Max Verstappen u Red Bullu je pobijedio u haotičnoj utrci za Veliku nagradu Japana i ponovo osvojio titulu prvaka Formule 1.
Kišno vrijeme nije omogućilo vozačima da odvoze punu dužinu utrke, ali 18 vozača je uspješno završilo današnju utrku. Drugi je završio Charles Leclerc u Ferrariju, a treći je bio Sergio Perez u drugom Red Bullu.
Uoči utrke je krenula prilično jaka kiša te su vozači u krugu zagrijavanja prije pozicioniranja na startnom gridu odradili krugove na intermediate i full wet gumama. Prema prognozi se očekivala i jača kiša nakon nekih pola sata od početka utrke, a sam start je bio klasičan s grida iako je bilo nekih naznaka o startu iza sigurnosnog automobila.
Pierre Gasly je startao iz bokseva zbog promjene stražnjeg krila i nekih postavki na bolidu. Sam start je protekao mirno za sve vozače osim za Vettela koji je u prvom zavoju imao kontakt s Alonsom te je završio u šljunku i na kraju poretka, ali se činilo kako intermediate gume pružaju dovoljno gripa za normalnu vožnju.
Verstappen je imao lošiji start od Leclerca te se činilo da će vozač Ferrarija preuzeti vodstvo, ali je Verstappen hrabro s vanjske strane uspio vratiti prvu poziciju. U prvom krugu smo ‘izgubili’ Carlosa Sainza i Alexa Albona, a zbog njih je prvo na stazu izašao i sigurnosni automobil.
Sainz je izgubio kontrolu na izlazu iz zavoja u drugom sektoru te je stražnjim krajem udario u zaštitnu ogradu. Albon je imao problem s bolidom te se zaustavio kraj staze. Pierre Gasly je skupio reklamu koju je na stazu izbacio Sainz udarom u ogradu, ali je prošao samo s oštećenjem prednjeg krila te je otišao u bokseve na promjenu krila i po novi set full-wet guma.
Nakon dva kruga pod sigurnosnim automobilom pokazana je crvena zastava te su se vozači vratili u bokseve te nije slutilo kako će se utrkivanje nastaviti tako brzo zbog kiše koja je nemilice padala u Suzuki. Nakon usporenih snimki se vidi kako Gasly prolazi vrlo blizu traktora na stazi tijekom perioda sigurnosnog automobila te je bio vrlo nezadovoljan nakon što je prošao kraj njega.
Medicinski automobil je nakon 20-ak minuta krenuo kružiti po stazi kako bi uvidio uvjete na samoj stazi, ali je kiša bila neumoljiva te nije bilo za očekivati kako će se utrka nastaviti vrlo brzo. Ipak, iz direkcije utrke je došla obavijest kako će se utrka nastaviti u 7:50 po našem vremenu uz ”rolling start” proceduru. Naglašeno je i kako će se iza sigurnosnog automobila odvoziti više od jednog kruga.
Iz FIA-e su obavijestili ekipu kako svi moraju izaći na full-wet gumama koje mogu bolje ‘čistiti’ vodu. Ipak, par minuta prije restarta došla je nova obavijest kako se restart odgađa. Ni sat vremena nakon starta utrke i crvene zastave nismo dobili nastavak utrke te je bilo sve izglednije kako ćemo imati reprizu prošlogodišnje utrke za VN Belgije.
Po pravilima utrka mora završiti unutar tri sata od samog početka utrke što bi značilo da će odgode trajati najdulje do 10 sati po hrvatskom vremenu. Nakon više od sat vremena čekanja, malo poslije 9 sati po hrvatskom vremenu smo dobili obavijest kako će se utrka nastaviti u 9:15 iza sigurnosnog automobila.
Svi vozači su bili na obaveznim full-wet gumama, a Hamilton je na radio javio kako staza pruža dobar osjećaj te ima dovoljno gripa. Preostali vozači su također u komunikaciji sa svojim momčadima javljali kako staza pruža dobar grip te da su uvjeti bolji nego na samom početku utrke. Nakon nekoliko krugova je direkcija utrke odlučila maknuti sigurnosni automobil sa staze te su vozači imali rolling start.
Vettel i Latifi su odmah po restartu utrke otišli na promjenu guma i vratili se na intermediate gumama. Norris i Bottas su također otišli na promjenu guma krug kasnije, a Vettel je odmah imao prilično dobar tempo. Većina vozača je odmah slijedila druge vozače te su skoro svi vozači promijenili gume u prvih nekoliko krugova.
Alonso, Ricciardo, Schumacher i Zhou su ostali duže na full-wet gumama te su Leclerc i Verstappen morali odraditi nekoliko pretjecanja na stazi. Schumacher je odlučio ostati na stazi te čekati mogući period sigurnosnog automobila kako bi promijenio gume, a ostali su u nekoliko krugova svi otišli na intermediate gume.
Vettel i Latifi su na najbolji mogući način iskoristili to što su otišli u bokseve ranije te su bili unutar top 10, a najveći gubitnik je bio Russell koji je bio na 12. poziciji nakon prolaska kroz bokseve. Schumacher je, nakon što je pao do desete pozicije, otišao u bokseve na promjenu guma te se vratio na začelje poretka.
Nakon prvih nekoliko krugova isprobavanja guma, Verstappen je krenuo ‘letjeti’ po stazi te je napravio veliki razmak u odnosu na drugog Leclerca koji je krenuo gubiti vrijeme i u odnosu na Pereza. Russell je u međuvremenu krenuo nadoknađivati pozicije te je 20 minuta prije kraja utrke došao do devete pozicije.
Kiša je krenula pojačavati, a Hamilton je na sve načine pokušavao proći kraj Ocona koji je branio svoju četvrtu poziciju. Nekoliko vozača je počelo komunikaciju sa svojim inženjerima oko još jednog odlaska u bokseve, ali nitko nije otišao po novi set guma 15 minuta prije kraja utrke. Ipak, prvi koji je otišao po novi set guma je bio Zhou jer nije imao što izgubiti na kraju poretka.
Yuki Tsunoda je slijedio Zhoua nekoliko krugova kasnije te je izašao tačno ispred vozača Alfe Romeo, a Perez je bio drastično brži od Leclerca ispred sebe koji je imao zaostatak od 16 sekundi u odnosu na Verstappena. Fernando Alonso je osam minuta prije kraja otišao u bokseve na novi set intermediate guma te se vratio iza Norrisa na desetu poziciju.
Perez je stigao Leclerca te nas je čekala borba za drugu poziciju u utrci. Kako smo vidjeli više puta do sada, Perez je bio očigledno brži od Leclerca, ali nije uspjevao prestići vozača Ferrarija na stazi. Verstappen je imao toliku prednost da su u Red Bullu čak razmišljali o odlasku u bokseve na promjenu guma kako bi napravili najbrži krug utrke, ali se ipak nisu odlučili na taj potez.
Na taj način Max Verstappen je osigurao novu titulu prvaka Formule 1 jer je ostvario nedostižnu prednost u odnosu na konkurente, kako je poručeno nakon utrke, iako je obrazloženje konfuzno.
Naime, s obzirom na to da se odvozilo između 50 i 75 posto utrke, bodovanje je trebalo biti takvo da pobjednik osvoji 19 bodova, drugoplasirani 14, a trećeplasirani 12. Prema takvom, inače službenom bodovanju, Verstappen je trebao imati 111 bodova ispred Leclerca, a na raspolaganju do kraja sezone je 112. No, nečijom odlukom dodijeljeni su puni bodovi, što znači da je razlika u odnosu na Pereza, koji tako napreduje na drugo mjesto, 113.