Citroën Ami ove godine slavi svoj četvrti rođendan. Ami je bio veliko iznenađenje kada je lansiran 2020. godine, izazvavši čuđenje i radoznalost. Do danas je postao pravi društveni fenomen koji je privukao više od 65.000 kupaca i uzdrmao urbani, a posebno prigradski automobilski pejzaž. Ami je ponovo osmislio svijet četverotočkaša i učinio dostupnim jednostavno rješenje za električnu mobilnost u obliku neobičnog prijevoznog sredstva s inovativnom arhitekturom u kojoj simetrija igra ključnu ulogu u dizajnu.
Piše: Amir Burazerović
Ami je promijenio živote mnogih domaćinstava, donoseći slobodu i nezavisnost u njihove živote svojim brojnim prednostima: pristupačan je i inovativan, u nekim državama ga mogu voziti osobe starije od 14 godina bez vozačke dozvole, siguran je, nudi zaštitu od vremenskih prilika, može prevoziti dvije osobe, jednostavan je za rukovanje, ubrzava do brzine od 45 km/h, nudi 75 km dometa, što je u velikoj mjeri kompatibilno s potrebama mikro mobilnosti, a može se puniti na standardnoj kućnoj utičnici.
Na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, Ami je proslavio svoj rođendan i otkrio dvije svjetske premijere. Prva je projekcija Ami modela sljedeće generacije, koji će se naći u prodaji 2025. godine. Iako je ovaj model dobio novi prednji dio, zadržao je elegantan, ali nestašan stil. Ami će iskoristiti ovu priliku da oda počast svom čuvenom prethodniku, Citroënu 2 CV, poznatijem kao Spaček, koji je dobio pruge na blatobranima koje krase karoseriju. Najnovija verzija također se može pohvaliti novom Night Sépia bojom, koja je otkrivena još u aprilu. Na osnovu ove izvedbe, dizajneri su za zabavu osmislili novi avanturistički koncept modela i nazvali ga Ami Buggy Vision. Riječ je o slobodnom izrazu modela punog karaktera i zabave, usmjerenog na nautičke aktivnosti u slobodno vrijeme.
Ami 2025 verzija otkrivena u Parizu
Kao netipično prijevozno sredstvo koje već četiri godine potresa automobilski pejzaž, Ami je potpuno drugačiji od vozila klasičnih stilskih smjernici i bliži je svijetu stripova U prvoj polovini 2025. predstavit će verziju nove generacije, koja će svoju svjetsku premijeru imati u Parizu. Veličina ostaje ista kao i trenutna verzija. Novi Ami se može pohvaliti modificiranim prednjim i zadnjim dijelom, što njegov izgled čini još personaliziranijim i može ga se percipirati kao pravog pratilaca ili prijatelja (franc.: ami). Dobio je novo lice, koje zahvaljujući oštrijim linijama djeluje zrelije, a ujedno i simpatičnije.
Prednja svjetla, okružena crnim dekorativnim elementom po uzoru na ljudske kapke, podignuta su do donjeg dijela vjetrobranskog stakla, što Amiju daje još izražajniji izgled. Visoko postavljeni farovi uspostavili su novu ravnotežu i novi pogled na prednji dio modela koji gleda u budućnost. Optičke blokove povezuje nova reljefna kapsula, utisnuta u kalup u obliku širokog osmijeha, koji naglašava Amijevu vedru i dobronamjernu stranu.
Amijev prednji dio je sada jednostavniji i tanji. Ispod vjetrobranskog stakla nalazi se nagnuta površina u kojoj se nalazi kapsula s novim logotipom Citroën i vodi do vertikalno tretiranog područja. Novi logo je postavljen pod uglom i ostavlja dojam da se želi obratiti prolaznicima. U odnosu na prethodnu generaciju, donji dio logotipa je manje zaobljen i ima jače, dinamičnije stilske karakteristike. Površinski prelazi su izraženiji, oštrijih rubova i dovršenih oblika. U području ispred točkova formiraju se u nekakve ugaone elemente koji podsjećaju na Lego kockice. Zahvaljujući njima, Ami izgleda šire i stabilnije na cesti, a ujedno s njima djeluje još razigranije. Na sva četiri ugla Amija djeluju kao svojevrsni zaštitni odbojnici.
