Bugatti Tourbillon, najnoviji hiperautomobil iz Bugattija, premijerno je prikazan prošlog ljeta, a sada je konačno dostupan u svom punom sjaju. Na društvenim mrežama, Mate Rimac, direktor Bugatti-Rimac kompanije, podijelio je snimak prototipa Tourbillona kako testira svoj prirodno aspirirani V16 motor na testnoj stazi, bez ikakvih ograničenja okretaja.
Piše: Amir Burazerović
Ovaj hiperautomobil razvija nevjerovatnih 987 KS samo na V16 motoru, koji može postići do 9.000 okretaja u minuti. No, tu su i tri električna motora te baterija kapaciteta 25 kWh, čime ukupna izlazna snaga dostiže zapanjujućih 1.774 KS. Vlasnici Tourbillona moći će birati između tri načina vožnje – samo na benzinski motor, samo na električni pogon ili hibridni način, čime Bugatti pruža maksimalnu fleksibilnost i kontrolu nad performansama.
Novi motor za novu eru
Tourbillon donosi potpuno novi motor – prirodno aspirirani V16 razvijen u suradnji s britanskim stručnjacima iz Coswortha. Ovaj motor ima zapreminu od 8.3 litre i predstavlja prvi V16 motor u serijskom automobilu nakon više od 85 godina. Svojim performansama podsjeća na originalni Bugatti Veyron, ali bez turbo punjača.
Uz benzinski motor, tri električna motora donose dodatnu snagu. Prvi je smješten između motora i prijenosa, dok druga dva pokreću prednju osovinu, slično kao kod Lamborghinija Revuelto. Sva tehnologija hibridnog pogona koristi 800V električni sistem, a baterija omogućava do 60 kilometara vožnje isključivo na električnu energiju.
Performanse koje oduzimaju dah
Prema podacima Bugattija, Tourbillon može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo dvije sekunde, do 200 km/h za manje od pet sekundi, a do 300 km/h za manje od deset sekundi. Maksimalna brzina iznosi 442 km/h, nešto niža od Bugatti Chiron Supersport 300+, što je posljedica dodatne težine i ograničenja električnih motora pri visokim brzinama.
Napredna konstrukcija i aerodinamika
Novi Bugatti Tourbillon koristi najnoviju tehnologiju materijala u izradi šasije. Stražnja struktura izrađena je od karbonskih vlakana, dok su aluminijski podokviri izrađeni metodom tankozidnog 3D printanja. Kompleksni nosači ovjesa također su proizvedeni 3D tehnologijom, čime su težina i otpornost dodatno optimizirani. Novi multi-link ovjes zamjenjuje stariji dvostruki ovjes Chiron modela i donosi 45% manju težinu. Kočnice su keramičke, a specijalne Michelin gume razvijene su isključivo za ovaj model.
Dizajn inspirisan naslijeđem Bugattija
Vizuelno, Tourbillon zadržava karakteristične linije Bugattija, ali donosi značajne promjene. Poseban detalj je kičma automobila, inspirisana Bugattijem Type 57S Atlantic iz 1936. godine. Klasična C-linija na bočnoj strani sada ima agresivniji nagib, čime automobil djeluje kompaktnije i dinamičnije.
Enterijer i tehnologija
Unutrašnjost Tourbillona zadržava minimalistički dizajn s četiri vertikalno postavljena kontrolna prekidača. Inovativni volan ima fiksirane kontrole na statičnom dijelu, dok se instrument tabla nalazi odvojena od volana. Prvi put u Bugattiju se pojavljuje infotainment ekran, postavljen na sklopivi nosač koji omogućava prebacivanje između portretnog i pejzažnog prikaza.
Proizvodnja i cijena
Serijska proizvodnja Bugatti Tourbillona planirana je za 2026. godinu, a bit će proizvedeno samo 250 primjeraka. Početna cijena iznosi 3,8 miliona eura, a u budućnosti se očekuju posebne varijante i ograničene edicije. S ovim modelom, Bugatti ulazi u novu eru inovacija i performansi, pod vodstvom Mate Rimca i njegove vizije automobilske budućnosti.