Piše: Amir Burazerović
– Novi C4 je živahniji i elegantniji nego ikad, dok se novi C4 X predstavlja kao elegantni fastback s prostranim interijerom. Oba će biti dostupna početkom 2025.
– Od početka lansiranja u Bosni i Hercegovini, ukupno je prodano 323 vozila modela C4 i C4 X.
– Izgled oba modela je radikalno promijenjen, ali ipak je zadržao drskost prvobitnog koncepta i stekao jednostavniji i skladniji dizajn.
– Obnovljeni prednji dio, koji je isti za oba modela, preuzima novi identitet brenda Citroën i odražava još veću snagu i suvremenost. U istom duhu, transformiran je i zadnji kraj koji će, nakon ovog redizajniranja, osigurati novom C4 fluidniji i uravnoteženiji položaj na cesti.
– Nova sjedala Citroën Advanced Comfort® i nova 7-inčna instrument tabla doprinose udobnosti u vozilu jedinstvenoj u ovom segmentu i pružaju osjećaj opuštenosti bez obzira na vrstu putovanja.
– Citroën u Evropi potvrđuje svoju čvrstu predanost jednostavnoj i pristupačnoj elektrifikaciji. Pored električnih pogonskih agregata koji su pokazali svoju pogodnost i konkurentnost, uvodi i hibridne varijante koje su ne samo efikasne već i svestrane. Na određenim tržištima će biti dostupna i verzija s klasičnim benzinskim motorom.
Citroën je ovogodišnji Salon automobila u Parizu iskoristio za svjetsku premijeru novih C4 i C4 X modela, kojima će potpuno obnoviti svoju ponudu limuzina s petoro vrata u C segmentu. Ovim potezom brend nastavlja sa svojom nevjerojatnom dinamikom. Citroën je u jednoj godini obnovio svoju paletu lakih komercijalnih vozila, nadogradio modele Berlingo i SpaceTourer, promijenio imidž B segmenta novim C3 i C3 Aircross i priprema se za lansiranje dva značajna modela C segmenta.
C4 i C4 X prolaze kroz radikalnu promjenu, stječu zrelost i karakter, a istovremeno se oslanjaju na svoje historijske prednosti, kao što su udobnost i prostornost u unutrašnjosti. U svojim segmentima zadržali su izvorni identitet, koji proizlazi iz koncepta različitih automobilskih univerzuma, a istovremeno su promijenili svoj stav zahvaljujući većoj fluidnosti, ravnoteži i homogenosti. Na taj način, Citroën ispunjava očekivanja kupaca u tom segmentu koji traže više jednostavnosti, intenziteta, suvremenosti i snage u modelu poznatom po izuzetno stabilnoj poziciji na cesti. Oba modela imaju promijenjen prednji kraj koji otkriva najnoviji logotip i novi identitet brenda. Na modelu C4 također je promijenjen zadnji kraj, kako bi postao fluidniji i stabilniji, dok je C4 X zadržao svoj vrlo atraktivan oblik fastback.
Navedene stilske promjene dopunjuje poboljšana udobnost u vozilu, koju omogućuju nova redizajnirana Citroën Advanced Comfort® sjedala i nova digitalna 7“ instrument tabla koja se pridružuje 10“ ekranu na dodir. Ove karakteristike nadopunjuju Citroën Advanced Comfort® ovjes, puno prostora na svim sjedalima i gotovo 20 tehnologija za pomoć u vožnji koje su zaista korisne u svakodnevnoj vožnji. Jasno je da je putovanje u C4 ili C4 X mirno iskustvo koje ne nudi nijedan drugi model na tržištu.
U Evropi, ovu promjenu prati paleta motora koji potiču elektrifikaciju, omogućavajući potrošačima da smanje emisije CO 2 i optimiziraju osobne troškove. Osim testiranih električnih varijanti sa 100 i 115 kW, kupci će moći birati između novih izvedbi Hybrid 100 i 136. Na određenim tržištima će biti dostupan i 1,2-litarski PureTech 130 EAT8 benzinski motor koji će ponuditi prilagođeno rešenje za individualne potrebe.
