Korištenjem ove stranice prihvaćate Pravila o privatnosti i Uvjete korištenja.
Prihvati
SPORT CENTARSPORT CENTAR
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
  • Ad imageAd image
Čitanje: Ekonomija dresova: Kako ugovori o sponzorstvu oblikuju finansije fudbalskih klubova
Podijeli
Aa
SPORT CENTARSPORT CENTAR
Aa
Traži
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
  • Ad imageAd image
Imate postojeći račun? Prijavi se
Zaprati nas
  • Impressum
  • Marketing
  • O nama
© 2023 SC SPORT. Sva prava pridržana.
SPORT CENTAR > Fudbal > Ino fudbal > Ekonomija dresova: Kako ugovori o sponzorstvu oblikuju finansije fudbalskih klubova
FudbalIno fudbal

Ekonomija dresova: Kako ugovori o sponzorstvu oblikuju finansije fudbalskih klubova

Zadnje ažuriranje: 02/05/2024 u 21:41
Objavio Nail Hercegovac
Podijeli
5 min čitanja
FOTO: www.soccerbible.com
Podijeli

Fudbalski klubovi širom svijeta već duže vrijeme pronalaze značajan izvor prihoda u sponzorskim ugovorima sa proizvođačima sportske opreme, posebno onima koji proizvode klupske dresove. Ovi dugoročni ugovori donose ključnu finansijsku stabilnost klubovima, omogućavajući im da svoje budžete planiraju sa predvidivim godišnjim isplatama koje nisu direktno vezane za sportske rezultate.

Contents
Stabilnost bez obzira na rezultateUticaj rezultata i navijačaDominacija Adidas-a, Nike-a i Pume u fudbalskom svijetuKoncentracija na velikaneIzazivači na tržištuTrenutni finansijski pregledUmbro dominira u PremiershipuNike i Adidas: Bitka za Evropu

Stabilnost bez obzira na rezultate

Jedna od ključnih prednosti ovih dugoročnih sponzorskih ugovora leži u njihovoj sposobnosti da osiguraju finansijsku stabilnost neovisno o trenutnoj sportskoj uspješnosti kluba. To klubovima pruža vrijedan prostor za disanje i omogućava im da planiraju unaprijed bez neposrednog pritiska rezultata na terenu. Takva predvidljivost je neprocjenjiva u vrlo konkurentnom fudbalskom svijetu, gdje se finansijska sredstva moraju mudro raspodijeliti između igračkih transfera, razvoja infrastrukture i ostalih operativnih troškova.

Uticaj rezultata i navijača

Iako kratkoročni sportski rezultati možda ne utiču direktno na isplate po ovim ugovorima, dugoročno gledano, uspjesi na terenu igraju vitalnu ulogu u osiguravanju povoljnijih uslova pri obnavljanju ili sklapanju novih sponzorskih ugovora. Uspjesi povećavaju globalni doseg kluba, privlačeći više navijača.

Dominacija Adidas-a, Nike-a i Pume u fudbalskom svijetu

U svijetu fudbalskih sponzorstava, tri giganta dominiraju tržištem: njemački Adidas, američki Nike i njemačka Puma. Ove kompanije su izgradile svoj ugled kroz dugogodišnje partnerstvo sa nekima od najvećih fudbalskih klubova na svijetu, čvrsto držeći vrh hijerarhije kada je riječ o sponzorskim ugovorima.

Koncentracija na velikane

Adidas, Nike i Puma strategijski su se usmjerili na partnerstva sa klubovima koji ne samo da imaju globalnu fan bazu, već i redovno učestvuju u najprestižnijim fudbalskim takmičenjima. Ova taktika osigurava da njihovi brendovi budu konstantno izloženi velikom broju navijača širom svijeta. Dok Adidas i Nike dijele po osam klubova među 20 najvećih ugovora, Puma drži četiri, dokazivši da je konkurencija žestoka čak i na vrhu.

Izazivači na tržištu

Iako dominiraju, Adidas, Nike i Puma se suočavaju sa rastućom konkurencijom od manjih kompanija kao što su Umbro, Hummel, Castore, Macron i New Balance. Ove marke polako, ali sigurno, pronalaze svoje mjesto među elitom, sklapajući ugovore sa klubovima koji traže personaliziraniji pristup ili žele izbjeći zasićenje koje dolazi s većim brendovima.

Trenutni finansijski pregled

Na vrhu liste najunosnijih ugovora trenutno se nalazi Real Madrid s impresivnom godišnjom zaradom od 120 miliona eura, zahvaljujući partnerstvu s Adidasom. Barcelona slijedi sa 105 miliona eura godišnje, zahvaljujući svom ugovoru s Nikeom. Arsenal i Manchester United dijele treće mjesto sa zaradom od 86.2 miliona eura, oba noseći Adidasove dresove. Peto mjesto drži Paris Saint-Germain, s ugovorom vrijednim 80 miliona eura godišnje s Nikeom.

