Ott Tänak je osigurao ključnu pobjedu na Rally Sweden u nedjelju popodne, okončavši loš niz M-Sport Forda. Estonac je postigao svoj drugi uspjeh u Švedskoj za 18,7 sekundi ispred vozača Hyundaija i20 N Craiga Breena, preuzevši vodstvo u seriji za tri boda nakon drugog kola od trinaest.
Tänak je vozio za M-Sport između 2011. i 2017. godine, prije nego što je proveo nekoliko sezona sa rivalima Toyotom i Hyundaijem. Ponovo je potpisao ugovor za britansku ekipu na početku ove sezone i današnji rezultat označava prvi trijumf tima od Rally Monte-Carlo prošle godine – prije tačno 385 dana.
„Ovo mi očigledno mnogo znači, sjesti za volan novog auta i donijeti pobjedu ovim momcima [u M-Sportu].“ rekao je Tanak.
“Siguran sam da imaju popriličan stres od mene, ali sve je to dobro, svi pobjeđujemo. Sjajno je biti dio ovog tima.”
Povremeni vozač Breen vodio je polovinu utrke na snijegu i ledu, ali Tänak, koji je vozio Pumu, uvijek mu je bio za petama. Estonac je pretposljednjeg dana nadmašio rivala.
Taktički je procijenio da se Breen namjerno prijavio sa jednim minutom zakašnjenja u grupu prije Wolf Power Stage-a, suočavajući se sa 10-sekundnom kaznom kako bi unaprijedio kolegu Thierryja Neuvillea na drugo mjesto. Cilj je bio da se Belgijancu omogući više bodova za vozačko prvenstvo.
Međutim, ovi planovi nisu uspjeli za Hyundai, jer je Neuville izgubio vrijeme, pomjeravši Breena naprijed za samo 1,3 sekunde.
Kalle Rovanperä, koji je vozio za Toyotu Gazoo Racing, bio je u teškom sukobu sa Neuvilleom početkom dana, ali je ispao iz bitke kada je njegov rival nabacio četiri svježe Pirelli gume za posljednja dva testa. Rovanperä je završio sa samo 5,1 sekundu zaostatka od pobjedničkog postolja, čime je japanska marka ostala na vrhu ljestvice Manufacturers’ Championshipa sa 14 bodova ispred Hyundaija.
Elfyn Evans je završio u prvih pet skoro minut iza svog timskog kolege. Pierre-Louis je u svojoj Pumi osvojio šestu poziciju, savladavši tehnički zadatak u završnoj fazi i vozeći do cilja u hibridnom modu.
Esapekka Lappi je ostao da žali šta je moglo biti, nakon što ga je skupa greška u subotu popodne izbacila iz bitke za podijum. Novajlija Hyundaija uzvratio je udarac i završio na sedmom mjestu do kraja četverodnevnog meča.
Šampionat se narednog mjeseca seli na američki kontinent, jer se Guanajuato Rally México, sa sjedištem u Leonu, održava od 16. do 19. marta.
Ukupni poredak:
1. O. Tänak / M Järveoja EST Ford Puma 2hr 25m 54.5s
2. C. Breen / J Fulton IRL Hyundai i20 N +18,7 sek
3. T. Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +20.0sec
4. K. Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +25.1sec
5. E. Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +1min 24.0sec
6. P.L. Loubet / N Gilsoul FRA Ford Puma +5min 59.0sec
Bodovi vozačkog prvenstva (nakon 2. kola od 13):
1. O. Tanak 41p
2. K. Rovanpera 38p
3. T. Neuville 32pts