Utrkom za Veliku nagradu Bahreina, ovog vikenda počinje 74. sezona Svjetskog prvenstva vozača i konstruktora Formule 1. Predstojeća sezona će ući u historiju po rekordne 23 utrke, koje će se voziti od 5. marta do 26. novembra. U odnosu na prošlu godinu, iz kalendara je ispala VN Francuske, a ubačene su utrke za VN Katara i VN Las Vegasa. Na šest trkačkih vikenda (Azerbajdžan, Austrija, Belgija, Katar, SAD i Brazil) biće održane subotnje sprint utrke. S kakvim adutima 10 timova F1 ulazi u novu sezonu?
RED BULL – HONDA (1 Max Verstappen; 11 Sergio Pérez)
Najbrži krug tokom trodnevnih testova u Bahreinu, najbolji tempo na dugim relacijama, Red Bull je ponovo spremio najbolji “materijal”. Nakon jedne sezone pauze, motor bolida RB19 ponovo je rebrendiran u Hondu. Nakon što je Max Verstappen postavio zastrašujuće vrijeme simulaciju utrke prvog dana testova, sve osim treće uzastopne titule nizozemskog vozača predstavljat će iznenađenje. Čini se da bi “Bikovi” prvi put mogli doći do šampionske i vicešampionske titule u vozačkoj konkurenciji. Podsjetimo, prošle godine su Max Verstappen i Sergio Pérez ostvarili 16 pobjeda u 22 utrke.
FERRARI (16 Charles Leclerc; 55 Carlos Sainz Jr.)
Uoči starta nove sezone najviše upitnika je oko “Propetog konjića”. U Ferrariju su zadovoljni bolidom SF-23, iako se čini da zaostaju za Red Bullom. To nije ohrabrujuća najava, ako se zna da je najslavnija štala F1 prošle sezone u ovo vrijeme imala najbrži bolid. Čini se da nisu riješeni glavni prošlogodišnji problemi – tempo na utrci i visoka degradacija guma. Ipak, Ferrari izgleda daleko bolje od Mercedesa i čini se da bi mogao do postolja na prvim utrkama. Charles Leclerc i Carlos Sainz Jr. imaju novog šefa tima: Frédéric Vasseur je stigao iz Alfa Romea.
MERCEDES (44 Lewis Hamilton; 63 George Russell)
“Srebrena strijela” sigurno izgleda bolje nego prije 12 mjeseci, ali i dalje zaostaje za Red Bullom i Ferarrijem. Čini se da Mercedes W14 još uvijek ima probleme s ravnotežom i poskakivanjem, ali su na testovima svakim novim danom bili sve brži i brži. Na kraju je Lewis Hamilton posljednjeg dana postigao drugo najbolje vrijeme kruga na testovima, ali malo ko mu daje šanse da može do osme titule. Drugi vozač George Russell će ove godine tamo dobiti novog trkaćeg inženjera – Riccarda Musconija.
ALPINE – RENAULT (10 Pierre Gasly; 31 Esteban Ocon)
Na papiru, Alpine je imala loše testove – najslabija vremena i pretposljednje mjesto po broju izvezenih krugova. Ipak, čini se da “Les Bleus” imaju još dosta aduta u rukavu. Francuzi su se fokusirali na vožnje u simulaciji utrke, s punim rezervoarom, bez stvarnog oslobađanja punog potencijala bolida A523. Bilo je određenih problema, što izaziva neprijatna sjećanja na prošlu sezonu, kada je bolid Alpine bio jedan od najnepouzdanijih. Esteban Ocon je dobio novog timskog druga: Pierre Gasly je zamijenio Fernanda Alonsa i vozačku postavu učinio “100% francuskom”.
