Korištenjem ove stranice prihvaćate Pravila o privatnosti i Uvjete korištenja.
Prihvati
SPORT CENTARSPORT CENTAR
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
Čitanje: Citroën C4 redizajn na testu: Tehnologija, udobnost i stil u jednom paketu
Podijeli
Aa
SPORT CENTARSPORT CENTAR
Aa
Traži
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino fudbal
    • Ostale bh. lige
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Prvenstvo BiH
    • Kup BiH
    • Ino rukomet
    • Bh. internacionalci
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Borilački sportovi
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Auto-moto
    • Ostalo
  • SC Specijal
    • SC Kolumne
    • SC Komentar
    • SC Intervju
Imate postojeći račun? Prijavi se
Zaprati nas
  • Impressum
  • Marketing
  • O nama
© 2023 SC SPORT. Sva prava pridržana.
SPORT CENTAR > Ostali sportovi > Auto-moto > Citroën C4 redizajn na testu: Tehnologija, udobnost i stil u jednom paketu
Auto-motoOstali sportovi

Citroën C4 redizajn na testu: Tehnologija, udobnost i stil u jednom paketu

---
Objavio Emir Jesenkovic Prije 2 mjeseca
Podijeli
12 min čitanja
List of Images 1/27
IMG_0990
IMG_0997
IMG_1005
IMG_1007
IMG_1012
IMG_1008
IMG_1013
IMG_1045
IMG_1046
IMG_1047
IMG_1049
IMG_1051
IMG_1053
IMG_1054
IMG_1056
IMG_1060
IMG_1061
IMG_1066
IMG_1071
IMG_1073
IMG_1078
IMG_1088
IMG_1092
IMG_1095
IMG_1121
IMG_1119
IMG_1097
Podijeli

Prošle su četiri godine od premijernog predstavljanja treće generacije Citroëna C4, a sada je na red došao redizajn (facelift) koji ovom modelu donosi novu dozu svježine, ali i primjetan tehnološki napredak u segmentu hatchback/crossover vozila. Novi C4 pozicionira se kao izuzetno zanimljiva opcija za kupce koji prvenstveno traže udobnost, praktičnost i nisku potrošnju goriva, odnosno ekološki prihvatljivu vožnju. Zahvaljujući dorađenom dizajnu eksterijera i interijera, novi C4 sada izgleda znatno atraktivnije i dinamičnije. Uz osvježeni izgled, uveden je i novi hibridni pogonski sklop u kombinaciji s najnovijim šestostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, što dodatno unapređuje vozne karakteristike. Citroën je ovim redizajnom još jednom potvrdio da ostaje vjeran svojoj filozofiji komfora, ali sada u kombinaciji s modernim tehnološkim rješenjima i dizajnerskim jezikom koji prati aktuelne tržišne trendove.

Piše: Amir Burazerović

Eksterijer vozila

Najizraženije dizajnerske promjene odnose se na prednji i stražnji dio vozila, gdje dominiraju nova LED svjetlosna rješenja usklađena s aktuelnim Citroënovim dizajnerskim jezikom. Redizajnirana maska sada uključuje i integrisani novi logotip brenda, što dodatno naglašava savremen i prepoznatljiv vizualni identitet.

Novi Citroën C4 donosi osjetno osvježen dizajn koji kombinuje povišenu karoseriju s aerodinamičnim siluetama i robusnim detaljima poput naglašenih lukova blatobrana i zaštitnih obloga. Blago zaobljene forme u kombinaciji s novim 18-inčnim aluminijskim naplatcima doprinose dinamičnijem i stabilnijem vizualnom dojmu, zadržavajući prepoznatljiv Citroënov dizajnerski kod. 

Prednji kraj karakteriziraju dvonivojske svjetlosne jedinice u potpunosti izvedene u LED tehnologiji. Gornji sloj čine uska dnevna svjetla u obliku obrnutog slova “V”, integrisana s novim logotipom, dok su glavna svjetla niže pozicionirana, što dodatno naglašava dubinu i širinu prednje maske. Redizajnirani odbojnik i minimalistička maska hladnjaka optimiziraju aerodinamičnost, dok crne umetke oko maglenki dodatno naglašavaju crossover karakter. Straga dominiraju nova 3D LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku strelica, povezana crnom lajsnom koja vizualno proširuje zadnji kraj. Zadnje staklo je zakošeno, uz integrisani krovni spojler, dok difuzor i dvostruki ispušni završeci s hromiranim oblogama donose dozu sportskog identiteta.

