Utrkom u Bahreinu u subotu počinje 75. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1, koju će obilježiti rekordne 24 utrke. Sve osim četvrte uzastopne titule Maxa Verstappena bilo bi prvorazredna senzacija.
Piše: J. MRŽLJAK
Utrkom za Veliku nagradu Bahreina, počinje 75. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1. Predstojeća sezona će ući u historiju po rekordne 24 utrke, koje će se voziti od 2. marta do 8. decembra. U kalendar se nakon pet godina vraća VN Kine, baš kao i prošle sezone otkazana VN Emilia Romagne. Nakon dugo vremena se vraća subotnji termin utrka, konkretno, na prva dva trkačka vikenda, a razlog je prilagođavanje početku Ramazana. Na šest trkačkih vikenda (Kina, Miami, Austrija, SAD, Brazil i Katar) biće održane subotnje sprint utrke. Ako se izuzmu dvije “sponzorske” promjene imena tima, F1 u novoj sezoni startuje s identičnim sastavima s kojima je završena 2023. Šta možemo očekivati od 10 timova F1 u 2024. godini?
RED BULL – HONDA (1 Max Verstappen; 11 Sergio Pérez)
Ne treba biti previše pametan za zaključak da će prošlogodišnji svjetski prvaci i 2024. biti na vrhu. Tokom testova su Max Verstappen i Sergio Pérez dominirali s bolidom punim goriva, pa sve nagovještava ponavljanje 2023. godine, kada je Red Bull slavio na 21 od 22 utrke. Čini se da novi Red Bull RB20 još manje troši gume od prethodnika, a mnogi su mišljenja da postoji još rezervi, odnosno da “Bikovi” nisu pokazali sve adute na testovima. Sve osim četvrte uzastopne titule Maxa Verstappena bilo bi prvorazredna senzacija…
MERCEDES (44 Lewis Hamilton; 63 George Russell)
Tokom testova je Mercedes pomalo bježao ispod radara i stoga je teško procijeniti prave mogućnosti bolida F1 W15. Postoje naznake da bi “Srebrene strijele” mogle biti brže od Ferrarija u uslovima trke, odnosno da imaju više aduta u rukavu nego su prikazali tokom tri dana testiranja. George Russell je ubijeđen da je Mercedes u mnogo boljoj poziciji nego prije 12 mjeseci, što bi trebalo dati dodatni motiv Lewisu Hamiltonu u oproštajnoj sezoni prije prelaska u Ferrari.
FERRARI (16 Charles Leclerc; 55 Carlos Sainz Jr.)
U padoku prevladava mišljenje da je Scuderia trenutno najbliža Red Bullu, nakon što su Carlos Sainz i Charles Leclerc izveli pravu simulaciju utrke bez dopunjavanja goriva tokom zaustavljanja u boksu, što je njihova vremena učinilo vrlo realnim. Trošenje guma na Ferrariju SF-24 ostavilo je bolji utisak nego na prošlogodišnjem bolidu, ali je i dalje daleko izraženije u poređenju s novim Red Bullom. Leclerc misli da “Propeti konjić” ima “jaču osnovu nego prošle godine”, dok šef Ferrarijevog tima, Frederic Vasseur, upozorava da će biti “tijesno” između pet timova iza Red Bulla.
MCLAREN – MERCEDES (4 Lando Norris; 81 Oscar Piastri)
Kao i prošle godine, McLaren je imao dosta problema na testovima, no u timu iz Wokinga ne bi imali ništa protiv kompletne reprize, jer su sredinom 2023. pronašli čudotvorni recept za proboj u vrh. Ovaj put su bolidu MCL38 tehnički kvarovi skratili boravak na stazi, a simulacija utrke Oscara Piastrija bila je sve samo ne ubjedljiva. Ono što je takođe bilo primjetno tokom sva tri dana testiranja je visok nivo habanja guma, pogotovo kod Landa Norisa. Jedini pozitivan detalj je brzina na pravcu, što bi moglo sugerirati da je MCL38 aerodinamički efikasniji, ali i sporiji u krivinama. Sve u svemu, izgleda da je McLaren trenutno iza Mercedesa, Ferrarija i Aston Martina.
