Stigao je novi Citroën C3, četvrta generacija popularnog modela koji unosi svježinu u evropski B segment automobila. Svojim prepoznatljivim i modernim dizajnom, novi C3 dizajniran je za sve koji cijene pouzdanost, udobnost, praktičnost i inovativna rješenja. Ponosno stoji na čelu porodice novih modela koji će odigrati važnu ulogu u jačanju brenda u Evropi te će omogućiti još veću konkurentnost na tržištu.
Piše: Amir Burazerović
Novi Citroën C3 donosi potpuno novi pristup, koji je prešao iz segmenta gradskih hatchbackova u svijet modernih B-SUV-ova. Četvrta generacija ovog popularnog modela iz B segmenta nema ništa zajedničko s prethodne tri generacije Citroënovog najprodavanijeg modela koji je prije bio „buhtlast“, dok je sada više kockast i čije su komponente zamijenjene ravnim linijama i oštrim ivicama. Kod nekih kupaca ova promjena je izazvala pozitivne reakcije, dok su ostali, mogli bismo reći pokazali blago nezadovoljstvo.
Ono po čemu je i poznat Citroën jeste njegova udobnost, pa su nam sa četvrtom generacijom stigli unaprijeđeni amortizeri sa hidrauličnim graničnicima koji su se već dokazali u nekoliko većih modela. Zahvaljujući obliku i udobnosti sjedišta koji je ovaj put razvijen pod oznakom CAC ( Citroën Advanced Comfort), ovaj model sa svojim naglašenim blatobranima i povišenim klirensom od 197mm podsjeća na crossover i sa pravom se svrstava među najudobnije automobile B segmenta. Moramo priznati da su sjedišta nešto tvrđa od prethodnika, a tome doprinose i 17 inčne felge na kojima su niskoprofilne gume, što se posebno osjeti pri prelasku preko rupa i šahtova na gradskim ulicama.
Novi C3 prostraniji je od njegovog prethodnika, na stražnjoj klupi putnici se mogu udobno smjestiti, ali prostora za koljena neće biti pretjerano mnogo. Iza zadnjeg reda sjedišta nalazi se prtljažnik veličine 310 litara.
Što se tiče unutrašnjosti u Max paketu opreme kojeg smo dobili na testiranje, očekivali smo da će biti malo manje „plastičan“, a da će imati malo više mekanih materijala. Ipak sa obzirom na cijenu ovog vozila ne možemo se žaliti. Ovaj paket opreme stiže sa 10 inčnim ekranom na dodir, sa kojim stiže audio-sistem, DAB+, radio, navigacija, Android Auto i Apple Carplay i ima podešavanje pojedinih funkcija automobila. Također, ispod multimedijalnog sistema nalazi se duboki pretinac koji ujedno služi i za bežično punjenje mobitela. Voljeli bismo kada bi ovaj model imao naslon/pretinac između prednjih sjedišta, a ne bi škodilo malo više praktičnijih pretinaca i da se ovaj duboki pretinac koji smo već spomenuli može zatvoriti. Također, nama su nedostajala svjetla za maglu što nam se čini kao ne baš toliko skup dodatak, a ne iziskuje i neke pretjerane tehničke zahvate, a u mnogome bi doprijenilo pasivnoj sigurnosti. Ipak, oni koji ne odustaju od svjetala za maglu mogu ih dobiti u paketu „zima“ koji će vas stajati oko 1300 KM, a uključuje još i: grijanje kola upravljača, grijanje prednjih sjedala, grijanje prednjeg vjetrobrana i grijanje mlaznica vjetrobranskog stakla.
Iza upravljača nalazi se digitalni instrument tabla koja je zapravo head up display, a pravi display otisnut je pri dnu vjetrobranskog stakla, zapravo ono što vidimo je ogledalna slika. Instrument tabla je prilično minimalistična, osim „shift“ strelice koja nam sugeriše da promijenimo brzinu prijenosa, nemamo ništa drugo. Dobro bilo da su smislili barem neko grafičko rješenje kako bi smo vidjeli broj obrtaja.
U Parizu premijerno najavljen kao model sa isključivo električnim pogonom, ali novi C3 je stigao na tržišta i sa poznatim 1,2-litarskim trocilindarskim turbobenzincem koji ima 101 KS i 205 Nm. Dolazi sa ručnim 6-stepenim mjenjačem, koji ima kratak i prezican hod, umjesto dizelskog motora došla je hibridna verzija sa kojom je ujedno stigao novi automatski mjenjač sa dva kvačila.
Što se tiče potrošnje na magistralnoj cesti, kreće se između 5-6 litara na 100 kilometara. Na autocesti nas je iznenadila njegova sasvim solidna izolacija na brzini od 120 km/h, također i njegova potrošnja od 6.5 litara, dok je u gradskim uvjetima trošio malo više, oko 7 litara.
Prilikom dinamičnijih ulazaka u zavoje vozilo ostavlja dojam stabilnosti, iako je blago naginjanje karoserije prisutno, što se dijelom može pripisati povišenom klirensu i višem težištu. Podupravljanja nema, čak ni u bržim prolascima kroz krivine. U situacijama kada je potrebno brzo reagovati, primjerice pri preticanju, automobil se pokazao izuzetno agilnim i responzivnim.
Novi C3 dobio je i 38 cm dužu karoserijsku verziju koja nosi naziv Aircross, a sa kojom kupci mogu računati na dva dodatna sjedišta u trećem redu. Prezentacija Citroëna C3 Aircross-a u BiH će biti uskoro gdje ćemo saznati nove informacije.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6
Cijena osnovnog modela (C3 You Turbo 100 S&S BVM6): 31.930 KM
Cijena testnog modela: 37.576 KM
Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 12 ventila, benzinski, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina – 1.199 ccm. Najveća snaga – 74 kW/101 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment – 205 Nm pri 1.750 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. 17-inčne felge, gume 205/50 R17 93H (Continental WinterContact TS 830 P).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Najveća brzina – 183 km/h. Tvornička deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² – 126 g/km. Euro 6d.
Dimenzije: Dužina – 4.015 mm. Širina – 1.755 mm. Visina – 1.577 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – min. 310 litara. Masa praznog vozila – od 1.151 do 1.198 kg (u zavisnosti od nivoa opreme). Najveća dopuštena masa – 1.620 kg.
Serijska oprema: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6
Opciona oprema: Crvena boja Elixir (1.125 KM)
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.