Dinamične promjene sponzorstava

Fudbalski svijet svjedoči zanimljivim promjenama kada je riječ o sponzorstvima dresova, s posebno zapaženim pomacima u dominantnim sportskim brendovima unutar vodećih evropskih liga. U Engleskoj, Premier ligi, koja važi za jednu od najjačih liga na svijetu, Umbro je uspio zauzeti vodeću poziciju po broju sponzorisanih klubova. Sa druge strane, u Njemačkoj Bundesligi, Nike je preuzeo primat, preotevši ga tradicionalno dominantnom Adidasu.

Umbro dominira u Premiershipu

U konkurenciji sa globalnim gigantima poput Adidasa i Nikea, Umbro impresivno drži primat u engleskoj Premier ligi sa pet klubova pod svojim sponzorskim krilima. Ovo je pokazatelj da i brendovi sa manjim globalnim prisustvom mogu imati značajan uticaj na lokalnoj razini, posebno u zemlji koja ima bogatu fudbalsku historiju i tradiciju poput Engleske.

Nike i Adidas: Bitka za Evropu

Situacija sa sponzorstvima u Italiji i Njemačkoj pokazuje raznolikost i konkurentnost među sportskim brendovima. Dok u Italiji Nike drži samo jedan klub, a Adidas dva, u Njemačkoj je Nike uspio preuzeti vodstvo sa četiri kluba, ostavljajući Pumu s tri i Adidas sa dva, uključujući i najveći klub, Bayern München.

Najviše pažnje u svijetu sponzorstava i dresova privukla je vijest o prelasku njemačke nacionalne reprezentacije s Adidasa na Nike od 2027. godine

Možda vas zanima

Historijski uspjeh za Betis: Španski klub se plasirao u prvo evropsko finale

Ismir Mirvić poručio: Idemo svi zajedno po bodove i Kup BiH

Chelsea rutinski do finala Konferencijske lige

(FOTO) Manchester United i Tottenham pobjedama zakazali englesko finale Evropske lige

Zoran Zekić za hrvatske medije govorio o budućnosti na klupi Sarajeva: Puno je detalja o kojima treba razgovarati

TAGOVI: adidas, new balance, Nike, puma, umbro
Podijeli ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Kopiraj link
Prethodni članak KK Spartak Prijedor ispao iz košarkaškog Prvenstva BiH
Sljedeći članak Chelsea želi golmana gradskog rivala




Pratite nas

113K Pratilaca

Zaprati nas

1146 Pratilaca

Zaprati nas

5129 Pratilaca

Zaprati nas

940 Pretplatnika

Pretplatite se

830 Pratilaca

Zaprati nas

1137 Pretplatnika

Pretplatite se

Historijski uspjeh za Betis: Španski klub se plasirao u prvo evropsko finale

Prije 9 sati 2 min čitanja

Ismir Mirvić poručio: Idemo svi zajedno po bodove i Kup BiH

Prije 9 sati 1 min čitanja

Chelsea rutinski do finala Konferencijske lige

Prije 9 sati 1 min čitanja
9

(FOTO) Manchester United i Tottenham pobjedama zakazali englesko finale Evropske lige

Prije 10 sati 2 min čitanja

Zoran Zekić za hrvatske medije govorio o budućnosti na klupi Sarajeva: Puno je detalja o kojima treba razgovarati

Prije 10 sati 2 min čitanja

Futsaleri FC Mostar SG slavili nakon golijade u Zenici i zakazali finale protiv MNK Bubamara

Prije 10 sati 1 min čitanja

(VIDEO) Bilbao golčinom utišao Old Trafford i probudio nadu za plasman u finale

Prije 11 sati 1 min čitanja

Završnica Kupa BiH u rukometu: Ljubuški domaćin borbe za trofej

Prije 11 sati 1 min čitanja

Slične objave

FudbalIno fudbal

Rekord oboren: Chelsea ima novog najmlađeg fudbalera u evropskim takmičenjima

Prije 11 sati Dodaj komentar 1 min čitanja
SC KolumneSC Specijal

Da li je fudbalski ekosistem UAE spreman da prigrli svoj istinski “Ujedinjeni” potencijal?

Prije 12 sati Dodaj komentar 6 min čitanja
Ino rukometRukomet

Reprezentacija iz komšiluka ubjedljivo slavila protiv Finske i osigurala plasman na Evropsko prvenstvo

Prije 12 sati Dodaj komentar 1 min čitanja
FudbalIno fudbal

Dortmund u pregovorima s Bellinghamom: Da li je ovo početak nečega velikog?

Prije 12 sati Dodaj komentar 1 min čitanja
FudbalPremijer liga BiH

Borac ostvario dobit od 3,58 miliona KM u 2024. godini

Prije 13 sati Dodaj komentar 1 min čitanja
FudbalIno fudbal

David Beckham i Gary Neville vode novu vlasničku strukturu engleskog kluba

Prije 13 sati Dodaj komentar 2 min čitanja
SPORT CENTAR

Zaprati nas:

© 2009-2025 SC SPORT. Sva prava pridržana.

  • Impressum
  • Marketing
  • O nama

Removed from reading list

Undo
Dobrodošli nazad!

Prijavite se na svoj račun

Lost your password?