Toyota intenzivno radi na razvoju nove linije četverocilindričnih motora, za koje glavni tehnološki direktor, Hiroki Nakajima, tvrdi da će predstavljati pravu prekretnicu u automobilskoj industriji. Ovi motori, s obujmom od 1,5 i 2,0 litre, posebno su prilagođeni za elektrifikaciju, ali istovremeno zadržavaju naglasak na dinamičnim performansama i užitku u vožnji.
Piše: Amir Burazerović
Posebnu pažnju privlači 2,0-litreni turbo motor koji je prošle godine testiran u Lexus IS modelu. Za nadolazeći Sajam automobila u Tokiju 2025., isti motor je integriran u eksperimentalni prototip baziran na GR Yarisu, s motorom smještenim u sredini vozila.
Toyota je u svojoj izjavi za medije bila oprezna u otkrivanju tehničkih specifikacija, uključujući i tačnu snagu ovog motora. Ipak, tokom intervjua s japanskim novinarima, naznačeno je da bi motor mogao razvijati više od 400 KS. Već ranije, tokom Multipathway Workshopa održanog u maju prošle godine, Nakajima je otkrio kako je cilj doseći 400 KS, ali trenutni napredak daje naslutiti da potencijal može biti i veći.
Očekuje se da će ovaj motor, kao i cijela nova linija, donijeti značajan doprinos u Toyotinom prelasku ka održivoj mobilnosti, a istovremeno zadovoljiti ljubitelje performansi i vozačkog uzbuđenja.
Sa zanimanjem iščekujemo daljnje detalje, posebno tokom premijere u Tokiju, gdje će Toyota pokazati kako spaja inovacije i tradiciju vozačke strasti.