Temeljni element dizajna Ami modela i dalje je simetrija. Ta se simetrija također odražava na vratima i blatobranima. Čak se i na branicima može vidjeti počast slavnom Spačeku, budući da su i na prednjem desnom i zadnjem lijevom blatobranu utisnute legendarne linije (vidjeti simetriju). Ovaj motiv ilustrira rešetke na prednjim blatobranima kultnog automobila iz 1948. Iako će 2025. ova dva Citroëna biti razdvojena 77 godina, Ami je nesumnjivo pravi nasljednik Spačeka, kao i on, teži jednostavnosti i lakoći korišćenja za svakoga.
Koncept zatvorenih oblika, koji smo već spomenuli u prednjem dijelu vozila, odražava se i u nekoliko grafičkih potpisa na bočnim površinama modela Ami. Isto se, na primjer, odnosi i na felge točkova, ukrašene uzorkom šahovskih kvadrata sa zaobljenim uglovima ili na naljepnicu na zadnjoj ugaonoj stijeni. Ove forme vrlo su moderne i mogu se vidjeti u mnogim umjetničkim industrijama i novim tehnologijama. Još jedan dokaz zašto se Ami sviđa mlađoj generaciji.
Svjetska premijera Amy Buggy Vision koncepta
Zbog svoje originalnosti i ekspresivnosti, Ami je idealan poligon koji je oduvijek inspirirao dizajnere. Sasvim je logično da su kao osnovu za idejno rješenje koncepta upotrijebili Ami verziju za 2025. godinu koja vas poziva da slobodno vrijeme provedete u surfanju. Osim svjetske premijere verzije Amija 2025., konceptno vozilo Ami Buggy Vision također će biti predstavljeno na izložbenom prostoru, kao rezultat vježbe stilskog dizajna. Dizajneri su osmislili ovo specijalno izdanje karoserije modela Ami, bez vrata, s krovnim prozorom i otvorenim na sve četiri strane, na temu kitesurfinga. Rezultat je praktičan i funkcionalan avanturista, idealan za kraći boravak na plaži i uživanje u surfanju. Zabavan, jednostavan i 100 % električan, Ami je savršeno prikladan za aktivnosti na otvorenom u srcu prirode.
Njegovu avanturističku prirodu dodatno naglašavaju posebne gume sa širokim razmakom koje vozilu daju stabilnost i daju naslutiti duh trkača u razigranom i drskom vozilu koje zna pokazati svoju snagu, ali u duši ostaje pravi vikend avanturist. Gume imaju jako izrezan profil za bolje prianjanje, a ukrasni središnji poklopac s Citroën logotipom u bijeloj boji daje konceptu samouvjereni temperament. Njegov slobodoumni stav dodatno nagovještavaju blatobrani u crnoj boji materijala, što sugerira izdržljivost i zaštitu. Zaštite su ukrašene bijelim naljepnicama na blatobranima vozila vrlo posebnog geometrijskog oblika, u kojima se isprepliću zaobljene i zategnute linije za energičniji izgled. Ovaj motiv je direktno inspirisan blatobranima konceptnog vozila Oli.
Ami Buggy Vision preuzima linije modela Ami iz 2025. koje nagovještavaju tematski motiv Citroën Spačeka, kao i prozore koji se otvaraju prema gore. Ova počast historiji također se odražava u okruglim žutim farovima, što je omogućeno dodatnim staklom korištenim posebno za ovaj koncept. A pošto avantura obično traje do kasno u noć, Ami Buggy Vision je opremljen LED stubom za osvjetljenje na poklopcu iznad vjetrobranskog stakla.
Lukavi Ami Buggy Vision ima na vratima posebnu ručku za pričvršćivanje daske za kitesurfing. U skladu s predanošću brenda razvoju dijelova s inteligentnim dizajnom i jednostavnom proizvodnjom, ovaj je nosač izrađen od lima. Na vrata se postavlja dosta jednostavno, a daska se na njega pričvršćuje zatezačima koji ju drže na mjestu. Ima natpis Citroën, koji se jednostavno urezuje u lim, tako da nije potreban dodatni materijal. Zbog malih dimenzija nećete imati problema s prostorom, tako da svoje slobodno vrijeme možete pretvoriti u trenutak opuštanja u dvoje. Dizajnerski tim izradio je i posebno mjesto za spremanje zmaja za kitesurfing, a dasku je ukrasio posebnom dekoracijom za tu svrhu.
