.
Iako se na prvi pogled čini da ovaj model ulazi u konflikt sa strategijom kompanije, koja predviđa Alpine kao njen glavni visokoperformantni podbrend, on istovremeno sugerira da ideja snažnog modela sa Renault značkom nije mrtva.