Mislili ste da je Audi TT definitivno prošlost? Razmislite ponovo. Planovi za oživljavanje ove legendarne sportske limuzine u električnom ruhu su u toku, a ekskluzivna ilustracija otkriva kako bi nova električna verzija mogla izgledati.
Originalni coupe iz 1990-ih postavio je Audi na mapu dizajna, a sam CEO Audija, Gernot Döllner, nazvao je TT-om “ikonom”. Iako je proizvodnja modela prekinuta 2023. godine, TT je bio jedan od prekretnica u historiji Audi brenda, osvojivši srca ljubitelja modernih coupea u devedesetima, da bi kasnije u RS izvedbama postao pravi vozački sportski automobil.
U vremenu kada brendiranje i nasljeđe mnogo znače, posebno u borbi sa kineskim startupovima, nije isključeno da Audi ponovo oživi legendarne oznake poput TT-a. “Da, to je moguće,” izjavio je Döllner. “Ali gledamo široko na sve opcije.” Ipak, razvoj novih sportskih automobila je sigurno dio srednjoročnih planova kompanije: “Vjerujem da Audi definitivno treba sportski automobil,” rekao je. “To je dio naše DNK i moramo naći pravi trenutak i način da ga uklopimo u našu ponudu.”
Unutar šireg Volkswagen koncerna, Porsche predvodi projekat pod kodnim nazivom C-Sport, sa potpuno električnim nasljednicima mid-engine modela 718 Cayman i Boxster koji će biti predstavljeni već naredne godine. Novi TT bi mogao koristiti istu Scalable Systems Platform (SSP), koja omogućava impresivne performanse, uključujući pogon na stražnje ili sva četiri točka, te snagu do čak 1000 KS.
Očekuje se da će nova platforma podržavati 800-voltnu arhitekturu za izuzetno brzo punjenje baterija, a domet bi trebao biti preko 640 kilometara (više od 400 milja). TT će vjerovatno biti jedan od lakših modela na SSP platformi, što bi mu dalo dodatnu prednost u sportskoj vožnji.
“Kad govorimo o pravim trkaćim automobilima za stazu, do sada su to bili motori sa unutrašnjim sagorijevanjem ili hibridi,” dodao je Döllner. “Ali za svakodnevnu vožnju na normalnim cestama, definitivno vidim tranziciju prema električnoj eri.”
Döllner također vjeruje da je TT bio model koji je istinski utjelovio Audi filozofiju ‘Vorsprung Durch Technik’ u području dizajna, a sada želi povratiti tu dominaciju. Kako je istakao, Audi radi na tome da postane najvažniji brend kada je riječ o automobilskom dizajnu.
Ključni dio ovog novog dizajnerskog pravca je i angažman Massima Frascelle, bivšeg dizajnera Jaguar Land Rovera, poznatog po modernom i minimalističkom pristupu dizajnu automobila. Frascella je zaslužan za suvremeni izgled Range Rovera i novu liniju električnih Jaguara.
“Massimo se fokusira na minimalizam, na uklanjanje svega što nije neophodno. To je rijetki talenat da se s minimalnim sredstvima postigne maksimum,” rekao je Döllner.
Novi TT će vjerojatno zadržati zaobljeni oblik koji je obilježio originalni model, ali će biti širi i sa snažnijim stazama. Moderni detalji poput digitalnih retrovizora, sakrivenih kvaka na vratima i čistih bočnih linija mogli bi postati prepoznatljiv dio dizajna.
Tržište električnih sportskih automobila još uvijek nije u punom zamahu, a trenutni lider je MG Cyberster. Uskoro će mu se pridružiti i Alpine s električnim A110, dok Lotus planira razvoj modela veličine Emire baziranog na konceptu ‘Theory 1’.
Frascella je u Audi stigao u junu 2023. godine, a njegova prva veća dizajnerska izjava mogla bi biti predstavljena u septembru na IAA Motor Showu u Münchenu.
Proizvodnja novog TT-a najvjerovatnije neće početi prije 2027. godine, a model će dijeliti SSP arhitekturu s budućim električnim Škodama Octavia i Volkswagen Golfom, koristeći softver razvijen u saradnji sa američkim proizvođačem električnih vozila Rivian.
Poput benzinskog TT-a, i električni nasljednik bi trebao biti pristupačniji od Porsche modela, ali će cijena svakako biti viša nego što je bila za TT Final Edition iz 2023. godine, koji je koštao oko 55.000 eura.