MCLAREN – MERCEDES (4 Lando Norris; 81 Oscar Piastri)
Najveće razočarenje trodnevnih testova u Bahreinu bio je McLaren. Slavna štala iz Wokinga izvezla je najmanje krugova jer su mehaničari muku mučili s aerodinamikom, stalno mijenjajući postavku prednjih krila. To je ograničavalo vrijeme vožnje, pa se strahuje da je pred Mclarenom teška sezona, u kojoj ni talent Landa Norrisa neće moći izvući previše iz bolida MCL60. Novajlija Oscar Piastri, koji je zamijenio Daniela Ricciarda, sigurno je očekivao bolji materijal za start svoje F1 karijere. Još jedna promjena: Nakon odlaska Andreasa Seidla u šefa tima je prekomandovan Andrea Stella.
ALFA ROMEO – FERRARI (24 Guanyu Zhou; 77 Valtteri Bottas)
Za bivšeg Saubera počinje prelazni period, prije nego će ekipa iz švicarskog Hinwila 2026. postati fabrički tim Audija. Alfa želi što bolje iskoristiti preostalo vrijeme svog sponzorstva, pa je novi C43 u crvenoj boji, toliko sličnoj Ferrariju da će ove bolide biti teško razlikovati na stazi. Umjesto Frédérica Vasseura, za novog šefa tima imenovan je Andreas Seidl, koji je ovu funkciju obavljao u McLarenu. Valtteri Bottas i Zhou Guanyu trebali bi iskoristiti pozitivan prošlogodišnji zamah i redovno se boriti za bodove.
ASTON MARTIN – MERCEDES (14 Fernando Alonso; 18 Lance Stroll)
Ako treba tražiti favorita iz sjene, onda je to Aston Martin. Vremena novog AMR23 su impresivna, kao i izgled, jer se radi o najljepšem bolidu na gridu. Fernando Alonso se sjajno snašao u novom timu, njegova testna simulacija utrke u Bahreinu bila je skoro na nivou Red Bulla. Ako se od dvostrukog svjetskog prvaka moglo očekivati da izvlači maksimum, najbolji pokazatelj kvaliteta Aston Martina su solidna vremena debitanta Felipea Drugovicha. Ovaj Brazilac je na testovima uskočio u kokpit umjesto Lancea Strolla, koji je zadobio povredu pri vožnji bicikla.
HAAS – FERRARI (20 Kevin Magnussen; 27 Nico Hülkenberg)
Šef Guenther Steiner je testove u Bahreinu opisao kao Haasovu najbolju predsezonu u historiji, a njegov optimizam dijeli i ostatak tima. Povratnik Nico Hülkenberg (zamijenio Micka Schumachera) odvezao je 196 krugova tokom kojih bolid VF-23 nije imao nikakvih očitih nedostataka. Postignuta vremena su na nivou Alfa Romea, tima koji također koristi Ferrari pogonsku jedinicu. Ključ uspjeha za Haas biće poentiranje u uvodnim utrkama, prije nego ekipe s većim budžetima preduboko uđu u fazu nadogradnje bolida, što jedina američka štala neće moći pratiti.
ALPHATAURI – HONDA (21 Nyck de Vries; 22 Yuki Tsunoda)
Drugi tim Red Bulla prešao je najviše krugova na testiranju, ali bolid AT04 ničim drugim nije impresionirao – nema brzinu, nedovoljno je upravljiv u bržim zavojima. Čini se da AlphaTauri nastavlja pad, započet prošle godine. Ako se ovome doda najneiskusnija vozačka postava, koju čine Yuki Tsunoda i novajlija Nyck de Vries (stigao umjesto Pierrea Gaslyja), čini se da je teška sezona pred italijanskom ekipom. Stoga ne čudi da se sve više šuška kako Red Bull traži kupca za štalu iz Faenze.
WILLIAMS – MERCEDES (2 Logan Sargeant; 23 Alexander Albon)
Nakon što je četiri od posljednjih pet sezona završio na posljednjem mjestu u poretku konstruktora, za Williams će uspjeh biti sve osim “fenjera”. Imaju li šansi za to? Novi FW45 je “standardno prosječan”, ali s odličnim Alexom Albonom za volanom moguće je osvojiti poneki bod. Prilično je upitna vrijednost sedmog najboljeg dnevnog testnog vremena Logana Sargeanta, ali ohrabrujuće zvuče čak 154 kruga, koje je američki debitant napravio drugog dana u Bahreinu.