Korištenjem ove stranice prihvaćate Pravila o privatnosti i Uvjete korištenja.
Prihvati
SPORT CENTARSPORT CENTAR
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
Čitanje: Najava nove sezone F1: Verstappen bez prave konkurencije
Podijeli
Aa
SPORT CENTARSPORT CENTAR
Aa
Traži
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
Imate postojeći račun? Prijavi se
Zaprati nas
  • Impressum
  • Marketing
  • O nama
© 2023 SC SPORT. Sva prava pridržana.
SPORT CENTAR > Ostali sportovi > Auto-moto > Najava nove sezone F1: Verstappen bez prave konkurencije
Auto-motoOstali sportovi

Najava nove sezone F1: Verstappen bez prave konkurencije

---
Objavio Emir Jesenkovic Prije 2 godine
Podijeli
9 min čitanja
Max Verstappen (Red Bull - Honda RB20): Branilac titule i apsolutni favorit u novoj sezoni
Podijeli

Utrkom u Bahreinu u subotu počinje 75. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1, koju će obilježiti rekordne 24 utrke. Sve osim četvrte uzastopne titule Maxa Verstappena bilo bi prvorazredna senzacija.

Piše: J. MRŽLJAK

Utrkom za Veliku nagradu Bahreina, počinje 75. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1. Predstojeća sezona će ući u historiju po rekordne 24 utrke, koje će se voziti od 2. marta do 8. decembra. U kalendar se nakon pet godina vraća VN Kine, baš kao i prošle sezone otkazana VN Emilia Romagne. Nakon dugo vremena se vraća subotnji termin utrka, konkretno, na prva dva trkačka vikenda, a razlog je prilagođavanje početku Ramazana. Na šest trkačkih vikenda (Kina, Miami, Austrija, SAD, Brazil i Katar) biće održane subotnje sprint utrke. Ako se izuzmu dvije “sponzorske” promjene imena tima, F1 u novoj sezoni startuje s identičnim sastavima s kojima je završena 2023. Šta možemo očekivati od 10 timova F1 u 2024. godini?

RED BULL – HONDA (1 Max Verstappen; 11 Sergio Pérez)

Ne treba biti previše pametan za zaključak da će prošlogodišnji svjetski prvaci i 2024. biti na vrhu. Tokom testova su Max Verstappen i Sergio Pérez dominirali s bolidom punim goriva, pa sve nagovještava ponavljanje 2023. godine, kada je Red Bull slavio na 21 od 22 utrke. Čini se da novi Red Bull RB20 još manje troši gume od prethodnika, a mnogi su mišljenja da postoji još rezervi, odnosno da “Bikovi” nisu pokazali sve adute na testovima. Sve osim četvrte uzastopne titule Maxa Verstappena bilo bi prvorazredna senzacija…

MERCEDES (44 Lewis Hamilton; 63 George Russell)

Tokom testova je Mercedes pomalo bježao ispod radara i stoga je teško procijeniti prave mogućnosti bolida F1 W15. Postoje naznake da bi “Srebrene strijele” mogle biti brže od Ferrarija u uslovima trke, odnosno da imaju više aduta u rukavu nego su prikazali tokom tri dana testiranja. George Russell je ubijeđen da je Mercedes u mnogo boljoj poziciji nego prije 12 mjeseci, što bi trebalo dati dodatni motiv Lewisu Hamiltonu u oproštajnoj sezoni prije prelaska u Ferrari.

FERRARI (16 Charles Leclerc; 55 Carlos Sainz Jr.)

U padoku prevladava mišljenje da je Scuderia trenutno najbliža Red Bullu, nakon što su Carlos Sainz i Charles Leclerc izveli pravu simulaciju utrke bez dopunjavanja goriva tokom zaustavljanja u boksu, što je njihova vremena učinilo vrlo realnim. Trošenje guma na Ferrariju SF-24 ostavilo je bolji utisak nego na prošlogodišnjem bolidu, ali je i dalje daleko izraženije u poređenju s novim Red Bullom. Leclerc misli da “Propeti konjić” ima “jaču osnovu nego prošle godine”, dok šef Ferrarijevog tima, Frederic Vasseur, upozorava da će biti “tijesno” između pet timova iza Red Bulla.