Sve vizuelne izmjene pažljivo su usklađene s unaprijeđenom aerodinamikom i ukupnom ergonomijom, čime C4 zadržava svoju poziciju među najatraktivnijim modelima C-segmenta s crossover karakterom.

Unutrašnjost vozila

Unutrašnjost redizajniranog Citroëna C4 nudi dobar balans između prostranosti, udobnosti i funkcionalnosti, s fokusom na svakodnevnu praktičnost i moderan pristup ergonomiji. Prednja sjedišta su široka, udobna i nude širok spektar podešavanja, dok je vozačka pozicija povišena, što omogućava bolju preglednost u gradskoj i otvorenoj vožnji. Stražnja klupa pruža dovoljno prostora za dvije odrasle osobe, dok srednji putnik ima nešto ograničeniji komfor, što je uobičajeno za C-segment.

Kabina je značajno modernizirana, s novom digitalnom instrument-tablicom od 7 inča i centralnim 10-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, blago orijentisanim prema vozaču. Zadržane su fizičke komande za klimatizaciju, tri intuitivna rotaciona prekidača što olakšava upravljanje u vožnji i odražava aktuelni povratak na klasična rješenja. Infotainment sistem podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto, a dostupni su i bežično punjenje telefona, više USB-C priključaka te 3D navigacija u višim paketima opreme.

Kvalitet materijala u kabini je solidan, iako bi određene plastične površine mogle biti mekše. S druge strane, spojevi su čvrsti, a nivo buke izuzetno nizak, što doprinosi ukupnom osjećaju kvaliteta. Citroënov Advanced Comfort koncept posebno dolazi do izražaja kroz sjedišta s dodatnim slojem pjene za bolju potporu i udobnost na dužim relacijama. U višim paketima dostupne su i funkcije grijanja i masaže.

Praktičnost je dodatno naglašena brojnim pretincima i dobro organizovanim odlagalištima, dok je jedini estetski minus osjetljiva sjajna „piano black“ plastika na centralnoj konzoli, sklona otiscima i ogrebotinama. Vrijedi spomenuti da su pojedini putnici pri ulasku u vozilo više puta zapinjali za povišeni prag, što može predstavljati manju ergonomsku prepreku. Zadnja preglednost, također nije na visokom nivou zbog nisko postavljenog spojlera koji djelimično zaklanja vidno polje. Ipak, ovaj nedostatak uspješno nadoknađuju zadnja parking kamera i sistem kamera od 360 stepeni, koji značajno olakšavaju parkiranje i manevrisanje u uskim urbanim prostorima.

Prtljažnik zapremine 380 litara zadovoljava potrebe svakodnevne vožnje i kraćih putovanja. Preklapanjem stražnjih naslona u omjeru 60:40, prostor se povećava na maksimalnih 1.250 litara, što omogućava smještaj većih predmeta ili sportske opreme.

Dimenzije modela ostaju gotovo nepromijenjene: dužina iznosi 4.360 mm, širina 1.800 mm (bez retrovizora), visina 1.525 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 2.670 mm. Minimalna udaljenost od tla je 156 mm, što doprinosi lakšem savladavanju gradskih prepreka i manjih neravnina.

Tehnološki paket uključuje napredne sisteme pomoći vozaču: adaptivni tempomat, autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, kameru od 360 stepeni, kao i opcioni Head-Up ekran. Sve navedeno doprinosi sigurnijoj i opuštenijoj vožnji, u skladu sa savremenim standardima u klasi.

Vozne karakteristike i potrošnja goriva

Jedna od ključnih promjena u redizajniranom Citroënu C4 tiče se pogonske ponude – poznati i štedljivi 1,5-litarski dizelski motor više nije dostupan, što će razočarati dio lojalnih kupaca. Umjesto toga, Citroën nudi novu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) tehnologiju kao efikasnu alternativu.

Središnji dio ove pogonske jedinice čini unaprijeđeni 1.2-litarski trocilindarski PureTech turbobenzinac koji razvija 136 KS i 230 Nm obrtnog momenta. Integrisani elektromotor snage 28 KS (55 Nm), smješten u kućištu novog 6-stepenog e-DCT automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom, asistira pri kretanju i ubrzavanju, čime se postiže kombinovanih 145 KS i izuzetno glatka isporuka snage.

Zahvaljujući rekuperaciji, električna energija se skladišti u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 0,9 kWh, koja omogućava kratkotrajnu vožnju na struju pri manjim brzinama i u urbanim uslovima. Vozaču su na raspolaganju tri režima vožnje, koji optimizuju rad motora i mjenjača prema trenutnim potrebama i stilu vožnje.

