Sport Centar

Albert Zbily ekskluzivno za SCsport.ba: Business liga će predstavljati BiH u FIFCO-u

Iako je početak 12. sezone Business lige opravdano odgođen zbog nepovoljne zdravstvene situacije u Bosni i Hercegovini, organizacioni odbor najprestižnijeg malonogometnog takmičenja pravnih lica u Bosni i Hercegovini za sve učesnike, ali i ljubitelje lige, donosi veoma pozitivne vijesti.

Albert Zbily ekskluzivno za SCsport.ba: Business liga će predstavljati BiH u FIFCO-u
FOTO: Albert Zbily (lijevo), osnivač i predsjednik FIFCO-a

Iako je početak 12. sezone Business lige opravdano odgođen zbog nepovoljne zdravstvene situacije u Bosni i Hercegovini, organizacioni odbor najprestižnijeg malonogometnog takmičenja pravnih lica u Bosni i Hercegovini za sve učesnike, ali i ljubitelje lige, donosi veoma pozitivne vijesti.

Naime, Business liga je dobila službeni poziv da u ime Bosne i Hercegovine postane dio FIFCO-a, krovne organizacije internacionalne fudbalske federacije za korporativna takmičenja. Osvajači i učesnici Business lige će imati priliku da, kao predstavnici Bosne i Hercegovine, učestvuju na FIFCO Svjetskom kupu korporativnih šampiona koji se svake godine održava u nekom od najvećih i najpopularnijih gradova svijeta.

Tim povodom, a nakon Generalnog sastanka FIFCO-a koji se održao jučer (nedjelja), predsjednik FIFCO-a Albert Zibly dao je ekskluzivni intervju za SCsport.ba.

Možete li nam reći nešto više o FIFCO organizaciji i o tome šta želite da postignete? Gdje, kada i zašto je FIFCO osnovan? Da li ste prepoznati od FIFA-e ili drugih institucija?

FIFCO (International Federation of Corporate Football) je osnovan 2009. godine, a 2011. godine je u Kanadi prepoznat kao nacionalna neprofitna organizacija. Grad Montreal nas je prepoznao kao međunarodnu organizaciju već 2012. godine.

Misija FIFCO-a je da promovišemo naše osnovne vrijednosti kroz fudbal. Ove vrijednosti su nam veoma važne, a želja nam je da našu organizaciju izgradimo na globalnoj razini. Naše vrijednosti uključuju promociju zdravog načina života kroz fudbal, saradnju unutar kompanija, promovisanje važnosti timskog duha i generalno popularizaciju amaterskih takmičenja.

Mi organizujemo turnire po cijelom svijetu kako bismo promovisali ove vrijednosti. Naše najznačajnije takmičenje je FIFCO World Corporate Champions Cup (Svjetski kup korporativnih šampiona), koji se organizuje jednom godišnje i omogućuje kompanijama da istraže nove destinacije, uspostave nove kontakte i da igraju fudbal, igru koju svi volimo.

Foto: FIFCO

Možete li nam dati pregled dosadašnjih ostvarenja FIFCO-a? Koliko zemalja učestvje na finalnom takmičenju, koji su prethodni, sadašnji i budući događaji Svjetskog šampionata, gdje i koliko timova učestvuje na takmičenju?

U 11 godina postojanja, uspjeli smo da uspješno izgradimo veliku mrežu članova. Prvi član FIFCO-a je bila Kanada, a nedugo nakon toga su počele da se pridružuju i ostale zemlje. Danas, FIFCO se sastoji od 64 zemlje i više od 2,7 miliona igrača. U našim takmičenjima učestvuje preko 150.000 kompanija širom svijeta.

Prvo smo pokušali sa nekoliko manjih turnira u Montrealu, Torontu, Majamiju i Ženevi, a iste smo iskoristili kao način da testiramo tržište i održivost projekta. Svaki od navedenih turnira nas je naučio nešto o logistici, organizaciji i potrebama igrača. Nakon uspješnog testiranja i planiranja, pokrenuli smo projekat FIFCO World Corporate Champions Cup u Montrealu 2018. godine na kojem su učestvovale ekipe iz 16 zemalja, a neke od njih su došle čak i iz Omana. Projekt je bio prilično uspješan, a prijenosom utakmica veoma širokoj globalnoj publici smo uspjeli da generišemo interesovanje za učešće novih zemalja. 2019. godine smo organizovali drugo po redu takmičenje u Monaku i opet smo privukli ekipe iz 16 zemalja, među kojima su bile i kompanije iz Kine, Indije i Konga. Također, interesovanje su pokazale i kompanije iz Ruande, Južne Afrike, Filipina i Australije.

Foto: FIFCO

FIFCO želi da se proširi na Jugoistočnu Evropu? To pokazuju kontakti sa našom Business ligom u Bosni i Hercegovini, ali i sličnim takmičenjima u Srbiji, Sjevernoj Makedoniji… Koji su vam budući planovi?

Vaša regija sadrži dvije zanimljive stvari. Jedna od njih jeste prelijepa prilika za izgradnju novih mostova prijateljstva između kultura, a druga je veoma dobra prilika za organizovanje budućih završnica takmičenja u vašem regionu.

Pokušali smo razgovarati i sa nekim drugim takmičenjima u vašem okruženju, međutim nekad je jezička barijera prevelika da bi se došlo do dogovora. Nadamo se da će učešće Business lige iz Bosne i Hercegovine ohrabriti ostale da razmisle o članstvu i participaciji u našim projektima.

Postoje li opcije za učešće bosanskohercegovačkih ekipa na FIFCO World Corporate Cup-u?

Naš sljedeći događaj je planiran za 2021. godinu i bit će održan na veoma popularnoj lokaciji u GCC-u. Planiramo da dostignemo novi rekord sa 24 ekipe učesnice. Jako bismo željeli da ugostimo ekipu iz Bosne i Hercegovine ili možda iz neke zemlje u regionu.

Ono što bih volio istaći je to da je FIFCO inkluzivna organizacija. Kod nas se ne radi o novcu, već o vrijednostima koje nosi takmičenje. Sigurni smo da ćemo ujedinjeni kreirati dodatnu vrijednost za svakog od naših članova, ali isto tako ćemo kreirati vrijednost i svim onima koji učestvuju u našim ligama. Nemojte zaboraviti da je svrha učiniti žene i muškarce aktivnima. Dopustite odraslima da se ponašaju kao ogledni modeli budućim generacijama kroz dokazivanje da je balans između posla i života veoma važan dio planiranja naših karijera i životnih aktivnosti, zaključio je Zbily za kraj ekskluzivnog razgovora za SCsport.ba.

albert zbilybusiness liga
KOMENTARI

KOMENTARI