Korištenjem ove stranice prihvaćate Pravila o privatnosti i Uvjete korištenja.
Prihvati
SPORT CENTARSPORT CENTAR
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
  • Ad imageAd image
    Ad imageAd image
Čitanje: Citroën razmatra povratak legendarnog 2CV: Ikona prošlosti na putu ka električnoj budućnosti?
Podijeli
Aa
SPORT CENTARSPORT CENTAR
Aa
Traži
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
  • Ad imageAd image
    Ad imageAd image
Imate postojeći račun? Prijavi se
Zaprati nas
  • Impressum
  • Marketing
  • O nama
© 2023 SC SPORT. Sva prava pridržana.
SPORT CENTAR > Ostali sportovi > Auto-moto > Citroën razmatra povratak legendarnog 2CV: Ikona prošlosti na putu ka električnoj budućnosti?
Auto-moto

Citroën razmatra povratak legendarnog 2CV: Ikona prošlosti na putu ka električnoj budućnosti?

Zadnje ažuriranje: 09/06/2025 u 14:57
Objavio Sport Centar Dodaj komentar
Podijeli
6 min čitanja
FOTO: Avarravii
Podijeli

Citroën se nalazi pred jednom od svojih najvećih odluka u posljednjim decenijama, da li vratiti na scenu legendarni model 2CV, remek-djelo jednostavnosti iz 1940-ih koje je nakon Drugog svjetskog rata pomoglo da Evropa ponovo stane na točkove? Nakon što su Renault 5 i Renault 4 doživjeli uspješne reinkarnacije, prvi kao urbani supermini, drugi kao šarmantni SUV logično je da se i u Citroënu sve češće postavlja pitanje: je li vrijeme da i “spaček” dobije svoje električno novo ruho?

Piše: Amir Burazerović

Povratak 2CV-a jeftinog četverosjeda s platnenim krovom, malenim motorom i udobnim ovjesom koji je mogao prenijeti korpu jaja preko oranice, trenutno je predmet žestokih internih debata u sjedištu marke u Parizu. Nova uprava, predvođena izvršnim direktorom Xavierom Chardonom, s velikim oprezom pristupa ovoj odluci. U priču se uključio i dizajnerski tim koji već ima vizualne interpretacije potencijalnog nasljednika, jednu retro, drugu modernu.

Dilema: Retro ili suvremen?

“Imate ljude koji cijene dizajn blizak automobilima koje su voljeli u prošlosti. To je suština rasprave,” pojašnjava bivši šef marke Thierry Koskas. “Bilo je i uspješnih i neuspješnih oživljavanja. Neki su propali jer nisu ispravno pozicionirali model, djeluju retro, ali to zapravo nisu ili kupci ne prepoznaju emociju koju su imali prema originalu.” Citroën se ne želi svrstati među one koji jednostavno kopiraju prošlost. “Ne idemo u pravcu retro dizajna kao generalne strategije, ali ne isključujemo mogućnost da poneki model bude inspirisan historijskim uzorima,” kaže Koskas. Citroën je poznat po snažnom naslijeđu 2CV, Traction Avant, DS vozilima koja su ostavila globalni pečat. Ali u eri digitalnih ekrana, elektrifikacije i SUV manije, postavlja se pitanje: ima li “kišobran na četiri točka” još uvijek šta da ponudi modernim vozačima ?

Tehnički izazovi

Povratak 2CV-a nije samo estetski izazov. Njegov originalni oblik dugi nos, istaknuti blatobrani, uske trake, nema više funkcionalno uporište u današnjoj električnoj eri. “To je veoma težak zadatak,” priznaje Pierre Leclerc, direktor dizajna Citroëna. “Imamo skice, vjerovatno i makete. Ali dizajnirati retro auto danas znači žrtvovati neke važne stvari poput prostora i bezbjednosti.” Uz to, današnji automobili zahtijevaju šire tragove točkova, izraženije blatobrane i aerodinamične forme. Povratak detalja poput djelomično pokrivenih zadnjih točkova, kakve je imao original, više nije praktičan. Međutim, strogo slijediti oblik nekadašnjeg „kokpita u obliku potkovice“ moglo bi značiti ozbiljne kompromise kada je u pitanju prostor za putnike i prtljažnik – jedan od razloga zašto je Volkswagenova Buba iz 1990-ih propala jeste loša praktičnost, naročito kada je riječ o prostoru za glavu pozadi.

Mogući put: SUV reinterpretacija?

„Kupci ga vole jer pruža osjećaj sigurnosti. Volio bih se vratiti prošlosti za neke projekte, zanimljivo je. Odličan posao su uradili s Renaultom 5. Hoćemo li i mi to uraditi i u kojoj mjeri? Dobro pitanje: zašto da, zašto ne? Trenutno ništa nije planirano, ali ne zabranjujemo sebi da pokušamo.“  mišljenje je Leclerca o  trendu retro dizajna. Renault 4, iako “nije bio najljepši auto” prema riječima šefa dizajna Laurensa van den Ackera, uspješno je transformisan u simpatičan SUV. Može li Citroën učiniti isto s 2CV-om? Možda. Ali tada se postavlja logično pitanje: je li to i dalje 2CV? U Citroënu neki smatraju da “novi 2CV” već postoji u obliku aktuelnog modela C3.

Platforma i pogon: gdje bi se novi 2CV “rodio”?

