Evropska unija, SAD i Kanada najavile su planove za ograničenje uvoza kineskih električnih vozila (EV) zbog zabrinutosti da subvencije koje pruža kineska vlada nisu poštene i štete lokalnim proizvođačima automobila.
Piše: Amir Burazerović
Uprkos globalnim ograničenjima na izvoz kineskih električnih vozila, vodeći kineski proizvođači električnih vozila uključujući BYD, Li Auto, Nio i XPeng, zabilježili su porast prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine u augustu.
Tesla je također objavila značajan porast prodaje svojih električnih vozila prošlog mjeseca, uključujući vozila prodana unutar Kine i ona izvezena iz Kine na strana tržišta. Ovaj rast ukazuje na oporavak globalne potražnje za električnim vozilima, sugerišući da bi kineski proizvođači EV-a mogli izdržati regulatorne izazove koje postavljaju novi carinski nameti koje su ove godine uvele SAD, EU i Kanada.
Porast broja isporuka u augustu
BYD, najprodavaniji kineski brend električnih vozila, postigao je rekordan mjesečni broj prodaje putničkih vozila, s rastom prodaje novih energetskih vozila od 30% u odnosu na prethodnu godinu, ostvarivši 373.083 jedinica. Prema izvještaju isporuke plug-in hibridnih vozila porasle su za 48%, dok je prodaja električnih vozila porasla za samo 12%.
Prodaja novih energetskih putničkih vozila za strana tržišta iznosila je 31.451 jedinicu, što predstavlja 8% ukupne prodaje BYD-a. Prodaja BYD-a za strana tržišta dosegla je 270.000 jedinica u prvih sedam mjeseci, što čini 14% ukupne prodaje, čime je kompanija na putu da ostvari cilj od 500.000 izvezenih vozila ove godine. Osim BYD-a, Li Auto je ostvario najbolji rezultat među kineskim proizvođačima električnih vozila, s rastom prodaje od 37,8% na godišnjoj razini, prodavši 48.122 vozila u augustu unatoč padu od 5,6% u odnosu na juli.
Značajno je da su i Teslina vozila proizvedena u Kini zabilježila rast prodaje od 3% na godišnjoj razini u augustu, prema podacima Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA), s isporukama Modela 3 i Modela Y koje su porasle za 17% u odnosu na juli.
Porast prodaje uključuje isporuke unutar Kine i izvoz u Evropu i druge zemlje, što pokazuje da najveći svjetski proizvođač električnih vozila i dalje koristi kineske poticaje politike.
Globalna ograničenja na izvoz kineskih EV-ova
Evropska unija, SAD i Kanada najavile su planove za ograničenje uvoza kineskih električnih vozila zbog zabrinutosti da subvencije koje pruža kineska vlada nisu poštene i da su štetne za lokalne proizvođače automobila. SAD i Kanada predložili su 100% carine na kineska električna vozila, dok EU planira nametnuti znatno nižu stopu u usporedbi sa svojim kolegama. EU je također revidirala carine za druge kineske proizvođače automobila, postavivši ih na 36,3% za SAIC, 19,3% za Geely i 17% za BYD – sve nešto niže od prethodnih prijedloga. Plan mora dobiti odobrenje većine od 27 država članica EU prije 31. oktobra. Ako bude odobren, nove carine će ostati na snazi sljedećih pet godina.
Pad izvoza kineskih EV-ova mogao bi biti privremen
Prema podacima Dataforce-a, registracije kineskih električnih vozila širom Evrope pale su za 9,7% na godišnjoj razini u julu. Vjeruje se da je taj pad povezan s privremenim dodatnim carinama EU-a na kineska električna vozila. Međutim, pad je bio znatno manji od 30% zabilježenih u junu, što sugeriše da bi utjecaj ovih novih carina mogao biti privremen.
Kao odgovor, kineski proizvođači automobila pripremaju se za izgradnju proizvodnih pogona na stranim tržištima kako bi se suprotstavili dodatnim carinama koje nameću druge zemlje, što će vjerojatno dugoročno povećati njihov prodajni volumen.
Dugoročna ulaganja za poticanje širenja
BYD ulaže milijarde dolara u proširenje svojih proizvodnih kapaciteta u Evropi, Aziji i Južnoj Americi, s lokacijama uključujući Mađarsku, Brazil i Tursku. Kompanija je izjavila da će strana tržišta činiti značajan dio globalne prodaje u budućnosti. Međutim, pauzirala je planove za ulaganje u fabrike u Meksiku zbog nadolazećih izbora u SAD-u.
SAIC je već izgradio tri automobilske fabrike u Tajlandu, Indoneziji i Indiji. Chery Auto je potpisao sporazum sa španskim EV Motorsom za izgradnju svoje prve evropske fabrike u Kataloniji. Kompanija je također prošle godine najavila da će osnovati fabriku u Argentini i razmatra mogućnost izgradnje nove u Ujedinjenom Kraljevstvu.