Dizajn: održavanje odvažnosti i pojednostavljenje
Oba modela, C4 i C4 X, predstavljaju se u svom segmentu s posebnim konceptom, jer spajaju privlačnu kombinaciju različitih stilskih zapovijedi:
- Svojim uzdignutim i odlučnim stavom, novi C4 kombinuje dinamiku limuzine s petoro vrata, slične kupeu, sa sofisticiranim dizajnerskim potezima SUV-a.
- C4 X kombinuje eleganciju i fluidnost fastback izvedbe, sofisticiranost prostrane limuzine s četvoro vrata i stav SUV-a.
Ovdje vrijedi princip: sve što je nepotrebno treba ukloniti da bi se uspostavila ravnoteža. Novi Citroën C4 i C4 X su iskoristili prednosti svoje prepoznatljive siluete i time sebi kreirali novi put prema većoj modernosti, karakteru i zrelosti. Cilj obnove prednjeg i zadnjeg kraja (kod modela C4) bio je pojednostaviti, ojačati i strukturirati cjelinu, čime se osigurava veća opća homogenost modela i zadovoljavaju očekivanja kupaca ovog segmenta.
Tanki i elegantni LED farovi imaju svojstveni svjetlosni potpis podijeljen na tri horizontalna segmenta, koji osiguravaju neposrednu prepoznatljivost iz daljine. Kada se približimo dnevnim svjetlima odmah uočavamo precizno oblikovane lamele i centralni dekorativni element, što dokazuje da su modernizovani i procesi dizajna i proizvodnje. Prednji LED pokazivači smjera su ugrađeni direktno u donji dio svjetlosnog potpisa.
Prednji branik je ukrašen suvremenom ukrasnom rešetkom koja se uzdiže iznad završnog elementa poput SUV-a u Mercury boji na izvedbama YOU i PLUS ili u Silver Chrome boji na izvedbi MAX. Prednji kraj je vrlo strukturiran, izražava moćan temperament vozila i privlači pogled vertikalnim linijama, među kojima se nalazi najnoviji logotip marke.
Nove 18“ felge AMBER napravljene su od dva dijamantna materijala i imaju preciznu obradu za savršenu kombinaciju estetike i funkcionalnosti. Njihov aerodinamični oblik ne samo da je privlačan za pogled, već i doprinosi boljoj energetskoj efikasnosti. Modeli C4 i C4 X nisu promijenili samo svoj stav, već i izgled. Ponudi su se pridružile dvije nove boje. Pored nedavno predstavljene Eclipse plave s prekrasnom dubinom, Elixir crvene, Okenite bijele i Perla Nera crne (perla boja), u ponudi će biti svijetla i elegantna Manhattan zelena, puna energije, te smirena i moderna Mercury siva.
Osim toga, karoserija s krovom u drugoj boji i dalje je dostupna uz nadoplatu za drugačiji i ekskluzivni dodir. Ova završna obrada naglašava dinamične linije ova dva modela i nudi luksuzniji izgled.
Nenadmašena opuštenost kao nigdje drugo
Advanced Comfort® sjedala su redizajnirana kako bi pružila više udobnosti u unutrašnjosti. Vizuelnu udobnost pruža tapecirani izgled sjedala koja pozivaju putnike da se udobno smjeste i pripreme za put. Udobno sjedenje osigurava 15 mm deblja pjena koja putnicima pruža mekoću odmah po ulasku u vozilo. Dinamičniju udobnost pružaju teksturirana pjenasta podloga i sloj visoke gustoće u sredini sjedala, koji osigurava ugodnije iskustvo vožnje čak i na velikim udaljenostima. Udobnost cijelog tijela ni po čemu ne zaostaje, jer sjedala imaju poboljšanu potporu, a vozač može podesiti čak i visinu i lumbalnu potporu.
U kombinaciji s Advanced Comfort® ovjesom, sjedala pružaju potpunu udobnost i svako putovanje pretvaraju u nježno, umirujuće iskustvo u pravoj čahuri. Ova tehnologija radi u kombinaciji s progresivnim hidrauličkim graničnicima koji apsorbiraju nepravilnosti na cesti i pružaju osjećaj letećeg tepiha. To je veliki napredak u odnosu na klasične sisteme ovjesa, koji osigurava opušteniju vožnju i pojednostavljuje boravak u vozilu.
