Sport Centar

Počinje 72. sezona Formule 1: Gusti kalendar, ali manje vremena za utrke

Nedjeljnom utrkom za Veliku nagradu Bahreina startuje 72. sezona Svjetskog prvenstva Formule 1. Pandemija korona virusa diktirala je pravila i kalendar. Ono najvažnije: Dramatična promjena pravila, ranije najavljena za ovu godinu, prolongirana je za 2022.

Počinje 72. sezona Formule 1: Gusti kalendar, ali manje vremena za utrke

Nedjeljnom utrkom za Veliku nagradu Bahreina startuje 72. sezona Svjetskog prvenstva Formule 1. Pandemija korona virusa diktirala je pravila i kalendar. Ono najvažnije: Dramatična promjena pravila, ranije najavljena za ovu godinu, prolongirana je za 2022.

To znači da će 2021. biti “prijelazna” sezona, bez mnogo promjena u tehničkom pravilniku u odnosu na prošli šampionat. Promjene se uglavnom odnose na ograničenje efekta aerodinamike. Tokom trkačkog vikenda svaki vozač dobit će po dva tvrda kompleta, tri srednja i osam seta mekih guma.

U kalendaru će se naći rekordne 23 utrke, što je, sa druge strane, smanjilo vrijeme zimskih testova na samo tri dana u Bahreinu. Posljedica zgusnutog kalendara je i smanjenje maksimalnog trajanja utrke sa četiri na tri sata, što je najvažnija promjena u sportskom pravilniku. Sa kakvim adutima timovi ulaze u novu sezonu?

MERCEDES (44 Lewis Hamilton; 77 Valtteri Bottas)

Od kako je 2014. godine počela “turbo-hibridna era” Formule 1, šampion je uvijek Mercedes u poretku konstruktora i (skoro) uvijek Lewis Hamilton među vozačima. Samo je Nico Rosberg 2016. uspio srušiti Hamiltona koji u novoj sezoni juriša na osmu titulu u karijeri čime će se na vječitoj listi odvojiti od Michaela Schumachera.

Mercedes nije briljirao na treninzima, ali to nije nepoznata situacija. I ranije je “trokraka zvijezda” na zimskim testovima taktizirala bilo da su koristili tvrđe gume, bilo da su radili simulaciju utrke sa punim rezervoarima (umjesto jurnjave za pojedinačnim brzim krugovima).
Nema sumnje da je Hamilton prvi favorit, dok će mogućnosti njegovog timskog druga Valtterija Bottasa, kao i dosad, zavisiti od nivoa superiornosti bolida Mercedes F1-W12.

RED BULL – HONDA (11 Sergio Pérez; 33 Max Verstappen)

U novoj eri Formule 1, Red Bull nikad nije s više optimizma ulazio u sezonu kao ove godine. Max Verstappen je bio najbrži na zimskim testovima, a za mladim Nizozemcem nije previše zaostajao njegov novi timski drug Sergio Pérez.

Red Bull je uvijek bio “aerodinamički šampion”, a čini se da je i Honda, u posljednjoj sezoni prije povlačenja iz najbržeg cirkusa, ostvarila veliki napredak na snazi i pouzdanosti agregata.

Velika nepoznanica je Sergio Pérez: Prvi put u karijeri (ako se ne računa sezona u Mclarenu 2014.), meksički vozač ima “pobjednički materijal” – bolid RB16B – ali i superbrzog timskog druga. Pravi ispit za procjenu vlastitih mogućnosti…

MCLAREN – MERCEDES (3 Daniel Ricciardo; 4 Lando Norris)

Korak po korak, McLaren se vraća u vrh Formule 1. Nakon razvoda sa Hondom krajem 2017. godine, u svakoj narednoj sezoni ekipa iz Wokinga je pravila napredak, sve do prošlogodišnjeg trećeg mjesta u poretku konstruktora.

U novoj sezoni očekuje se novi napredak, preciznije prva pobjeda nakon devet godina. Timska logistika je obavila svoj dio posla: Umjesto Renaultovog, u novi McLaren MCL35M ugrađen je Mercedesov motor, a Carlosa Sainza Jr. zamijenio je jedan od najboljih vozača današnjice Daniel Ricciardo.

Dolazak australskog vozača bit će prilika i motiv za mladog Landa Norrisa da u direktnom duelu dokaže kako je, uz George Russell iz Williamsa, najveći talent aktuelne Formule 1.

ASTON MARTIN – MERCEDES (5 Sebastian Vettel; 18 Lance Stroll)

Novo ime tima (Aston Martin umjesto Racing Pointa), novi vozač (Sebastian Vettel umjesto Sergia Péreza), ali stara filozofija. Poput prošlogodišnjeg Racing Pointa RP20, tako je i novi Aston Martin AMR21 – kopija Mercedesovog bolida iz prethodne sezone.

U prošloj sezoni je ovo flagrantno kršenje pravila izazivalo reakcije drugih timova, ali je aktuelna situacija takva da Upravljački bord Formule 1 ne može sebi dopustiti bilo kakve diskvalifikacije i oštrije kazne koje će dovesti do mogućeg povlačenja nekog tima.

Uz “copy-paste” tehniku, nikoga nije začudilo što su se problemi sa turbinom motora fabričkog tima Mercedesa preslikali i na “zeleni plagijat” Aston Martin. “Prije 10 godina bih se zabrinuo zbog slabih testova, sada mislim da ne treba dizati paniku”, poručuje novi vozač, četverostruki svjetski prvak Sebastian Vettel.

