Nakon Ferrarijeve dvostruke pobjede u Australiji koju je predvodio Carlos Sainz Formula 1 stiže u Japan, na istu stazu na kojoj se vozila i utrka nakon prethodnoga Red Bullovog poraza u Singapuru prošle godine koji im je također nanio isti vozač – može li Max Verstappen uzvratiti na isti način kao i prošle godine, prenosi SportKlub.
Ferrari je cijeli vikend u Australiji izgledao jako dobro, posebno u uvjetima utrke, a njihov SF-24 bolje je tretirao najmekše Pirellijeve gume koje su u Albert Parku bile sklone ljuštenju.
Priča će biti posve drukčija u Japanu gdje Pirelli donosi tri najtvrđe mješavine guma za izuzetno zahtjevnu Suzuku, baš kao i na prvoj utrci sezone u Bahrainu.
Za razliku od uobičajenoga termina u jesen, ove godine Japan se vozi u proljeće, tek nešto više od pola godine kasnije, a očekuju se relativno niske temperature između 8 i 15 Celzijevih stupnjeva, desetak stupnjeva niže nego kada je utrka u jesenskom terminu.
Staza je izuzetno abrazivna, a zbog velikoga broja srednje brzih i brzih zavoja, koji često dolaze u nizu kao u prvom sektoru, potrošnja guma je među najvećima u kalendaru dok je potrošnja kočnica među najmanjima.
Suzuka je jedna od najdražih staza svim vozačima, a omiljena je i među navijačima. Staza ima jedinstvenu konfiguraciju ‘osmice’ zbog čega ima podjednak broj lijevih i desnih zavoja, a neki od njih ubrajaju se u klasike.
Riječ je o jednoj od najvećih i najznačajnih staza koje su u kalendaru današnje Formule 1 i koja predstavlja veliki test za bolide i vozače. Izgradila ju je Honda 1962. kao svoju testnu stazu, a dizajner je bio John Hugenholz, Herman Tilke tih godina. Vozači ju uglavnom obožavaju jer je vrlo izbalansirana i fluidna te ima neke spektakularne sekvence zavoja.
Jedan od najizazovnijih zavoja je spektakularni 130R koji predstavlja izazov generacijama vozača. Zbog konfiguracije staze momčadi na svojim bolidima koriste puno downforcea kako bi bolidi bili što brži kroz zavoje te imali što veći grip na kočenju i ubrzanju, a manjak značajnijih pravaca im takve postavke i omogućuje.
Gume su posebno opterećene, posebno u prvom sektoru gdje se brzi zavoji vežu jedan za drugim, ali olakotna okolnost je što je opterećenje podjednako raspoređeno na lijeve i desne gume zbog jedinstvene konfiguracije.
Dio Suzukinog šarma svakako je i u tome što je gotovo nepromijenjena od samoga početka i njezinog uvođenja u kalendar Formule 1 1987.
Također, kako je najčešće na samom kraju kalendara Formule 1, često smo bili svjedoci spektakularnih završnica. Okršaji Ayrtona Senne i Alaina Prosta ušli su u legendu, a Damon Hill, Mika Hakkinen i Michale Schumacher postali su svjetski prvaci upravo na ovoj slavnoj stazi.
Prisjetimo se i nekih nedavnih izdanja utrke u Suzuki:
ottas je pobijedio na VN Japana 2019., prvi puta nakon VN Azerbajdžana u travnju i Mercedesu pomogao da četiri utrke prije kraja osigura šesti uzastopni konstruktorski naslov, a Vettel je završio je drugi i razdvojio Mercedesove vozače nakon kontroverznoga starta za koji nije kažnjen.
Bottas je s trećega startnog mjesta dobro startao i prestigao oba Ferrarija nakon čega nije imao problema pobijediti u bolidu koji je bio najbrži u uvjetima utrke, a Vettel i Leclerc loše su startali pri čemu je Vettel izbjegao kaznu za pogrešan start.
Vettel je krenuo prije nego su se ugasila svjetla, što su jasno pokazale i ponovljene snimke, ali FIA ga nije odlučila kazniti jer je pomicanje bilo u granicama tolerancije.
Hamilton je završio treći uz najbrži krug utrke, a Renaultovi vozači diskvalificirani s VN Japana zbog sustava raspodjele kočione sile nakon što su inicijalno klasificirani kao sedmi (Ricciardo) i deseti (Hulkenberg).
Max Verstappen ostvario je dominantnu pobjedu na skraćenoj VN Japana 2022. u povratku u tu zemlju nakon tri godine na kojoj je slavio s velikom prednošću ispred Sergija Pereza koji je završio treći, ali je promoviran na drugo zbog kazne za Charlesa Leclerca koji je skratio posljednju šikanu u posljednjem krugu i dobio pet sekundi kazne.
Ovakvim raspletom Verstappen je potvrdio osvajanje svoga drugog naslova prvaka, četiri utrke prije kraja prvenstva.
Verstappen je u utrci koja je prekinuta već nakon dva kruga i ponovno startana 45 minuta prije isteka vremena od tri sata istinski dominirao i slavio s 27 sekundi prednosti ispred Pereza dok je Leclerc klasificiran treći.