Sport Centar

“Aj em from Bosnija, tejk mi tu Amerika”

Početkom marta, prije utakmice karijere bh. centar Jusuf Nurkić imao je muzičku želju uoči domaće NBA utakmice Portland Trailblazersa u vidu numere Dubioze kolektiv "U.S.A." čime je zasigurno dodatno skrenuo pažnju svjetske javnosti na jedan od najuspješnijih muzičkih projekata iz BiH u posljednjih 20 godina...

“Aj em from Bosnija, tejk mi tu Amerika”
FOTO: Dubioza kolektiv jedan je od najpopularnijih bendova sa Balkana posljednjih nekoliko godina i kažu da žuto-crni dresovi koje nose na nastupima nemaju nikakve veze sa Borussijom Dortmund

Da li je i koliko Nurkiću pomogla numera simboličnog naziva “U.S.A.” benda iz BiH, najbolje govore nevjerovatne statističke brojke koje je Nurkić ostvario protiv Sixersa te noći: 28 poena, 20 skokova, 8 asistencija, 6 blokada. Prvi s tim ciframa od izdanja Charlesa Barkleya iz 1986. i Shaquille O'Neala iz 2001. godine.

Rijetki će se sjetiti Dubiozinih prvih koraka daleke 2003. godine, kada je bend nastao simbiozom članova Ornamenata iz Sarajeva i benda Gluho Doba Against Def Age iz Zenice, pa bi svakako bilo zanimljivo saznati za koga navijaju – a u opticaju su, pretpostavljamo, NK Čelik iz Zenice, FK Sarajevo i FK Željezničar iz glavnog grada BiH, ali i NK Travnik

Predvođeni Adijem Lukovcem, pionirom elektronske muzike u našoj državi, Ornamenti su krajem devedestih godina bili sinonim za alternativnu scenu Sarajeva, izdavši albume Pomjeranja (Movements)” 1999. godine, odnosno Fluid” 2001. godine.  Muzika je bila pod izrazitim uticajem rata i ratnih dešavanja u opsadnom Sarajevu, što je možda i najbolje “uhvaćeno” u video spotu za “Explain”. Izrazito simboličnu i ličnu animaciju potpisuje Faruk Šabanović, sarajevski umjetnik i dizajner, koji je posljednjih ratnih dana pogođen snajperom u kičmu sa brda oko Sarajeva…

Spot za “Explain” je tih dana toliko bio napredan, da se zavrtio i na svjetskoj muzičkoj stanici MTV, a na marginama opterećujućih vijesti proteklih sedmica potpuno je neopaženo prošla informacija da je Bosna i Hercegovina dobila svoj prvi, dugometražni animirani film “Ptice kao mi” kojeg upravo potpisuje genijalni Šabanović. Glavnim likovima svoje glasove “posuđuju” Hollywoodske zvijezde Jeremy Irons, prelijepa Alicia Vikander, Sheridan Smith

Adi Lukovac uspješno je sarađivao i sa Edinom Dervišhalidovićem – Dinom Merlinom, na albumu “Sredinom” dajući Merlinovom zvuku jednu potpuno novu dimenziju.  Nažalost, mladi život i uspješna muzička karijera Adija Lukovca u sklopu koje je potpisao i soundtrack za film Dine Mustafića “Remake”, prekinuta je 2006. godine kada je tragično stradao u saobraćajnoj nesreći.

Dubiozu su sada već daleke 2003. godine osnovali Alan Hajduk, Adisa Zvekić, Almir Hasanbegović i Adis Zvekić iz Zenice, te Brano Jakubović i Vedran Mujagić iz Sarajeva, a kasnije su se sastavu pridružili Armin Bušatlić, Senad Šuta, te Orhan Oha Maslo. Prvi album izdaju već 2004. godine jednostavno nazvan “Dubioza kolektiv”, sa kojeg se istakao i njihov prvi veliki hit “Be highirly”.

Kako kažu sami za sebe da su blend i mix Balkanskih začina i muzičkih okusa, pod uticajem ska, punka, reggeae, elektronike, hip-hopa… 2006. godine izdaju EP “Open Wide” na kojem gostuje dub pjesnik Benjamin Zephaniah, kao i Mush Khan iz britanskog muzičkog pokreta Fun-da-mental, među rijetkim svjetskim bendovima koji su pohodili Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu. Iste godine izdaju i “Dubnamite” sa kojeg smo odlučili predstaviti “Wasted time” koji bi trebalo da mladim bendovima pokaže i dokaže da se mnoge stvari mogu uraditi uz malo truda i rada.

Dubioza je nastavila jak tempo izdavanja CD-ova i 2008. godine, kada su izdali politički poprilično obojeni album “Firma Ilegal”, sa kojeg albuma je numera “Blam” otvorila film “Na putu” Jasmile Žbanić 2010. godine, dobitnice Berlinskog Zlatnog Medvjeda.

Na albumu “5 do 12” genijalnu ulogu daju legendarnom radio voditelju Radija Sarajevo Branku Klubički, a pjesma “Walter” je oslikavala stvarnost i realnost bh. društva, indirektno animirajući građane BiH, a posebno mlade da glasaju na izborima.

Od Dubiozinih politički motivisanih pjesama treba svakako istaći i numeru “Ja sam Stolac” koja nam, evo i danas, 7 godina kasnije kazuje gdje i kako živimo.

2011. godine izdaju album “Wild Wild East”, a među ostalim stvarkama činilo nam se prikladnim da istaknemo njihov live/acoustic nastup u legendarnoj sarajevskoj kafani Opera gdje su uživo prezentovali “Eurosong”, uz uvodne riječi prve pjesme BiH na Eurosongu ratne godine “Sav bol svijeta” s kojom je Muhamed Fazlagić Fazla predstavljao našu državu u Dublinu.

Inače, Fazla danas radi u Americi kao nogometni trener u United 1996 FC iz Louisville, Kentucky.

Godine 2013. Dubioza Kolektiv izdaje njihov najpopularniji album “Apsurdistan” genijalno provaljujući politički marketing jedne od brojnih političkih opcija u BiH, ističući odljev mozaka u numeri “Kažu” koja je njihova – do danas – najgledanija stvarka sa preko 21 milion pregleda na You Tube.

Manu Chao, Benji Webbe, Roy Paci, Dzambo Agusev… samo su neki od gostujućih muzičara na Dubiozinom posljednjem albumu “Happy Machine” iz 2016. godine, a stvarka “Free” zbog svog genijalnog video spota i posvećenosti ugašenom ThePirateBay.org web portalu dostigla je svjetsku slavu u kojoj su ismijali mnoge od aktera svjestke mainstream muzičke scene.

Dubioza kolektiv puni dvorane širom Evrope i svijeta, nedavno su se vratili sa turneje iz Indije, a zbog svojih uspjeha daju nadu i svima nama da (ponekad) imamo razloga biti ponosni na nešto što je made in BiH. Pa i kada je nešto manje, ili više podžonjeno.

(R.I.P. Adi Lukovac)

KOMENTARI

Obavijesti me o
avatar
wpDiscuz