ALPINE – RENAULT (14 Fernando Alonso; 31 Esteban Ocon)

Poput Aston Martina, s kojim je vodila velike bitke na stazi i zelenim stolom, tako je i Alpine promijenila ime tima i jednog od vozača. Bivši Renaultov tim preimenovan je marku sportskih automobila koju šef kompanije Luca de Meo želi promovirati na utrkama Formule 1.

Povratak Fernanda Alonsa nakon dvogodišnje pauze jedna je od udarnih vijesti uz novu sezonu Formule 1. Španskom vozaču, koji je jedine dvije titule u karijeri osvojio za volanom Renaulta (2005-2006), nikad nije nedostajalo motiva, ali je svjestan realnosti.

“Vratio sam se u F1 da bih se zabavio i obradovao publiku sjajnim rezultatima. Želim pobjeđivati, ali zasad mogu samo sanjati pobjede i titule. Vidjet ćemo kako će se stvari odvijati”, rekao je Alonso koji se ekspresno oporavio nakon februarske povrede na biciklu.

FERRARI (16 Charles Leclerc; 55 Carlos Sainz Jr.)

Nakon debakla u prošloj sezoni – najslabijeg plasmana u poretku konstruktora u posljednjih 40 godina(!) – Ferrari očekuje bilo kakav napredak. Međutim, testovi nisu dali mnogo razloga za optimizam.

Ne samo da nije riješena bitnije poboljšana Ahilova peta prošlogodišnjeg bolida – najslabiji motor na gridu – nego se “Scuderia” nije mogla odvojiti od ekipe Alfa Romea koja koristi isti Ferrarijev pogonski sistem.

To znači da se Charles Leclerc i novajlija Carlos Sainz Jr. ne mogu gajiti prevelika očekivanja, nego ih samo splet okolnosti može dovesti na pobjedničko postolje.

ALPHATAURI – HONDA (10 Pierre Gasly; 22 Yuki Tsunoda)

Yuki Tsunoda, novi vozač rezervnog tima Red Bulla, na testovima je šokirao konkurente postavljanjem drugog najboljeg vremena u Bahreinu, odmah iza kruga Maxa Verstappena.

Iako se kasnije pokazalo da je sjajan rezultat “lažnjak”, jer je Japanac na dugačkom pravcu ranije otvorio DRS, AlphaTauri AT02 je kvalitetan bolid, koji je, gdje god je bilo moguće, preuzeo kompomente Red Bullovog jednosjeda.

U posljednje dvije sezone se drugi tim Red Bulla nekoliko puta penjao na postolje, prošle godine čak zabilježio pobjedu u Monzi, ostao je vrlo dobri Pierre Gasly pa na AlphaTauri ponovo treba gledati kao na moguće iznenađenje.

ALFA ROMEO – FERRARI (7 Kimi Räikkönen; 99 Antonio Giovinazzi)

(Foto: Pirelli)

Čini se da je Alfa Romeo napravio dobar iskorak za 2021. godinu, što ne pokazuje samo četvrto vrijeme Kimija Räikkönena u Bahreinu. Dok je “Ledeni Finac” tradicionaIno rezervisan, Antonio Giovinazzi zrači optimizmom.

“Prednji dio bolje reagira, posebno u sporim krivinama. Osjeti se jačanje snage novog Ferrarijevog motora, nismo imali problema sa pouzdanošću”, poručuje Giovinazzi koji je ubijeđen da će Alfa Romeo premašiti prošlogodišnju mizernu žetvu od samo osam bodova.

HAAS – FERRARI (9 Nikita Mazepin; 47 Mick Schumacher)

Jedina ekipa koja je promijenila oba vozača je Haas, a angažovanje Nikite Mazepina i Micka Schumachera diktirali su finansijski problemi. Nikita je sin Dmitrija Mazepina, šefa ruskog hemijskog giganta Uralchem i to objašnjava angažovanje 22-godišnjeg vozača i što je američki bolid u bojama ruske zastave!

Mick Schumacher je zanimljivo ime, ne samo što je sin sedmerostrukog svjetskog prvaka Michaela, nego i kao šampion Formule 2 i Formule 3. Haas VF-21 se nije istakao na testovima, spada među bolide koji su prešli najmanje krugova.

“Srećom da je kao junior Ferrarija, Mick imao priliku ranije isprobati bolid F1. Snaći će se u najbržem cirkusu, ali pitanje je koliko će trajati taj proces navikavanja”, kaže Mickov ujak, bivši vozač F1 Ralf Schumacher.

WILLIAMS – MERCEDES (6 Nicholas Latifi; 63 George Russell)

Nekad slavna “štala” već nekoliko sezona je prikovana za dno pa ne čudi da u Williamsu “sanjaju” da nekome prepuste “fenjer”. Na papiru sve je ostalo isto kao i prošle sezone – vozači, motor – no testovi su dali dozu optimizma u mogućnosti bolide FW43B. A najveća novost je novi tehnički direktor Francois-Xavier Demaison.

“Tri dana predsezonskog testiranja prošla su vrlo dobro, nije bilo tehničkih problema s automobilom. Za prvu utrku planiramo promijeniti neke komponente kako bi poboljšali performanse bolida FW43B. Oba vozača su na testovima prešla dosta kilometara, uključujući simulaciju utrke”, rekao je Dave Robson, glavni inženjer Williamsa.

alfa romeoalphataurialpine renaultaston martinferrariformula 1haas ferrarilewis hamiltonmclarenmercedesred bull honda
KOMENTARI

KOMENTARI