Trostruki svjetski prvak Formule 1 i vozač Oracle Red Bull Racinga, Max Verstappen, stao je na „crtu“ s najbržim dronom za snimanje na svijetu u nesvakidašnjoj utrci održanoj na legendarnoj stazi Silverstone.
Puni Verstappenov krug na Silverstoneu snimljen je iz prvog lica ručno upravljanim dronom opremljenim kamerom, koji je specijalno napravljen za ovu svrhu. Šampion je sjeo u bolid RB20 razvijen za 2024. godinu, dok ga je dron sve vrijeme snimao uprkos velikoj brzini i trajanju kruga. Rezultat je zaista sjajan snimak iz zraka, koji gledateljima vjerno prenosi akciju sa staze i to u vrhunskoj kvaliteti.
„Nisam mogao ni pomisliti da ću vidjeti dron koji leti toliko brzo samo zbog snimaka. Također, nisam znao da me prati dok sam vozio po mokroj stazi, bio mi je veoma blizu na nekim mjestima. Zaista sam se iznenadio koliko je brz bio i kako je održavao priključak, kao i koliko blizu je prilazio u zavojima. Ovo daje drugačiju perspektivu na gledanje Formule 1“, izjavio je Verstappen.
Ekipa nizozemske kompanije Drone Gods i pilot Ralph Hogenbirk, koji je poznat i kao Shaggy FPV, pripremali su se za krug iza Maxa tako što su obavili niz simulacija leta, a prve koncepte drona nacrtali su u svojoj radionici u Eindhovenu na jugu Nizozemske. Razvoj drona je ubrzao pristup ekspertizi i procesima Red Bull Advanced Technologiesa, inženjerskog odjela za visoke performanse u Oracle Red Bull Racing Formula 1 timu. Kompanija je dizajnirala i proizvela lagane aerodinamičke obloge i strukturalne nosače motora, kako bi se smanjila ukupna masa drona za približno 10 posto.
Ovaj napredak je testiran na stazama Formule 1, a u tom procesu su korišteni i bolidi RB8 i RB19, kojim su upravljali rezervni vozač Liam Lawson i legenda tima David Coulthard.
„Kada vidite velike i široke snimke, gubite perspektivu o brzini bolida. Postoji toliko mnogo primjena koje bi fanovima mogle zaista pružiti osjećaj vožnje bolida. Kada se dron približi tako blizu, onda ste uronjeni u cijelo iskustvo. Siguran sam da ćemo u ne tako dalekoj budućnosti ovo gledati kao dio emitovanja“, rekao je Coulthard.
Pilot je upravljao dronom pomoću radio kontrolera, a putanju leta je posmatrao isključivo kroz naočale koje su mu pružale pogled niske rezolucije s pozicije drona. Ugao kamere se podešavao simultano s papučicom, što znači da je bila potrebna velika preciznost u koordinaciji ruke i oka, a sve kako bi se dobio snimak F1 bolida izbliza, koji se kreće brzinom većom od 300 km/h.
Shaggy FPV je ranije upravljao različitim FPV dronovima, slijedio je MTB bicikliste na događajima kao što je Red Bull Cerro Abajo, ali je praćenje i snimanje F1 bolida predstavljalo veliki izazov za njega, kao i za tehnologiju koja uključuje skretanje, ubrzavanje, usporavanje, trajanje baterije, povezanost između drona, resivera i pilota, kao i prolazak iznad mostova i ispod bilboarda.
„Ovo je poseban dron jer je jedini koji ima ugrađenu kameru i koji leti ovako brzo. Specijalno je napravljen i pravi je unikat. Proizvesti dron koji je dovoljno brz da prati F1 bolid i snima ga na interesantan način, predstavljalo je veliki izazov. Ovo je definitivno najluđi snimak koji sam snimio dosad“, kazao je Shaggy FPV.
Pilotu nije bilo teško samo pratiti RB20 dok izbjegava prepreke poput mostova, jer je bilo i drugih poteškoća.
Dok prosječni potrošački dron leti brzinom oko 60 km/h i ima bateriju koja traje 30 minuta, ovaj novi dron je morao imati agilnost F1 bolida. To je podrazumijevalo sjajno ubrzanje i usporavanje, što je svelo trajanje baterije na svega 3 minute. Verstappen je bio itekako svjestan tih izazova dok je gledao snimak drona koji je letio iza njegovog bolida.
„Pilot mora uzeti u obzir mnogo stvari, izbjegavati mostove i predviđati naše zone kočenja. Mi imamo papučicu, a u zraku je to drugačije. Mislim da je veoma stresno biti toliko fokusiran“, zaključio je Verstappen.