Škoda intenzivno širi svoju električnu porodicu, a nakon modela Enyaq i nadolazećeg Elroqa, u planu je još manji SUV koji će nositi ime Škoda Epiq.
Piše: Amir Burazerović
Ovaj mali električni SUV biće pozicioniran ispod već postojećih modela, ali i ispod sedmosjeda Eviatiq koji je također u pripremi. Ekskluzivne ilustracije i špijunske fotografije daju nam jasniji uvid u to kako bi mogao izgledati kada 2026. godine stigne na tržište.
Poznat od ranije, sada sve bliži serijskoj proizvodnji
Iako je Epiq najavljen još 2024. godine i ranije prikazan kroz koncept, sada se sve češće pojavljuje na javnim cestama u testnoj fazi. Iako je prototip dobro zakamufliran, jasno se vidi da će novi SUV naslijediti porodični dizajn karakterističan za Škodu. Očekuje se da će model dodatno razviti dizajnerski jezik marke nazvan ‘Modern Solid’, s karakterističnim naslaganim svjetlima i dnevnim LED svjetlima.
Kao i kod drugih električnih modela brenda, svjetla će biti povezana poznatim ‘Tech Deck’ panelom, sjajnom crnom trakom u kojoj su smješteni brojni senzori i radari za napredni sistem pomoći vozaču (ADAS).
Direktor Škode, Klaus Zellmer, izjavio je prilikom najave modela: “Slušali smo naše kupce i shvatili da traže atraktivne opcije, zbog čega širimo naš portfelj električnih vozila u ovaj popularni segment.”
Dizajn s karakterom i posebnim detaljima
Na testnom vozilu primjećuju se specifični otvori i utori u karoseriji, te sekcija branika inspirisana Jeep modelima, što će, kako se čini, biti preneseno i na serijski model. Kao i kod Enyaqa i Elroqa, Epiq će imati poklopac motora u obliku školjke koji se proteže do A-stubova, dajući mu robusniji izgled.
S bočne strane vidi se kraći međuosovinski razmak, te smanjeni prepusti naprijed i nazad. Zbijenije proporcije omogućit će Epiqu da konkuriše u segmentu manjih SUV vozila, gdje se već nalaze modeli poput Citroen e-C3, BYD Atto 2, ali i premium opcije poput MINI Aceman i Volvo EX30.
Koncept je mjerio 4,1 metar dužine, značajno kraće od 4,5 metra dugog Elroqa. Stražnji dio sa uspravnim vratima prtljažnika trebao bi doprinijeti očuvanju prostranosti, što je jedno od prepoznatljivih obilježja Škode. Naime, proizvođač je već ranije najavio prtljažnik od čak 490 litara, što je više ne samo u poređenju s konkurencijom, nego i u odnosu na veći Elroq.
Tehnička osnova i performanse
Epiq će biti zasnovan na MEB-Small platformi Volkswagen Grupe, istoj koju će koristiti i novi Volkswagen ID.2 i Cupra Raval. Ova arhitektura omogućava postavljanje električnog motora naprijed, čime se dobiva dodatni prostor u unutrašnjosti.
Dizajnerski, očekuje se da će T-oblikovana zadnja svjetla iz koncepta biti prenesena na serijsku verziju, uz klasični SKODA natpis i registarsku tablicu smještenu na vrata prtljažnika. Na testnom vozilu uočen je natpis “Bremsen Test” (njemački za “testiranje kočnica”), dok proporcije vozila, uz krovne nosače i obloge pragova, nagovještavaju klasičan SUV oblik. Međutim, visina vožnje izgleda slična običnom gradskom automobilu, što znači da neće biti previše strukturnih razlika u odnosu na srodne modele iz VW Grupe.
Iako se ne zna kojom se brzinom testni prototip kretao, primijećeno je da vozilo dobro podnosi nagibe i zavoje, što otvara mogućnost za potencijalnu VRS sportsku verziju.
Enterijer i tehnologija
Još uvijek nismo imali priliku zaviriti u unutrašnjost serijskog modela, ali Škoda je najavila da će mnogo toga iz koncepta biti zadržano. To uključuje veliki centralni ekran sa nizom fizičkih prečica za kontrolu funkcija poput ADAS sistema i modova vožnje, kao i manji digitalni kokpit ispred vozača.
U duhu kritika na račun kapacitivnih kontrola, volan bi trebao imati fizičke tipke. Kao što je i očekivano od Škode, možemo računati na puno pametnih rješenja za odlaganje, u skladu s filozofijom “Simply Clever”. Također, moguće je da će enterijer sadržavati kolorističke detalje koji će dodatno naglasiti da se radi o najsitnijem i najmlađem SUV-u u ponudi.
Baterije, domet i cijena
Škoda Epiq će koristiti dvije baterijske opcije 38 kWh i 56 kWh, iste kao i kod VW ID.2 i Cupra Raval. Veća baterija bi trebala omogućiti domet do 450 km. Volkswagen navodi da ID.2 može napuniti bateriju od 10 do 80% za oko 20 minuta, zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 125 kW, što se očekuje i kod Epiqa.
Ponuda motora bi trebala biti raznolika najjača verzija nosit će oznaku VRS i imati do 223 KS, što bi omogućilo ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od sedam sekundi. Većinu prodaje će ipak činiti mirnije varijante sa 150 do 180 KS, koje će nuditi dobar balans između performansi i efikasnosti.
Direktor Zellmer opisao je model kao “vozilo koje nudi prostranu unutrašnjost u kompaktnom pakovanju, po pristupačnoj cijeni.” Iako još ništa nije potvrđeno, ranije procjene sugeriraju da bi početna cijena mogla biti oko 25.000 eura.
Proizvodnja i dolazak na tržište
Epiq će se, kao i njegovi VW i Cupra rođaci, proizvoditi u Škodinoj fabrici u Pamploni (Španija), koja se trenutno modernizuje kako bi mogla sklapati novu generaciju električnih vozila.
Model će zvanično biti predstavljen u drugoj polovini 2026. godine, a prije toga, Škoda će u septembru na Sajmu automobila u Minhenu predstaviti svoj novi električni model veličine Octavije.