Fiat predstavlja Grande Pandu, model koji označava povratak brenda u B segment, gdje već decenijama dominira s preko 23 miliona prodatih vozila. Ovaj automobil, dizajniran na Stellantisovoj Smart Car Platformi, dostupan je u električnoj i hibridnoj verziji, čime postavlja temelje za budućnost održive mobilnosti. Pored toga, Grande Panda donosi modernizovan dizajn i tehnološke inovacije koje zadovoljavaju potrebe savremenih vozača.
Piše: Amir Burazerović
Dizajn inspirisan prošlošću, prilagođen budućnosti
Grande Panda, dizajnirana u Centro Stile Torino, nadahnuta je originalnom Pandinom verzijom iz 1980-ih, ali s modernim linijama i naprednim tehnološkim rješenjima. LED svjetla podsjećaju na pikselizovane elemente starih video igrica, dok trodimenzionalni natpisi „PANDA“ i „FIAT“ naglašavaju identitet brenda.
Dimenzijama od 3,99 m dužine, 1,76 m širine i 1,57 m visine, model ostaje kompaktan, ali nudi prostranu unutrašnjost za pet putnika. Klirens i robusni dizajn sugerišu da će Grande Panda biti prikladna i za gradske i za seoske uslove vožnje.
Unutrašnjost kombinuje italijansku estetiku i funkcionalnost, s naprednim informaciono-zabavnim sistemom koji uključuje 10-inčnu digitalnu instrument tablu i 10,25-inčni multimedijalni ekran. Udobnost vožnje poboljšana je ergonomskim sjedištima i intuitivnim rasporedom komandi. Unutrašnji plavi elementi izrađeni su od recikliranih materijala, uključujući kartonsku ambalažu aluminijuma i plastike. Model „La Prima“ koristi BAMBOX Bamboo Fiber Tex®, inovativni materijal od bambusovih vlakana za oblogu komandne table, dodatno naglašavajući ekološki pristup dizajnu.
Električni i hibridni pogon
Grande Panda dolazi u dvije verzije, pružajući izbor između potpuno električnog i hibridnog pogona, zavisno od potreba i preferencija vozača.
- Električna verzija:
- Baterija kapaciteta 44 kWh omogućava domet od 320 km (WLTP), što je dovoljno za većinu svakodnevnih potreba.
- Električni motor snage 83 kW (113 KS) postiže maksimalnu brzinu od 132 km/h, dok ubrzava 0–100 km/h za 11 sekundi.
- Integrisani uvlačivi kabl za punjenje omogućava jednostavniju upotrebu, dok brzo punjenje na 100 kW puni bateriju od 20% do 80% za 27 minuta.
- Hibridna verzija:
- 1.2-litarski trocilindrični turbo motor (100 KS) u kombinaciji s 48V litij-jonskom baterijom i automatskim eDCT mjenjačem donosi poboljšanu efikasnost i smanjenu potrošnju goriva.
- Napredna tehnologija omogućava pokretanje i parkiranje isključivo na električni pogon, čime se smanjuje emisija CO₂ na 123 g/km i optimizuje potrošnja goriva.
- Hibridna verzija se odlikuje glatkom vožnjom i dodatnom uštedom goriva u urbanim sredinama.
Praktičnost, sigurnost i održivost
Grande Panda nudi prostranu unutrašnjost s 361 litrom prtljažnog prostora, što je iznad prosjeka za B segment. Pored toga, vozilo dolazi s nizom pametnih skladišnih rješenja i modularnim rasporedom sjedišta, što omogućava dodatnu fleksibilnost.
Sigurnosni sistemi uključuju ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), kao što su:
- Automatsko kočenje u nuždi,
- Prepoznavanje saobraćajnih znakova,
- Sistem za održavanje trake,
- Kontrola mrtvog ugla,
- Poluautonomna vožnja nivoa 2.
Grande Panda se ističe i po svom ekološki osviještenom dizajnu, koristeći reciklirane materijale i tehnologije koje smanjuju ugljenični otisak. Također, Fiat je nastavio saradnju s organizacijom (RED), koja podržava borbu protiv globalnih pandemija i poboljšanje zdravstvenih uslova širom svijeta.
Dostupnost i cijena
Model je dostupan u električnim verzijama „La Prima“ i (Grande Panda)RED, dok hibrid dolazi u varijantama Pop, Icon i La Prima. Očekuje se u evropskim prodajnim salonima u martu 2025. godine, označavajući novi korak u globalnoj ekspanziji brenda FIAT.
Početna cijena još nije zvanično potvrđena, ali se očekuje da će hibridna verzija biti pristupačnija, dok će električna Panda ciljati kupce zainteresovane za održivu mobilnost.
Fiat Grande Panda predstavlja savršen spoj tradicije i inovacija, kombinujući praktičnost, ekološku osviještenost i modernu tehnologiju, čime postaje jedan od najzanimljivijih modela u B segmentu za 2025. godinu.