U izvedbi MAX, iza volana je ugrađena potpuno nova instrument tabla od 7 inča visoke rezolucije. Ova inovacija poboljšava percipiranu kvalitetu unutar vozila C4 i C4 X s modernim grafičkim korisničkim sučeljem koje nadopunjuje 10“ ekran na dodir. Digitalna instrument tabla dizajnirana je za optimalno čitanje podataka i intuitivan prikaz informacija. Dopunjena je ekranom u visini očiju u boji, koji prikazuje bitne informacije, osigurava manje naprezanje očiju i poboljšava sigurnost. Volan je ukrašen novim logotipom brenda Citroën.
C4 i C4 X nude najnoviju generaciju infotainment sistema sa 3D navigacijskim sistemom za glatku, brzu i ergonomsku upotrebu. Potpuno intuitivno sučelje radi u kombinaciji sa 10- inčnim ekranom visoke rezolucije, a korisnici ga mogu prilagoditi i pomoću »widgeta«. Potonji omogućavaju brz pregled aplikacija i sadržaja na ekranu na dodir vozila. Sučelje je također opremljeno prepoznavanjem govora, digitalnim asistentom kojeg putnici u vozilu mogu »aktivirati« komandom »Hello Citroën« i koji razumije njihove riječi, odgovara na pitanja i izvršava glasovne komande. U putničkom prostoru više nema kablova, jer je moguće bežično povezati pametni telefon sa 10-inčnim ekranom na dodir visoke rezolucije.
Sistem se može jednostavno nadograditi “over the air” ažuriranjima. Novi C4 i novi C4 X dobili su čak 20 naprednih sistema za pomoć u vožnji (ADAS), koji povećavaju sigurnost u prometu automatskim tehnologijama poput senzora i kamera:
– Automatsko kočenje u nuždi (Active Safety Brake) intervenira kada otkrije opasnost od sudara i automatski koči vozilo kako bi spriječio nesreću. Radi danju i noću i prepoznaje razne prepreke, uključujući pješake i bicikliste.
– Upozorenje na sudar pri brzinama od 30 km/h ili više upozorava vozača na potencijalnu opasnost od sudara s vozilom ispred i omogućava mu da brzo reagira.
– Sistem za pomoć vozaču na autocesti (Highway Driver Assist) kombinira adaptivni tempomat i upozorenje o napuštanju vozne trake i djeluje kao sistem poluautomatizirane vožnje nivoa 2, dopuštajući vozaču da potpunu kontrolu nad vožnjom preda vozilu, dok vozač mora zadržati kontrolu i biti oprezan.
– Adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go prilagođava brzinu prema vozilu ispred, održava sigurnu udaljenost te čak zaustavlja i ponovno pokreće vozilo bez intervencije vozača.
Osim toga, novi C4 i novi C4X nude i sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem upozorenja na napuštanje vozne trake, sistem upozorenja na pauzu u vožnji, sistem upozorenja na nepažnju vozača, automatsko prebacivanje dugih svjetala i napredni sistem za prepoznavanje prometnih znakova i preporuku brzine…
Bolja vidljivost također je važan izvor udobnosti, zbog čega oba modela nude:
– Prikazivač u visini očiju u boji prikazuje ključne podatke o vožnji u boji direktno u vidnom polju vozača, tako da u svakom trenutku može pratiti što se dešava na cesti.
– Kamera za pomoć u vožnji unazad s Top Rear Vision funkcijom se aktivira prilikom prebacivanja u brzinu za vožnju unazad i prikazuje sliku područja iza vozila od 180 stupnjeva na ekranu na dodir, zajedno s oznakama u boji koje upozoravaju na prepreke u blizini.
– Sistem Vision 360 pruža pogled od 360 stupnjeva na vozilo i njegovu okolinu, koji se ažurira u hodu, pomažući vozaču da izvodi manevre pri maloj brzini.
