Ferrari se priprema za novi historijski trenutak. Po prvi put, ovaj italijanski gigant ulazi u svijet električnih automobila, a prvi potpuno električni model bit će predstavljen u oktobru ove godine. Najnoviji testni prototip uhvaćen je tokom testiranja i donosi uzbudljive nagovještaje o tome šta možemo očekivati.
Piše: Amir Burazerović
Prototip s tragovima Levantea i Rominim linijama
Prototip nosi sličnu kamuflažu kao model viđen u septembru, ali značajno je unaprijeđen. Neki dijelovi karoserije, poput stražnjih svjetala i prtljažnika, posuđeni su od Maserati Levantea, dok prednja svjetla podsjećaju na Ferrari Romu. Ipak, prednja krila su unikatna, s aerodinamičnijim profilom u odnosu na Purosangue. Prednji branik odlikuje se agresivnim otvorima, a bočni otvori za zrak vjerojatno služe za hlađenje karbonsko-keramičkih kočnica. Na prototipu su vidljivi ogromni 24-inčni naplaci, što dodatno ističe njegov sportski karakter.
Električni izazivač Purosanguea
Ferrari još uvijek nije otkrio kojem segmentu pripada ovaj model, ali sudeći po dimenzijama i praktičnosti s četiri vrata, vjeruje se da će biti pozicioniran kao alternativa Purosangueu. Fotografije sugeriraju niži dizajn vjetrobranskog stakla, što nagovještava fokus na aerodinamiku i vozačko iskustvo.
Performanse dostojne Ferrarija
Kao što se očekuje od Ferrarija, novi električni model će imati najmanje dva motora, što znači da će pogon biti na sva četiri točka. Tehnička rješenja iz Purosanguea, poput potpuno aktivne suspenzije i upravljanja stražnjim točkovima, dodatno će osigurati vrhunske performanse i agilnost, čak i kod većih dimenzija električnog vozila.
Zvuk budućnosti
Zvuk koji će proizvoditi električni Ferrari bit će posebno važan za očuvanje njegovog karaktera. Kao što je to slučaj s Porscheom i Lotusom, očekuje se da Ferrari neće imitirati zvuk motora s unutrašnjim sagorijevanjem, već će naglasiti prirodni zvuk električnih motora.
Zvanična potvrda i datum premijere
Izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna tokom prezentacije rezultata kompanije za 2024. godinu potvrdio je da će novi model biti predstavljen 9. oktobra: „Više o našoj budućnosti otkrit ćemo 9. oktobra na našem Capital Markets Day događaju.” Ferrari je proslavio i značajan poslovni uspjeh, kompanija je ostvarila zaradu od preko 1,56 milijardi eura u 2024. godini, što je povećanje od 21% u odnosu na prethodnu godinu.
Povezanost s F80 i budućim tehnologijama
Vigna je spomenuo i novi Ferrari F80 hiperautomobil s 800V arhitekturom i samopunjivim hibridnim sistemom kao dio strategije elektrifikacije kompanije. „Naša želja za napretkom dovela je do inovacija u infrastrukturi, proizvodima i istraživanju, a novi E-Cells Lab dodatno će ojačati naše znanje o elektrohemiji i pripremiti nas za budućnost”, izjavio je Vigna.
Ferrari planira proizvodnju ključnih komponenti električnih motora u vlastitim pogonima, dok će baterije dolaziti od eksternih dobavljača. Njihov novi laboratorij „E-Cells Lab” trebao bi započeti s radom tokom ove godine, čime Ferrari ulazi u novu eru s tri vrste pogona: motorima s unutrašnjim sagorijevanjem (ICE), hibridnim i potpuno električnim.
Očekivanja su velika, a sudeći po dosadašnjem uspjehu, Ferrari će i ovaj put isporučiti automobil koji spaja tradiciju, inovaciju i performanse dostojne legendarnog brenda.