MCLAREN – MERCEDES (4 Lando Norris; 81 Oscar Piastri)

Kao i prošle godine, McLaren je imao dosta problema na testovima, no u timu iz Wokinga ne bi imali ništa protiv kompletne reprize, jer su sredinom 2023. pronašli čudotvorni recept za proboj u vrh. Ovaj put su bolidu MCL38 tehnički kvarovi skratili boravak na stazi, a simulacija utrke Oscara Piastrija bila je sve samo ne ubjedljiva. Ono što je takođe bilo primjetno tokom sva tri dana testiranja je visok nivo habanja guma, pogotovo kod Landa Norisa. Jedini pozitivan detalj je brzina na pravcu, što bi moglo sugerirati da je MCL38 aerodinamički efikasniji, ali i sporiji u krivinama. Sve u svemu, izgleda da je McLaren trenutno iza Mercedesa, Ferrarija i Aston Martina.

ASTON MARTIN – MERCEDES (14 Fernando Alonso; 18 Lance Stroll)

Čini se da je trkački tempo Aston Martin u rangu Mercedesa i Ferrarija. Novi AMR24 dobro čuva gume, ali je uprkos tome Fernando Alonso za Verstappenom na testovima zaostajao više od pola sekunde po krugu. Na putu realizacije je povećanje aerodinamičke efikasnosti, jedan od postavljenih ciljeva: na pravcu je Alonso bio 2,9 km/h sporiji od Leclerca, dok je tokom 2023. zaostatak bio oko 5 km/h. Fernando Alonso kaže da Aston Martin nije uradio punu simulaciju trke, pa nema dovoljno zaključaka, ali da je bolid “korak naprijed”. To znači da je realnost borba za plasman na podijum na startu sezone.

ALPINE – RENAULT (10 Pierre Gasly; 31 Esteban Ocon)

Ako je suditi po testovima, Alpine je tek deveti najbolji tim, iza kojeg je samo Haas! Bez obzira na nejasan program testiranja, čudnu strategiju korištenja guma i misteriozni nivo goriva  u rezervoaru, Alpine A524 ima ogroman deficit. Vremena francuskog tima su šokantno slaba – oko 1,5 sekunde po krugu sporija od Red Bulla i jednu sekundu iza Ferrarija. Posebno uočljivo je bilo trošenje guma, a vjeruje se i da je A524 najteži bolid u karavanu, daleko iznad minimalnih 798 kilograma. Ovaj faktor je jako bitan jer 10-ak kilograma vrijedi nešto više od tri desetine sekunde po krugu u Bahreinu.

WILLIAMS – MERCEDES (2 Logan Sargeant; 23 Alexander Albon)

Prvog dana testiranja, nakon slabog nastupa Logana Sargeanta, učinilo se da bi Williams ponovo mogao biti kandidat broj za pruzimanje “fenjera”, kojeg su prepustili prošle godine. No, drugog dana je Alexander Albon postavio bolid FW46 ispred vozača Saubera i Haasa. Glavni adut Williamsovog bolida ostala je brzina na pravcu, iako Albon objašnjava da su “promjenom karakteristika bolida, neki od problema premješteni na druga područja”. “Imamo pristojan bolid s kojim se možemo utrkivati”, kurtoazna je poruka tajlandskog vozača, koji je poznat da uvijek izvlači maksimum iz “materijala”.

RACING BULLS – HONDA (3 Daniel Ricciardo; 22 Yuki Tsunoda)

Bivši AlphaTauri nastupa pod novim imenom i po mnogim ocjenama trebao bi biti najbolji tim u sredini karavana, čak vrlo blizu McLarena. Doduše, tačan jaz između Racing Bullsa i njegovog sestrinskog tima Red Bulla teško je ocijeniti jer nema reprezentativnih uzoraka simulacije utrke. Ono što je uočljivo je umjereno trošenje guma, ali i zaostatak kada je riječ o brzini na pravcu. Novi  VCARB 01 je evolucija prošlogodišnjeg AlphaTaurija, koji je krajem sezome doživio veliko ažuriranje.

SAUBER – FERRARI (24 Guanyu Zhou; 77 Valtteri Bottas)

Saradnja s Alfa Romeom je završena, Sauber se vratio originalnom imenu, prije nego ekipa iz švicarskog Hinwila 2026. postane fabrički tim Audija. Sve ostalo je isto, pa i vozačka postava, koja je u različitom raspoloženju obavila kratke testove: Valtteri Bottas je bio brži od Guanyu Zhoua. Na bolidu C44 nije se mnogo toga promijenilo u odnosu na prošlogodišnji C43: uprkos novom konceptu, brzina na pravcu je slaba, baš kao što je Sauber na začelju i po trošenju guma. Sasvim je moguće da Sauber još nije pronašao pravu postavku za novi koncept vozila za utrku.

