Revolucionarni električni Range Rover srednje veličine bit će predstavljen početkom 2026. godine, čime će Jaguar Land Rover (JLR) okončati četverogodišnji period bez novih modela. Ovaj Range Rover EV – koji se ne smije miješati s elektrificiranom verzijom vodećeg modela Range Rover, planiranom za sličan period – donijet će potpuno novi dizajnerski pravac i tehnologiju ugrađenu u potpuno novu platformu pod nazivom EMA (Electric Modular Architecture).
Riječ je o potpuno električnom SUV-u koji će se pozicionirati pored trenutnog modela Velar, koji će se i dalje proizvoditi u JLR-ovoj fabrici u Solihullu. Ipak, EMA model neće nositi ime Velar, čime se naglašava njegova posebnost, a proizvodit će se u moderniziranoj fabrici u Halewoodu, Merseyside. Ovaj električni Range Rover, konkurent BMW-u iX3 i Audiju Q6 e-tron, bit će dimenzijama sličan Velaru, ali s potpuno novim karakterom.
JLR je uložio oko 295 miliona eura u modernizaciju Halewooda, uključujući novu zgradu za sklapanje električnih karoserija i unaprijeđene proizvodne linije za montažu i lakiranje vozila. Prototipi otkrivaju dizajn još elegantniji od Velara – s nižim krovom koji se dramatično spušta prema zadnjem dijelu, tankim staklenim površinama i kupe-SUV siluetom.
Pod karoserijom, riječ je o potpuno novom vozilu. EMA je zamišljena kao platforma za srednje velike automobile, prvobitno planirana za hibride, ali sada namijenjena isključivo električnim vozilima. Na njoj će se bazirati najmanje tri do četiri različita modela.
Baterije će se u početku pripremati u Midlandsu, a kasnije sklapati u Tata Gigafabrici u Bridgwateru, vrijednoj 4,72 milijarde eura. Očekuju se paketi kapaciteta 80 kWh i 100 kWh, s dometom od preko 300, odnosno 400 milja (oko 480 i 640 km), uz napredan termalni menadžment. EMA platforma koristi 800-voltnu električnu arhitekturu koja omogućava ultra-brzo DC punjenje snagom do 350 kW, pri čemu bi od 10 do 80 posto kapaciteta baterija moglo biti napunjeno za oko 20 minuta.
Električne pogonske jedinice razvijene su unutar kompanije, a svaka osovina može imati po jedan motor, što u najsnažnijoj verziji donosi 542 KS i 850 Nm obrtnog momenta. Iako nije potvrđeno hoće li svi modeli biti s pogonom na sva četiri točka, moguće je da će postojati i verzija s jednim motorom za maksimalnu autonomiju. Aerodinamičnost i režim vožnje s jednom pedalom doprinijet će efikasnosti, ali bez kompromisa u terenskim sposobnostima – uključujući Terrain Response sistem, sposobnost savladavanja pijeska, snijega i kamenitog terena te prolazak kroz vodu dubine do 900 mm.
Novi elektronski sistem vozila podržavat će napredne funkcije asistirane vožnje (Level 2+), uključujući vožnju bez ruku na autoputu i autonomno parkiranje, a softver će se moći nadograđivati bežično. Unutrašnjost će nuditi prostranost i udobnost, uz karakterističnu povišenu poziciju vozača.
Proizvodnja počinje u proljeće 2026. godine, a očekuje se da će cijena startati od oko 76.700 eura. JLR s ovim modelom ulazi u novu eru, a EMA platforma označava početak intenzivnog lansiranja novih vozila u narednim godinama.