Performanse su više nego solidne za vozilo ove klase – ubrzanje do 100 km/h traje 8,0 sekundi, a maksimalna brzina dostiže 210 km/h. S obzirom na masu od 1.403 kg, C4 pokazuje dovoljnu agilnost pri preticanju i stabilnost u vožnji otvorenim cestama, gdje elektromotor diskretno podržava benzinski motor u isporuci momenta.

Automatski mjenjač radi precizno i gotovo neprimjetno, s glatkim prelazima između stepena prenosa, bez trzaja ili zadrški. U poređenju s ranije korištenim Aisin 8-stepenim mjenjačem, novi e-DCT donosi osjećaj veće direktnosti i sofisticiranosti. Iako se ručni mjenjač više ne nudi, mogućnost manuelnog prebacivanja stepena putem polugica iza volana omogućava dodatnu kontrolu i vozački užitak.

U svakodnevnoj vožnji, posebno u gradu, sistem često prelazi na čisto električni način rada pri manjim brzinama ili laganom krstarenju, čime se dodatno snižava potrošnja goriva i emisija CO₂. Upravo ta kombinacija štedljivosti, uglađenosti i modernih tehnologija čini novu hibridnu verziju C4 modela izuzetno privlačnom opcijom za sve koji traže balans između ekonomične i komforne vožnje.

Citroën C4 ostaje dosljedan filozofiji udobnosti i praktičnosti u svakodnevnoj vožnji. Ovjes je meko podešen, čime efikasno ublažava neravnine i ležeće policajce, čak i pri vožnji na 18-inčnim točkovima. Zahvaljujući Citroën Advanced Comfort programu, nivo vibracija u kabini je minimalan, a ukupni osjećaj vožnje izuzetno uglađen, što posebno dolazi do izražaja na lošijim gradskim i prigradskim podlogama.

Uprkos klasičnom prednjem pogonu, C4 se solidno nosi s izazovima svakodnevice – povišeno odstojanje od tla (156 mm) olakšava prelazak preko viših ivičnjaka i makadamskih dionica. Krug okretanja od 10,9 metara doprinosi dobroj upravljivosti u skučenim gradskim uslovima.

Dinamički, vozilo ostaje stabilno i predvidivo, s umjerenim naginjanjem u zavojima. Blago podupravljanje pri bržem prolasku kroz zavoje prisutno je samo pri ambicioznijoj vožnji, ali je djelimično rezultat uskih tvorničkih guma. S obzirom na malu masu iznad prednje osovine, C4 nudi dobar osjećaj kontrole i lagan ulazak u krivine.

Hibridni sklop doprinosi i kočenju – sistem rekuperacije omogućava efikasno usporavanje bez potrebe za čestim pritiskanjem kočnice, posebno u gradskom režimu, gdje je klasična kočnica potrebna tek pri potpunom zaustavljanju. I na otvorenim cestama i autoputu, vozilo ostavlja utisak stabilnosti, tišine i spremnosti za preticanja, koja se izvode bez napora.

Što se tiče potrošnje goriva, prosjek tokom testa iznosio je 8,3 litra na 100 kilometara. Važno je naglasiti da su tokom cijelog testiranja vladale ekstremne ljetne temperature, između 40 i 42 stepena, a klima-uređaj je radio bez prestanka. Uprkos tome, potrošnja se može smatrati relativno solidnom. Vjerujemo da bi u umjerenijim vremenskim uslovima rezultat bio i do 2 do 2,5 litre manji. Na otvorenim cestama potrošnja se kretala između 5 i 6 litara, na autoputu oko 6,5 litara pri brzini od 130 km/h, dok je u gradskoj vožnji iznosila između 7 i 8 litara.

Cijena, tehničke karakteristike i oprema

Za testirani Citroën C4 Business Hibrid 145 e-DCT potrebno je izdvojiti 47.280 KM, uključujući promotivni popust, dok je početna cijena modela C4 You Hibrid 110 e-DCT 43.328 KM.