Novi C4 utjelovljuje suštinu svestrane kompaktne limuzine s praktičnim vanjskim dimenzijama i prostranom unutrašnjosti:
– Međuosovinski razmak od 2670 mm, koji pruža 198 mm prostora za koljena na zadnjim sjedalima, najbolji je u klasi.
– Spoljašnja širina od 1800 mm omogućuje udobno sjedenje troje putnika na zadnjim sjedalima, pri čemu im je na raspolaganju 1380 mm širine u predjelu ramena i 1440 mm u predjelu laktova.
– Prtljažnik od 380 litara s niskim i ravnim utovarnim pragom (715 mm) te ravnim stranicama omogućuje optimalno korištenje prostora.
– Pod prtljažnika u dva nivoa pruža čak 1250 litara maksimalne zapremine kada se preklopi zadnja klupa.
– Unutrašnjost je upotpunjena bočnim kukama za vješanje torbi i otvorom za transport dugih predmeta.
Novi C4 X predstavlja izvanrednu kombinaciju elegantnog dizajna i pragmatične funkcionalnosti, zadržavajući prednosti arhitekture dizajnirane za udobnost i estetski izgled.
U sažetku:
– Prostor za koljena u 2. redu: 198 mm za vrhunsku udobnost u ovoj klasi automobila.
– Nagib naslona: 27 stupnjeva za opušteno sjedenje.
– Širina vozila: 1800 mm za prijevoz tri osobe jedna pored druge.
– Širina u visini laktova na zadnjim sjedalima: 1366 mm i širina lakta: 1440 mm za mnogo privatnog prostora.
– Prostrani prtljažnik još je jedna velika prednost, bez obzira na tip motora:
– Zapremina prtljažnika: 510 litara, što zadovoljava potrebe poslovnih korisnika i rent-a-car kompanija.
– Maksimalna širina u prtljažniku: 1010 mm između blatobranskih koševa za lakši utovar.
Motori prilagođeni potrebama
Novi C4 i C4 X izvrsni su primjeri Citroënova odgovora na izazove energetske tranzicije. Nude efikasne elektrificirane verzije koje pomažu kupcima da prebacuju na električnu energiju kada im je potrebna.
– Stilski redizajn novih C4 i C4 X također će biti prava prilika za predstavljanje verzija Hybrid 136 i Hybrid 100, koje su nedavno lansirane ove godine za oba modela.
Kupcima nude pristupačno, jednostavno i svestrano rješenje.
– Ponudu će upotpuniti električni modeli snage 110 kW i 115 kW koji nude domet od 355 km i 415 km za model C4 i 360 km i 425 km za model C4 X*, a odabirom manjeg baterija u kombinaciji sa brzim punjenjem, smanjuje troškove, težinu i potrošnju energije, a istovremeno omogućava lako prelazak na veće udaljenosti.
*Preliminarni podaci prema WLTP, trenutno u procesu homologacije.
Na nekim će tržištima klasična ponuda biti dostupna i s 1,2-litarskim PureTech 130 EAT8 motorom, koji nudi dinamično i glatko iskustvo vožnje sa 130 konjskih snaga i 8- stupanjskim automatskim mjenjačem.
V2L: optimizacija potrošnje energije
Zahvaljujući V2L (Vehicle-to-Load) tehnologiji, električno vozilo može opskrbljivati vanjske uređaje električnom energijom, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilni izvor energije. Citroën će ovu funkciju uključiti u nove modele ë-C4 i ë-C4X. Za korištenje funkcije V2L jednostavno uključite željeni uređaj u namjensku utičnicu u vozilu. Potonja će biti dostupna kao dodatna oprema od prve polovice 2025. nadalje. V2L tehnologija je posebno korisna u situacijama kada je pristup izvoru napajanja ograničen, kao što je na putovanju ili tokom aktivnosti na otvorenom. Zamislite da možete napajati laptop, puniti električni bicikl ili čak mali frižider direktno iz svog automobila na pikniku ili kod kuće prilikom nestanka struje. Kapacitet baterije vozila određuje količinu energije koja je dostupna vanjskim uređajima, a korisnici moraju znati upravljati energijom kako bi tijekom vožnje imali dovoljno energije za svoje potrebe.