U vozilu će dvoje putnika uživati u većoj udobnosti zahvaljujući udobnim sjedalima Citroën Advanced Comfort® s novim jastucima za sjedenje s prošivenim uzorkom. Sjedala su dostupna u Infrared narančasto-crvenoj boji, koju smo već upoznali kod sjedala konceptnog vozila Oli. Ova boja je također prisutna na armaturnoj ploči i posebno se ističe u odnosu na ponoćno plavu boju spoljašnjosti. Na armaturnoj ploči primjećujemo natpis »Like No One« (Kao nitko drugi) u vodenom stilu, koji naglašava poseban karakter koncepta Ami Buggy Vision.
Ami tower
Tri karakteristične verzije modela Ami su bile na Pariškom salonu prikazene na skoro šest metara visokom Ami tornju. Toranj simbolizira raznolikost višestrukog modela koji može zadovoljiti širok raspon potreba.
Na Ami Toweru izloženi su bili sljedeći modeli:
My Ami for All: novo rješenje za vraćanje mobilnosti osobama s invaliditetom. Prilagođeno vozilo namijenjeno je osobama s ograničenom pokretljivošću koje su izgubile jedan ili oba donja uda i sadrži funkcionalne mehaničke adaptacije koje im omogućuju da uđu u vozilo, ukrcaju invalidska kolica i s lakoćom se odvezu. Cilj ovog projekta je vraćanje nezavisnosti i slobode onima koji su je izgubili, kompaktnim i pristupačnim električnim vozilom za koje nije potrebna vozačka dozvola, lako se upravlja a može prevoziti i invalidska kolica.
My Ami Rose Festival: ova verzija modela Ami dizajnirana je u suradnji s poznatim muzičkim duom BigFlo et Oli i bila je posebno uređena za sudjelovanje na festivalu Rose Festival. Ovaj festival prvi su organizovali francuski muzičari BigFlo et Oli 2022. godine s ciljem stvaranja inovativnog, višestrukog kulturnog festivala koji bi se održavao u Toulouseu svake godine. Rose Festival je snažno povezan i s drugim aktivnostima, zahvaljujući Rose Association udruženju, koje su osnovali spomenuti muzičari i čiji su cilj sljedeće tri misije: umjetnički razvoj mladih talenata, kulturna intervencija kroz školske projekte i pristup kulturi za mlade u nepovoljnom položaju. Ova društvena predanost savršeno se uklapa u vrijednosti koje Citroën želi promovirati sa Citroën Ami.
My Ami Peps: dinamična verzija Ami u novoj Night Sepia boji. Nestašni koncept, koji izgleda poput malog sportskog automobila, probija se kroz gradsku gužvu i skreće pažnju na sebe posebnim naljepnicama, zadnjim spojlerom i ukrasnim poklopcima u cvjetnom uzorku s bijelim ukrasnim dodacima. Kontrastni dekorativni elementi ukrašeni su živim bojama poput vrlo energične Infrared crvene i iznimno osnažujuće žute. Unutar My Ami Peps verzije korisniku je na raspolaganju sva standardna oprema koja olakšava svakodnevnu upotrebu uz funkcionalne dodatke, kao što su kopča za pametni telefon, mreže za vrata s ukrasnom narančastom trakom, centralna pregradna mreža, žuta kuka za torbu i tri spremišna mjesta u narančastoj boji. Umjesto infotainment sistema tu je sučelje »My Ami Play« koje pametni telefon pretvara u instrument tablu s brzim pristupom navigaciji, muzici, radiju ili telefonskim pozivima. Svim ovim funkcijama možete daljinski upravljati pomoću »Citroën Switch« dugmeta na volanu, kako biste u svakom trenutku mogli pratiti što se događa na cesti i voziti potpuno opušteno i sigurno.