Sport Centar

Na današnji dan prije 36 godina: Rođena je legenda o kišnom čovjeku

Kada je Međunarodna automobilska federacija usvojila kalendar Formule 1 za 1985. godinu, malo ko je mogao očekivati da će se druga utrke sezone, održana na današnji dan na stazi u portugalskom Estorilu, prepričavati decenijama.

Na današnji dan prije 36 godina: Rođena je legenda o kišnom čovjeku

Kada je Međunarodna automobilska federacija usvojila kalendar Formule 1 za 1985. godinu, malo ko je mogao očekivati da će se druga utrke sezone, održana na današnji dan na stazi u portugalskom Estorilu, prepričavati decenijama.

Već je trening za VN Portugala 1985. godine nagovijestio veliki događaj. Brazilac Ayrton Senna, vozač Lotus-Renaulta, ostvario je najbolju startnu poziciju, prvu u svojoj karijeri, nadmašivši Alaina Prosta (McLaren-Porsche), Kekea Rosberga (Williams-Honda), Elia de Angelisa (Lotus-Renault), Michelea Alboreta (Ferrari)…

Sezonu ranije Senna je oduševio sjajnim nastupima u slabašnom Tolemanu i već tada bi zabilježio prvu pobjedu da zbog kiše nije prekinuta utrka u Monte Carlu 1984. godine, upravo u trenutku kada je dostigao lidera Alaina Prosta. Odluka direktora utrke Jacky Ickxa da prekine utrku izazvala je dosta kontroverzi jer je Belgijanac bio na platnom spisku Porschea, koji je motorima snabdijevao Prostov McLaren.

Punih 11 mjeseci je 25-godišnji Brazilac čekao na trenutak osvete i dočekao ga je tog 21. aprila 1985. No, između Monte Carla 1984. i Estorila 1985. desila se značajna promjena u karijeri Ayrtona Senne: Tokom zimske pauze je, najviše zahvaljujući senzacionalnom nastupu u Monaku, dobio mjesto u konkurentnom bolidu Lotusa.

Kada su se te aprilske nedjelje nad Estorilom nadvili kišni oblaci, bolji poznavaoci zbivanja znali su ko je favorit. Ne samo zbog senzacionalnog nastupa u Monte Carlu nego i malo poznate utrke održane 12. maja 1984. Tog dana je otvorena obnovljena staza na legendarnom Nürburgringu, a u čast ovog događaja održana je “Race of Champions”.

“Utrka šampiona” okupila je 20-ak najboljih svjetskih vozača na kružnim stazama, uključujući devet prvaka Formule 1. Na vlažnoj stazi svi su vozili identične automobile (Mercedes 190E 2.3 16v), a pobijedio je… mladi Ayrton Senna ispred Nikija Laude i Carlosa Reutemanna!

Ipak, 21. aprila 1985. postavljalo se pitanje hoće li mladi Brazilac izdržati teret favorita u teškim uslovima, bez obzira na “kišne kvalitete”. No, Senna je na startu utrke zadržao prvu poziciju iz kvalifikacija, što mu je omogućilo da ima “čisto vidno polje”, a onda prednost povećavao, povećavao… Nakon 10. kruga Senna je imao 13 sekundi prednosti, nakon 20. kruga čak pola minuta! Dok se konkurenti “klizali”, izlijetali, dotle je crni Lotus na vlažnoj stazi išao kao po šinama.

Na kraju utrke pobjednik je prvi put u karijeri Ayrton Senna! Na cilju je ostvario prednost od minuta i dvije sekunde nad drugoplasiranim Alboretom koji je jedini ostao u istom krugu s čudesnim Brazilcem.

Vjerovatno bi i vozač Ferrarija bio obiđen za čitav krug da utrka nije prekinuta nakon 67 od previđenih 70 krugova jer je dostignut vremenski limit trajanja trke od dva sata.

Na primjedbu svog oca da je po kišnoj stazi previše “forsirao”, Senna je odgovorio:

“Vozio sam kako sam jedino mogao jer, da sam smanjio tempo i kočio, sigurno bih izletio sa staze”.

Ostat će zabilježeno da su iza Senne ciljem prošli Alboreto (Ferrari), Tambay (Renault), De Angelis (Lotus), Mansell (Williams), Bellof (Tyrrell)…

Detalje utrkse može pogledati OVDJE.

Tada je prvi put upotrijebljen izraz “kišni čovjek”. Do kraja sezone Senna je ostvario čak devet najboljih startnih pozicija, ali je nepouzdanost bolida zaslužna što je došao do još samo jedne pobjede 1985. godine. Bilo je to u Spa Francorchampsu. Treba li uopće spominjati, na kiši…

ayrton sennaformula 1
KOMENTARI

KOMENTARI