Velik, veći, najveći Bigster! Dacia razmišlja u velikom stilu i predstavlja svoj najnoviji SUV flagship model – Dacia Bigster. Također, ispod haube je sve veće nego prije: Dacia Bigster dobija najjači i najmoderniji motor s unutrašnjim sagorijevanjem iz ponude ove rumunske marke.
Piše: Amir Burazerović
Konkretno, model pokreće hibridni motor snage 155 KS s 1,8 litara – najveći motor u trenutnom Dacia programu. Nova pogonska jedinica dolazi iz kompanije Horse Powertrain, koju zajednički vode Renault grupa i Geely, a koja je specijalizovana za razvoj naprednih pogonskih tehnologija. Dacia Bigster je prvi model koji koristi ovu novo razvijenu jedinicu.
Motor se proizvodi u Valladolidu (Španija) i kombinuje četverocilindrični benzinski motor od 107 KS i elektromotor od 50 KS. Posebnost Bigster hibridnog pogona leži u inovativnom pristupu prijenosu snage: umjesto uobičajenog mjenjača, sistem ima četiri brzine za motor s unutrašnjim sagorijevanjem i dvije za elektromotor.
Dacia Bigster efikasnost i snaga u harmoniji
Bigster Hybrid 155 nadograđuje se na postojeće hibridne modele poput Duster Hybrid 140 i Jogger, ali nudi znatno veću snagu i efikasnost. Sa 155 KS i obrtnim momentom od 170 Nm, SUV postavlja nove standarde u Dacia programu. Ova kombinacija ne samo da omogućava bolje ubrzanje i veću vučnu snagu, već i smanjuje potrošnju goriva te emisiju CO₂ za šest posto.
Električna vožnja u svakodnevnom životu
Bigster nije samo snažan model za vožnju van puteva, već je također idealan za gradski saobraćaj. Razlog? U gradu, zahvaljujući velikoj sposobnosti regeneracije energije iz baterije od 1,4 kWh, može do 80 posto vremena voziti isključivo na električni pogon. Automatski prelazi u električni mod i uvijek startuje uz pomoć elektromotora.
Dacia Bigster dodatne opcije motora
Pored hibridnog pogona, Dacia nudi i alternativne motorizacije za Bigster. TCe 140 pokreće trocilindrični turbo-benzinski motor od 1,2 litre, a blagi hibridni sistem od 48 V daje snagu od 140 KS. Šestostepeni ručni mjenjač će sigurno biti popularan među ljubiteljima manuelnog mijenjanja brzina. Za još veću svestranost tu je Eco-G 140 varijanta, koja može koristiti i benzin i tečni naftni plin (LPG), a uz pomoć blagog hibridnog sistema radi jednako efikasno. Za avanturiste koji vole vožnju van asfaltiranih puteva, Bigster TCe 130 4×4 s pogonom na sva četiri točka pruža potrebnu trakciju za lako savladavanje teških terena.