HAAS – FERRARI (20 Kevin Magnussen; 27 Nico Hülkenberg)

Prilikom predstavljanja bolida VF-24, novi šef tima Ayao Komatsu nije krio da će Haas vjerovatno imati najlošiji automobil na početku sezone. Nakon probnih vožnji, učinak tima može se procijeniti samo na osnovu dugih vožnji, jer je veliki naglasak stavljen na kontrolu upravljanja trošenja guma. Haas je bio oko četiri desetinke do pola sekunde iza Racing Bullsa, no nazire se tijesna borba sa Sauberom i Alpineom za osmo mjesto. Nico Hülkenberg kaže da se “osjeća bolje” nego u prošlogodišnjem bolidu…

Kalendar za novu sezonu Formule1

Možda vas zanima

Meč karijere za Alberta Ugrinčića: Borit će se protiv evropskog prvaka Ivana Bertića

Rekord NHL-a: Rus potpisao ugovor vrijedan 136 miliona dolara

Toni Šunjić predstavljen u novom klubu: Ono što se činilo nemogućim, postalo je stvarnost

Najbolji maratonac BiH Emir Hastor sutra putuje u Chicago 

Amel Tuka: Danas sam dobio još jednu veliku čast – diplomatski pasoš Bosne i Hercegovine

TAGOVI: f1, f1 2024, formula 1, max verstappen, red bull, vn bahrein
Podijeli ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Kopiraj link
Prethodni članak Kanton Sarajevo bit će rukometni centar regiona, stiže 650 veterana međukojima i Nikša Kaleb, Pepi Manaskov, Ivan Lapčević i Vladimir Petrić
Sljedeći članak Najvatreniji navijači Željezničara na spektakularan način najavili derbi




Pratite nas

113K Pratilaca

Zaprati nas

1146 Pratilaca

Zaprati nas

5129 Pratilaca

Zaprati nas

940 Pretplatnika

Pretplatite se

830 Pratilaca

Zaprati nas

1137 Pretplatnika

Pretplatite se

Štimac i Bilbija oprezni pred Lincoln: Nema opuštanja, ovo je Evropa

Prije 12 minuta 4 min čitanja

Leaova gesta prema Modriću oduševila Italiju: Milan djeluje kao pravi šampion

Prije 30 minuta 2 min čitanja

Musu još uvijek muči povreda zbog koje nije zaigrao na Eurobasketu: ‘Borim se tabletama, pijem ih osam dnevno’

Prije 32 minute 2 min čitanja

‘Redsi’ se moraju zabrinuti: Posljednji put kada im se ovo desilo, ostali su bez trofeja

Prije 48 minuta 2 min čitanja

Guardiola zabrinut: Upitan nastup osvajača Zlatne lopte protiv Monaca

Prije 1 sat 2 min čitanja

Meč karijere za Alberta Ugrinčića: Borit će se protiv evropskog prvaka Ivana Bertića

Prije 1 sat 1 min čitanja

Na Grbavici rješavaju pitanje strateškog partnera: Kakav će ugovor Željezničaru ponuditi Sanin Mirvić?

Prije 2 sata 3 min čitanja

Borac i Zrinjski zakazali veliki okršaj: Poznat novi termin derbija WWin lige BiH

Prije 2 sata 1 min čitanja

Slične objave

FudbalIno fudbal

Suarez blistao, Messi zakazao: Inter Miami poražen u spektaklu protiv Chicaga

Prije 2 sata 2 min čitanja
FudbalIno fudbal

Pred nama spektakl u Ligi prvaka: Barcelona i PSG u okršaju večeri, nastupaju i City, Arsenal, Juventus

Prije 2 sata 2 min čitanja
KošarkaOstalo

Bosna večeras protiv Kangoeroesa: ‘Studente’ korak dijeli od grupne faze Eurokupa FIBA

Prije 3 sata 1 min čitanja
Ostali sportoviZimski sportovi

Rekord NHL-a: Rus potpisao ugovor vrijedan 136 miliona dolara

Prije 3 sata 2 min čitanja
EuroligaKošarka

Dubai pobijedio Partizan, a onda šokirao potezom poslije meča

Prije 3 sata 1 min čitanja
Ostali sportoviOstalo

Toni Šunjić predstavljen u novom klubu: Ono što se činilo nemogućim, postalo je stvarnost

Prije 3 sata 1 min čitanja
SPORT CENTAR

Zaprati nas:

© 2009-2025 SC SPORT. Sva prava pridržana.

  • Impressum
  • Marketing
  • O nama

Removed from reading list

Undo
Dobrodošli nazad!

Prijavite se na svoj račun

Lost your password?