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 100 kW – 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Elektromotor: 28 KS i 51 Nm. Najveća kombinovana snaga: 107 kW – 145 KS. Kapacitet baterije (lithium-ion): 0,89 kWh.
  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, gume dimenzija 195/60 R18 96H (Michelin e-Primacy).
  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8 s. Najveća brzina – 210 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4,6 do 5,9 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja goriva (WLTP): 4,7 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 107 g/km. Euro 6e.
  • Dimenzije: Dužina – 4.360 mm, širina – 1.834 mm, visina – 1.525 mm. Međuosovinski razmak – 2.670 mm. Zapremina prtljažnika – od 380 do 1.250 litara. Masa praznog automobila – 1.328 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.805 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.
  • Serijska oprema testnog automobila: Citroën C4 Business Hibrid 145 e-DCT
  • Dodatna oprema: Zimski paket (grijano vjetrobransko staklo, prednja svjetla za maglu) – 844 KM.
  • Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.

Možda vas zanima

Zašto je ljubavna priča Taylor Swift i Travisa Kelcea ‘muzika za uši’ NFL komesara Goodella?

Edin Branković ispunio normu za Evropsko i Svjetsko prvenstvo te kvalifikacije za Olimpijske igre

Stravičan napad: Čuveni ragbista nokautirao policajca jednim udarcem, izazvao mu krvarenje u mozgu

Potez vrijedan hvale: Međunarodni olimpijski komitet najavljuje stipendije za palestinske sportiste

Džumhur poražen na početku Mastersa u Šangaju

TAGOVI: automobilizam, c4, citroen, citroen c4, test
Podijeli ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Kopiraj link
Prethodni članak Ivanković: Čitam svaki dan o novim trenerima, ali to me ne tangira
Sljedeći članak Šeško pristao na transfer, ali je još uvijek čeka odgovor Leipziga




Pratite nas

113K Pratilaca

Zaprati nas

1146 Pratilaca

Zaprati nas

5129 Pratilaca

Zaprati nas

940 Pretplatnika

Pretplatite se

830 Pratilaca

Zaprati nas

1137 Pretplatnika

Pretplatite se

Milanu se osladili veterani: Nakon uspjeha Modrića, planiraju dovesti još jednu legendu koja ulazi u pozne igračke godine

Prije 3 minute 1 min čitanja

Da li je PSG najjači klub Evrope? Ovaj podatak iz pobjede nad Barcelonom protivnicima ledi krv u žilama

Prije 35 minuta 3 min čitanja

Zašto je ljubavna priča Taylor Swift i Travisa Kelcea ‘muzika za uši’ NFL komesara Goodella?

Prije 40 minuta 1 min čitanja

Premier liga priprema drastične promjene, briše kontroverzno pravilo o finansijama

Prije 48 minuta 3 min čitanja

Šok u Sarajevu: Legenda ponudila ostavku. Imao je poruku za Mirvića i navijače

Prije 1 sat 1 min čitanja

‘Novi Neymar’ odabrao Hrvatsku, predviđa mu se transfer koji će srušiti sve rekorde

Prije 1 sat 2 min čitanja

Američki bek u debiju u Euroligi umalo ostvario triple-double

Prije 2 sata 2 min čitanja

Štimac se ‘čupa’: Nakon bure koja se digla trener Zrinjskog izbrisao spornu objavu

Prije 2 sata 1 min čitanja

Slične objave

Bh. internacionalciFudbal

Najvažniji ljudi Stuttgarta sipaju komplimente na račun Demirovića: ‘Bio je u sjeni, a sada je pažnja usmjerena na njega’

Prije 2 sata 2 min čitanja
FudbalIno fudbal

Iako je u Ligi prvaka pukla, Barcelona oborila rekord star 81 godinu

Prije 2 sata 1 min čitanja
FudbalPremijer liga BiH

U propisima NSBiH jasno piše koje sankcije prijete Štimcu zbog ustaškog pozdrava

Prije 2 sata 3 min čitanja
FudbalPremijer liga BiH

Savez odredio arbitre za 10. kolo: Bilbiji pripao derbi na Koševu

Prije 2 sata 1 min čitanja
FudbalIno fudbal

Hoće li Nogometni savez BiH kazniti Štimca zbog skandalozne objave? Evo šta za Sport Centar kaže predsjednik Disciplinske komisije

Prije 3 sata 2 min čitanja
FudbalIno fudbal

Snimak fudbalera koji kleči je hit! Ovako to izgleda kroz kameru sudije: ‘Molim te, ne, nemoj! Neću igrati iduću utakmicu‘

Prije 3 sata 2 min čitanja
SPORT CENTAR

Zaprati nas:

© 2009-2025 SC SPORT. Sva prava pridržana.

  • Impressum
  • Marketing
  • O nama

Removed from reading list

Undo
Dobrodošli nazad!

Prijavite se na svoj račun

Lost your password?