ASTON MARTIN – MERCEDES (14 Fernando Alonso; 18 Lance Stroll)
Čini se da je trkački tempo Aston Martin u rangu Mercedesa i Ferrarija. Novi AMR24 dobro čuva gume, ali je uprkos tome Fernando Alonso za Verstappenom na testovima zaostajao više od pola sekunde po krugu. Na putu realizacije je povećanje aerodinamičke efikasnosti, jedan od postavljenih ciljeva: na pravcu je Alonso bio 2,9 km/h sporiji od Leclerca, dok je tokom 2023. zaostatak bio oko 5 km/h. Fernando Alonso kaže da Aston Martin nije uradio punu simulaciju trke, pa nema dovoljno zaključaka, ali da je bolid “korak naprijed”. To znači da je realnost borba za plasman na podijum na startu sezone.
ALPINE – RENAULT (10 Pierre Gasly; 31 Esteban Ocon)
Ako je suditi po testovima, Alpine je tek deveti najbolji tim, iza kojeg je samo Haas! Bez obzira na nejasan program testiranja, čudnu strategiju korištenja guma i misteriozni nivo goriva u rezervoaru, Alpine A524 ima ogroman deficit. Vremena francuskog tima su šokantno slaba – oko 1,5 sekunde po krugu sporija od Red Bulla i jednu sekundu iza Ferrarija. Posebno uočljivo je bilo trošenje guma, a vjeruje se i da je A524 najteži bolid u karavanu, daleko iznad minimalnih 798 kilograma. Ovaj faktor je jako bitan jer 10-ak kilograma vrijedi nešto više od tri desetine sekunde po krugu u Bahreinu.
WILLIAMS – MERCEDES (2 Logan Sargeant; 23 Alexander Albon)
Prvog dana testiranja, nakon slabog nastupa Logana Sargeanta, učinilo se da bi Williams ponovo mogao biti kandidat broj za pruzimanje “fenjera”, kojeg su prepustili prošle godine. No, drugog dana je Alexander Albon postavio bolid FW46 ispred vozača Saubera i Haasa. Glavni adut Williamsovog bolida ostala je brzina na pravcu, iako Albon objašnjava da su “promjenom karakteristika bolida, neki od problema premješteni na druga područja”. “Imamo pristojan bolid s kojim se možemo utrkivati”, kurtoazna je poruka tajlandskog vozača, koji je poznat da uvijek izvlači maksimum iz “materijala”.
RACING BULLS – HONDA (3 Daniel Ricciardo; 22 Yuki Tsunoda)
Bivši AlphaTauri nastupa pod novim imenom i po mnogim ocjenama trebao bi biti najbolji tim u sredini karavana, čak vrlo blizu McLarena. Doduše, tačan jaz između Racing Bullsa i njegovog sestrinskog tima Red Bulla teško je ocijeniti jer nema reprezentativnih uzoraka simulacije utrke. Ono što je uočljivo je umjereno trošenje guma, ali i zaostatak kada je riječ o brzini na pravcu. Novi VCARB 01 je evolucija prošlogodišnjeg AlphaTaurija, koji je krajem sezome doživio veliko ažuriranje.
SAUBER – FERRARI (24 Guanyu Zhou; 77 Valtteri Bottas)
Saradnja s Alfa Romeom je završena, Sauber se vratio originalnom imenu, prije nego ekipa iz švicarskog Hinwila 2026. postane fabrički tim Audija. Sve ostalo je isto, pa i vozačka postava, koja je u različitom raspoloženju obavila kratke testove: Valtteri Bottas je bio brži od Guanyu Zhoua. Na bolidu C44 nije se mnogo toga promijenilo u odnosu na prošlogodišnji C43: uprkos novom konceptu, brzina na pravcu je slaba, baš kao što je Sauber na začelju i po trošenju guma. Sasvim je moguće da Sauber još nije pronašao pravu postavku za novi koncept vozila za utrku.
HAAS – FERRARI (20 Kevin Magnussen; 27 Nico Hülkenberg)
Prilikom predstavljanja bolida VF-24, novi šef tima Ayao Komatsu nije krio da će Haas vjerovatno imati najlošiji automobil na početku sezone. Nakon probnih vožnji, učinak tima može se procijeniti samo na osnovu dugih vožnji, jer je veliki naglasak stavljen na kontrolu upravljanja trošenja guma. Haas je bio oko četiri desetinke do pola sekunde iza Racing Bullsa, no nazire se tijesna borba sa Sauberom i Alpineom za osmo mjesto. Nico Hülkenberg kaže da se “osjeća bolje” nego u prošlogodišnjem bolidu…
Kalendar za novu sezonu Formule1