Ako mislite da je Audi TT postao prošlost razmislite ponovo. Kultni kupe iz devedesetih, koji je učvrstio Audijev dizajn na svjetskoj mapi i dalje služi kao inspiracija pogotovo Massimu Frascelliju, novom glavnom kreativnom direktoru Audija. Prema riječima izvršnog direktora Gernota Döllnera, TT i sportski automobili i dalje su važan dio Audijeve budućnosti.
Piše: Amir Burazerović
Ikona koja je oblikovala karijere
Frascella je devedesetih godina radio u poznatom dizajnerskom studiju Giugiaro u Italiji, a kada je TT lansiran, bio je fasciniran. „Kada se TT pojavio u Italiji, Massimo je uzeo slobodan dan i otišao u Audi salon u Milanu“, otkrio je Döllner. „Proveo je cijeli dan u salonu samo gledajući automobil.“
Danas, kao ključna figura u Audijevom dizajnerskom timu, Frascella konačno ima priliku da svoje dugogodišnje vizije pretvori u stvarnost.
Povratak TT-a?
Treća generacija Audi TT-a sišla je s proizvodne trake 2023. godine, ali glasine o njegovom povratku ne jenjavaju.
U eri kada se zapadni proizvođači automobila sve više oslanjaju na svoju bogatu baštinu kako bi konkurisali kineskim brendovima prepunim napredne tehnologije, Audijeva odluka o oživljavanju TT-a zvuči logično. „Da li je moguće da vratimo oznaku TT ? Da, to je svakako zamislivo“, rekao je Döllner. „Ali imamo širi pogled na ono što je moguće.“
Dodao je da u dugoročnoj strategiji Audija svakako ima mjesta za električne sportske automobile koji ne moraju biti nužno za trkaće staze, već za uživanje na planinskim putevima ili krstarenje seoskim cestama. Brzo punjenje baterija, u vremenu koliko traje pauza za kafu, biće ključno za uspjeh ovakvog vozila.
Izazovna godina za Audi, ali sportski modeli ostaju prioritet
Audi je u 2024. godini zabilježio pad operativne dobiti od 38 posto, na 3,9 milijardi eura, zbog ekonomske nestabilnosti i smanjenja prodaje ključnih modela. Uz to, zatvaranje fabrike Q8 e-tron u Briselu koštalo je kompaniju 1,6 milijardi eura.
Ipak, sportski automobili i dalje imaju važno mjesto u planovima brenda za naredni period. „Vjerujem da Audi treba imati sportski automobil, to je sigurno“, rekao je Döllner. „To je dio DNK marke i moramo pronaći pravi trenutak i način da ga integrišemo u našu ponudu.“
Električni TT u budućnosti?
Porsche već razvija projekat pod nazivom C-Sport, koji će donijeti potpuno električne nasljednike modela 718 Cayman i Boxster. Očekuju se vrhunske performanse koje će nadmašiti MG Cyberster, koristeći potpuno novu električnu platformu za sportske automobile koju bi Audi mogao iskoristiti za budući TT.
Opcije su brojne: TT bi mogao zadržati svoj klasični sportski karakter sa stražnjim ili pogonom na sve točkove, ali Audi bi ga mogao transformisati i u četverosjed GT model.
„Ako govorimo o pravim trkaćim automobilima za stazu, za mene je trenutno jedino rješenje motor s unutrašnjim sagorijevanjem ili hibrid“, objašnjava Döllner. „Ali ako je riječ o automobilima za svakodnevnu vožnju, definitivno vidim prelazak na električni pogon.“
Originalni TT je uvijek bio pristupačan sportski automobil, dijeleći platformu s Volkswagen Golfom četvrte generacije, a kasnije koristeći MQB arhitekturu. Ako Audi želi ostati vjeran toj filozofiji, potencijalni novi TT neće stići prije 2027. godine, kada će nove baterijske tehnologije pomoći u smanjenju troškova.
Frascella donosi novi dizajnerski smjer
Audi želi povratiti svoju prepoznatljivu Vorsprung Durch Technik filozofiju kroz dizajn, a dolazak Massima Frascelle iz Jaguar Land Rovera ključan je korak u tom procesu. On je bio jedan od glavnih kreatora modernog, minimalističkog izgleda Range Rovera i strategije dizajna za buduće Jaguarove električne modele.
Zašto baš Frascella ? „Njegov fokus i minimalistički pogled na dizajn su nevjerovatni“, kaže Döllner. „Massimo nastoji ukloniti sve što nije potrebno, postižući maksimalan učinak s minimalnim elementima. To je izuzetan talent.“
Frascella je u Audi stigao u junu 2023., a njegova prva velika dizajnerska izjava mogla bi biti predstavljena već u septembru na IAA sajmu automobila.