Originalni 2CV bio je dug 3,82 metra, a današnji C3 je tek nešto duži sa 4 metra. To znači da bi “smart car” platforma koju koristi C3 mogla poslužiti i za novi 2CV. Unutar Stellantis grupacije već postoji izbor između potpuno električnog pogona i ekonomičnih trocilindričnih benzinaca, što bi se lako moglo prilagoditi i za ovaj koncept.

Naravno, dizajn bi morao doživjeti značajne modifikacije kako bi zadovoljio moderne sigurnosne standarde i očekivanja kupaca. Originalni “nos” 2CV-a ne može se prenijeti na vozilo koje nema motor naprijed, a prednja svjetla bi morala biti pozicionirana na krajevima vozila kako bi zadovoljila nove propise.

Konceptni model kao test tržišta ?

Odluka o pokretanju razvoja novog Citroën 2CV-a još nije donesena. „Razvoj automobila traje četiri godine“, kaže direktor Citroëna. „Počnu se raditi studije, a onda negdje na sredini projekta potpisuje se ugovor i tada možete početi komunicirati o modelu. Mi još nismo na toj tački.“

On se slaže da 2CV i novi C3 dijele istu filozofiju. „Kada govorimo o hrabrosti, udobnosti, jednostavnosti, pristupačnosti C3 je vrlo usklađen s onim što je Citroën bio u prošlosti“, kaže Thierry Koskas. On je prvi koji će vam reći da su današnji Citroëni zasnovani i na održivosti i smjelosti. MINI, Fiat 500 i Renault 5 već su probili led. A ništa ne bi bilo smjelije od povratka 2CV-a. Ima li Citroën hrabrosti? I može li uspjeti? Lopta je sada kod novog direktora Xaviera Chardona.

Možda vas zanima

Marc Marquez ponovo dominirao i ostvario četvrtu pobjedu u sezoni

Marc Márquez osvojio pol poziciju i postavio rekord staze na Aragonu

Hamilton: Nemam pojma zašto je bilo toliko loše, vjerovatno sam ja kriv

Max Verstappen se oglasio nakon incidenta s Georgeom Russellom

Dramatična završnica u Barceloni: McLaren ponovo dominantan, Verstappen napravio incident i zaradio žestoku kaznu

TAGOVI: 2cv, auto moto, citroen, renault, scv, suv
Podijeli ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Kopiraj link
Prethodni članak Novi okršaji u kvalifikacijama za SP 2026: Hrvatska dočekuje Češku, Peljto sudi Belgiji i Velsu
Sljedeći članak Real Madrid dogovorio transfer čuda od djeteta: Argentinski biser stiže za 45 miliona eura
Ostavi komentar Ostavi komentar

Komentariši Poništi odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *




Pratite nas

113K Pratilaca

Zaprati nas

1146 Pratilaca

Zaprati nas

5129 Pratilaca

Zaprati nas

940 Pretplatnika

Pretplatite se

830 Pratilaca

Zaprati nas

1137 Pretplatnika

Pretplatite se

Plavi sa Grbavice predstavili novog igrača

Prije 14 minuta 1 min čitanja

Željezničar u svoje redove vraća bivšeg fudbalera

Prije 37 minuta 1 min čitanja

Barbarez: Bilo je stvari koje nisu dobre, sad je fokus na Sloveniji

Prije 1 sat 1 min čitanja

Engleski portal izabrao 20 najboljih tenisera svih vremena

Prije 1 sat 2 min čitanja

City napustio igrač koji je u šest godina sakupio samo dva nastupa

Prije 2 sata 2 min čitanja

Zmajevi ostali bez još jednog igrača za duel sa Slovenijom

Prije 2 sata 1 min čitanja
15

Okončan 14. međunarodni turnir ”Igraj fudbal, živi život”: Sarajevo u finalu savladalo Spartak i po četvrti put dotaklo vrh

Prije 3 sata 5 min čitanja

Džumhur blizu Top 50: Najbolji bh. teniser napredovao na ATP listi nakon Roland Garrosa

Prije 3 sata 1 min čitanja

Slične objave

eSports

Ispisana historija e-sporta u Bosni i Hercegovini: Gentleman Driver Club učestvovao na prestižnoj sim-racing utrci

Prije 4 sata Dodaj komentar 2 min čitanja
FudbalIno fudbal

Real Madrid dogovorio transfer čuda od djeteta: Argentinski biser stiže za 45 miliona eura

Prije 4 sata Dodaj komentar 3 min čitanja
Auto-moto

Citroën razmatra povratak legendarnog 2CV: Ikona prošlosti na putu ka električnoj budućnosti?

Prije 4 sata Dodaj komentar 6 min čitanja
FudbalIno fudbal

Novi okršaji u kvalifikacijama za SP 2026: Hrvatska dočekuje Češku, Peljto sudi Belgiji i Velsu

Prije 5 sati Dodaj komentar 1 min čitanja
FudbalOstalo

Na današnji dan: Preminuo Josip Katalinski Škija, vječni heroj Željezničara i fudbalska legenda

Prije 5 sati Dodaj komentar 3 min čitanja
AtletikaOstali sportovi

Zeničanka Merjema Baručija postavila novi bh. rekord za mlađe juniorke

Prije 5 sati Dodaj komentar 5 min čitanja
SPORT CENTAR

Zaprati nas:

© 2009-2025 SC SPORT. Sva prava pridržana.

  • Impressum
  • Marketing
  • O nama

Removed from reading list

Undo
Dobrodošli nazad!

Prijavite se na svoj račun

Lost your password?