Lancia, legendarni italijanski automobilski brend, najavila je povratak modela Gamma, svog flagshipa koji će biti dostupan u potpuno električnoj, ali i hibridnoj verziji. Ovaj model dio je šire strategije elektrifikacije brenda koja uključuje i novi Ypsilon, lansiran ove godine, te nadolazeću Deltu, čiji se dolazak očekuje 2028. godine.
Piše: Amir Burazerović
Nakon 40 godina pauze od posljednje proizvodnje Gamme u Torinu, novi model će se i dalje proizvoditi u Italiji, ovoga puta u Stellantisovoj fabrici u Melfiju, sa početkom proizvodnje planiranim za 2026. godinu.
Luca Napolitano, izvršni direktor Lancie, izjavio je: „Proizvodnjom u historijskoj fabrici u Melfiju jačamo vezu sa bogatim italijanskim naslijeđem, dok istovremeno gradimo elektrificiranu budućnost. Nova Gamma će pokazati najbolje od onoga što Lancia predstavlja: inovaciju, stil i neumornu težnju za izvrsnošću.“
Tehnički detalji
Gamma će biti bazirana na STLA Medium platformi, koju dijeli s modelima Peugeot E-3008 i Opel Grandland. Iako je prvobitno planirana samo električna verzija, potvrđeno je da će Gamma biti dostupna i kao hibrid, iako detalji o pogonu još nisu poznati. S obzirom na platformu, očekuje se mogućnost jednako efikasnog pogona kao kod Peugeota E-3008, uključujući domet veći od 700 kilometara (sa 97kWh baterijom).
Nova Gamma će biti 4,7 metara dugačka, a kao potencijalne karoserijske izvedbe spominju se fastback, limuzina, pa čak i SUV. Također, očekuje se da će biti ponuđeni i jednomotorni i dvomotorni pogonski sklopovi.
Dizajn i pozicioniranje
Iako je teaser slika otkrila tek dio zadnjih svjetala i novi logo, Napolitano je najavio da će Gamma predstavljati spoj održivosti, visokih performansi i prepoznatljive Lancia elegancije. Kao premium model u Stellantis grupi, Gamma će biti konkurent modelima poput BMW-a i4, Mercedes CLA EV-a i Audija A4 e-tron.
Povratak sportske HF oznake
U sklopu oživljavanja brenda, Lancia je najavila i povratak sportskih HF verzija. Dok će Ypsilon dobiti standardnu HF varijantu, Gamma i Delta će nositi oznaku HF Integrale, koja tradicionalno predstavlja vrhunske performanse u Lancijinoj ponudi. Više detalja o sportskim unapređenjima još nije poznato, ali ova najava budi nostalgiju kod ljubitelja kultnih HF modela.
Sa novim Gammom, Lancia se ne samo vraća na scenu, već se postavlja kao ozbiljan igrač u segmentu elektrificiranih premium automobila. Kombinacija italijanske tradicije, modernog dizajna i tehnoloških inovacija mogla bi značiti novi početak za ovaj kultni brend.