Nissan je otkrio potpuno novi, treći model svog električnog automobila Leaf, čija se zvanična premijera očekuje u drugoj polovini godine. Kako se već ranije šuškalo, ovaj pionirski električni hatchback sada dolazi u formi atraktivnog, povišenog crossovera.
Piše: Amir Burazerović
Dizajn inspirisan konceptom Chill-Out
Novi Leaf preuzeo je mnoge dizajnerske elemente s koncepta Nissan Chill-Out iz 2021. godine. Među najupečatljivijim detaljima su jedinstvena interpretacija prepoznatljivih Nissanovih “bumerang” svjetala te specifičan dizajn felgi, koje su nešto manje od onih viđenih na konceptnom modelu. Također, novi Leaf donosi oštro oblikovan prednji dio sa LED svjetlosnom trakom u punoj širini i osvijetljenim Nissanovim logotipom.
Vrata imaju skrivene ručke, prednje su u ravnini sa karoserijom, dok su stražnje smještene visoko na C-stupu, dajući automobilu kupeovski izgled. Poklopac za punjenje baterije nalazi se na prednjem lijevom krilu.
Iako novi Leaf ima osjetno veću visinu od prethodnih verzija, aerodinamika ostaje ključan fokus. Elegantna silueta sa blago zakošenim krovom doprinosi boljoj efikasnosti i modernijem izgledu. Unatoč dinamičnim linijama, Nissan obećava prostranu unutrašnjost, čime Leaf cilja na konkurente poput Škode Elroq, Kije EV3, Volva EX30 i modela Smart #1.
Moderna unutrašnjost i napredna tehnologija
Nissan još nije otkrio enterijer novog Leafa, ali očekuje se da će imati sličan dizajn kao Nissan Ariya. To znači da bi putnička kabina mogla dobiti dvostruki ekran, minimalističke fizičke komande integrisane u materijale poput drvenog panela sa osjetljivim tasterima, te novi infotainment sistem baziran na Googleovoj tehnologiji, koji je već dostupan u Nissan Qashqaiju.
Performanse, autonomija i punjenje
Tehnički detalji zasad su ograničeni, ali Nissan je potvrdio da novi Leaf koristi napredni trodijelni električni pogonski sklop i CMF-EV platformu, istu kao kod modela Ariya, Renault Megane E-Tech i Scenic E-Tech.
Očekuje se da će biti dostupan sa baterijama od 63 kWh i 87 kWh, pri čemu bi osnovna verzija mogla ponuditi domet između 450-480 km, dok bi dugodometni modeli mogli prelaziti i preko 560 km sa jednim punjenjem.
Što se tiče brzine punjenja, očekuje se da će Leaf podržavati maksimalnih 130 kW, kao Ariya i Megane E-Tech. To znači da bi punjenje od 20 do 80 posto moglo trajati oko pola sata, što je solidan rezultat, iako ne i rekordan u današnjoj EV industriji.